תפריט עמוד

קרוז לקפריסין ולרודוס

ההפלגה בקראון איריס, האנייה החדשה של מנו ספנות, היתה כל מה שצריך כדי לבלות, ליהנות ולצאת מהשגרה. בין עגינה בקפריסין וברודוס וטיולים באתרים המעניינים, על האנייה הנוסעים התענגו בארוחות טובות, התרעננו בבריכות והתפנקו בספא. רשמים מהפלגה מהנה ומוצלחת

לפעמים, כשהשגרה שוחקת, מתעורר הצורך בחופשה קצרה כדי למלא את המצברים, ואחת הדרכים המהנות לעשות זאת היא בקרוז. היתרונות של קרוז רבים: זוהי חופשה על אניית פאר, עם כל הפינוקים – בריכות, ספא ומסעדות. למעשה, לא צריך לדאוג לדבר – הנסיעות, הלינה, האטרקציות והאוכל, הכל כבר בפנים. ומעבר לפינוקים וחווית הנופש, בכל פעם שהאנייה עוגנת בנמל אחר, אפשר לצאת לסיורי חוף ולגלות מקומות חדשים. הפלגה באנייה קראון איריס של מנו קרוז, מבית מנו ספנות, מציעה יתרון חשוב נוסף: היציאה היא מנמל חיפה, כך שאפשר להתחיל בחופשה באופן מיידי, בלי לבזבז זמן וכסף על טיסות ליעדים רחוקים.

מכל הסיבות האלו, קל להבין מדוע ישראלים רבים בחרו לבלות את חופשתם בהפלגת נופש של מנו ספנות ללימסול ולרודוס. ההפלגה היתה מוצלחת ומהנה במיוחד.

חוויות מההפלגה: בריכות, מגלשת מים מהנה והרבה פעילויות ופינוקים על סיפון האנייה קראון איריס

חוויות מההפלגה: בריכות, מגלשת מים מהנה והרבה פעילויות ופינוקים על סיפון האנייה קראון איריס

אז מה היה בקרוז? הנה כמה רשמים:

היום הראשון

היום הראשון של ההפלגה מהווה זמן מושלם להיכרות עם האנייה, עם הצוות ועם הנוסעים האחרים. השלב הראשון הוא ההתמקמות בחדרים, והחדרים של קראון איריס הם חדישים ונוחים במיוחד, בעיצוב מודרני ומזמין. באנייה יש חדרים מסוגים שונים, בהם חדרי קלאסיק עם או בלי חלון, חדרי דה לוקס עם או בלי חלון, סוויטה פנורמית עם אמבטיה ונוף נפלא, סוויטת פרימיום עם מרפסת הפונה לים הכחול וסוויטה נשיאותית בגודל של 37 מ"ר עם אמבטיה ומרפסת.

סוויטה עם מרפסת ונוף לים באיריס קראון

סוויטה עם מרפסת ונוף לים באיריס קראון | הצילומים בכתבה באדיבות מנו ספנות

היום השני

אחרי לילה בהפלגה, האנייה הגיעה בשמונה בבוקר ללימסול, עיר הנמל הגדולה ביותר בקפריסין. לרשות הנוסעים עמדו תשע שעות לגלות את העיר התוססת, שבה אתרים ארכאולוגיים, טברנות וחופים נהדרים. את הסיור בעיר מומלץ להתחיל בעיר העתיקה. על העיר העתיקה חולשת טירת לימסול, טירה מהמאה ה-14 שהוסבה למוזיאון המוקדש לימי הביניים, עם אוסף של כלי נשק, שריונות, פריטי דת ועוד. מחוץ לטירה אפשר לטייל בסמטאות הנעימות של העיר העתיקה עם שלל המסעדות והחנויות. בעיר העתיקה יש כמה מקומות מיוחדות, כמו הקתדרלה היפה והמסגד הגדול המוקף דקלים. אם אתם רוצים ללמוד עוד קצת על ההיסטוריה של לימסול, מומלץ לבקר במוזיאון הארכאולוגי המצוין הסמוך לגנים העירוניים.

