תפריט עמוד

קרוז בדרום אירופה: מתכון לחופשה מנצחת

מה התוכניות שלכם לסוכות? יש לנו הצעה בשבילכם: קרוז עתיק פינוקים לאיי יוון, קרואטיה ואיטליה, שעובר בנופים חלומיים, בין ערי נמל היסטוריות, אתרים ארכאולוגיים ואתרי טבע מפעימים, עם כל הטוב שיש לים התיכון להציע. והבונוס? אין טיסות, תורים ועמידה בפקקים. מתכון לחופשה מושלמת

אם גם אתם מתגעגעים לראות עולם אחרי שנתיים של קורונה, אבל חוששים מתורים אינסופיים בנמל התעופה, מביטולי טיסות, מאבדן המזוודה ומתחושת הכאוס ששוררת בענף התעופה העולמי, יש לנו הצעה בשבילכם לחופשת סוכות. ארזו מזוודה (גדולה, לא טרולי, כזו שתכיל את כל מה שתזדקקו לו ב-12 ימים), סעו לנמל חיפה ועלו על האנייה קראון איריס, מבית מנו ספנות, לקרוז מפנק באיי יוון, קרואטיה ואיטליה. בלי לבלות שעות ארוכות בנמל התעופה, בלי תורים, בלי פקקים, בחופשה שבה הדרך מהנה לא פחות מההגעה ליעד.

למה קרוז?

למעשה, גם בימים של שגרה, לשייט תענוגות יש המון יתרונות על פני חופשה שמתחילה בנמל התעופה. הוא מאפשר ליהנות מכל העולמות: גם לטייל ולבקר ביעדים חדשים ומסעירים, גם לעשות זאת בדרך הכי מהנה שיש – בשייט רגוע כשהים נשקף מכל עבר, גם להימנע מעמידה בפקקים וגם לחסוך את הצורך באריזה ופריקה של המזוודות בכל יום. שייט תענוגות מאפשר ליהנות מחופשה נטולת דאגות  – בלי לדאוג מבעיות תחבורה, ממקום הלינה ומאיפה תאכלו את הארוחה הבאה שלכם. ועוד לא דיברנו על כל הפינוקים שעל האנייה שמאפשרים ליהנות מכל היתרונות של חופשת בטן גב, בלי רגשות האשם שמתלווים לחופשה בה לא ראיתם דבר מלבד בריכת המלון. איזה פינוקים אתם שואלים? אז בואו נתחיל: ב-11 הקומות של קראון איריס יש 750 חדרים אלגנטיים ומזמינים, 5 מסעדות שף בהן מוגשות שלוש ארוחות ביום, לצד ברים וטרקלינים בהם תוכלו ללגום קוקטייל בזמן השקיעה, 2 בריכות שחייה גדולות, באחת מהן מגלשת מים, מועדון ילדים, ספא, חדר כושר, מגרשי ספורט ומסלול הליכה, מתחם קניות ללא מע"מ ומגוון של מופעי