בקרבת לימסול יש הרבה אתרים ארכאולוגים מרתקים

בקרבת לימסול יש הרבה אתרים ארכאולוגים מרתקים

המקום הבא שכדאי לבקר בו במהלך העגינה בלימסול היא הטיילת, שנמתחת לאורך הים, ובינה לבין הכביש מפריד פארק מטופח וירוק. אפשר לשכור אופניים או לטייל ברגל וליהנות מתצפית על הים ומבריזה טובה. מהקצה המערבי של הטיילת מומלץ להמשיך למרינה של לימסול, שבה עוגנות יאכטות מפוארות, לשבת באחת ממסעדות הדגים ולספוג את האווירה. בסמוך נמצא חוף המרינה (Marina Beach) עם מדשאות, חול זהוב ומים צלולים. אם אתם חובבי היסטוריה, תוכלו לבקר בעיר העתיקה קוריון המרוחקת כעשרים ק"מ מלימסול. במקום יש שרידים מהתקופה הרומית והביזנטית, כולל אמפיתיאטרון מרשים ורצפת פסיפס יפה, עם בונוס של נוף נפלא לים.

היום השלישי

אחרי לילה נוסף של הפלגה בים האנייה הגיעה לרודוס ב-13:00 בצהריים – בדיוק בזמן כדי ליהנות מארוחה טעימה באנייה לפני שיוצאים לבקר בעיר העתיקה של רודוס, שנמצאת במרחק של כ-200 מטר בלבד מהנמל. העיר העתיקה, שהוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, מוקפת בחומות מרשימות והיא גדושה באתרים היסטוריים מרתקים. בין אתרי העיר – שער החירות, כיכר סימיס שבה נמצאים שרידי מקדש אפרודיטה, רחוב האבירים, ארמון ראשי המסדר, המשמש כמוזיאון להיסטוריה של רודוס, המוזיאון הארכיאולוגי והמוזיאון לאמנות דקורטיבית. בין אתר אחד למשנהו, הכי כיף פשוט לשוטט במבוך הסמטאות, שבהן יש הרבה מאוד חנויות מזכרות, מסעדות וברים. בגלל שהאנייה הפליגה מרודוס רק באחת לפנות בוקר, את הערב אפשר היה לבלות באווירה העליזה שבעיר העתיקה, לפני שחוזרים לאנייה, לשנת לילה מתוקה.

העיר העתיקה של רודוס, מהיפות והמרשימות בים התיכון

העיר העתיקה של רודוס, מהיפות והמרשימות בים התיכון

היום הרביעי

ביום הרביעי האנייה הפליגה בדרכה לישראל, והנוסעים נהנו מיום כיפי שבו אפשר לבלות במתקנים השונים. בקראון איריס יש שתי בריכות גדולות, לאחת מהן מובילה מגלשת מים נהדרת שיורדת מהקומה ה-11 של האנייה, ובריכת ילדים. סביב הבריכות יש סיפוני שיזוף שאפשר להתרווח עליהם, ובנוסף יש שני ג'קוזי גדולים שאפשר לטבול בהם ולהשקיף על הים. כשהרעב תוקף, אפשר לאכול באחת מחמש מהמסעדות של האנייה – מסעדות עם מזנונים עשירים, ביסטרו צרפתי ומסעדה איטלקית, כולן כשרות. ואחרי שאכלתם אוכל טעים ועשיר, מגיע הזמן להפעיל קצת את הגוף – אפשר לעשות את זה באימון במגרש הכדורסל, בחדר הכושר המאובזר או במסלול הליכה מעגלי באורך 500 מטר הצופה לים.

בריכה בקראון איריס. במהלך ההפלגה אפשר ליהנות מבריכות וג'קוזי על הסיפון, מול הים הפתוח

בריכה בקראון איריס. במהלך ההפלגה אפשר ליהנות מבריכות וג'קוזי על הסיפון, מול הים הפתוח

הילדים, אלה שהסכימו להיפרד לזמן קצר מהבריכה, שמחו לבלות במועדון הילדים שמציע פעילויות מגוונות. והנוסעים שעוד לא מיצו את הקניות בקפריסין או ברודוס, שמחו לגלות אל החנויות הפטורות ממכס המציעות שעונים, תכשיטים, בשמים, מוצרי קוסמטיקה, מוצרי אלקטרוניקה, אלכוהול ושוקולדים. גם בערב דאגו שלא יהיה משעמם, עם מופעים מושקעים בהשתתפות שחקנים, זמרים ורקדנים בתלבושות מפוארות, לצד מופעי סטנד אפ, תחרויות והפעלות שונות. כך או כך, גם מי שהעדיף ערב שקט ליד הבר וגם מי שבחר בילוי סוער יותר – כולם באו על סיפוקם.

מזנונים עמוסים בכל טוב בקראון איריס

מזנונים עמוסים בכל טוב בקראון איריס

מזנונים עמוסים בכל טוב בקראון איריס

היום החמישי

ביום החמישי האנייה הגיעה לנמל חיפה, והקרוז המוצלח הגיע לסיומו.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.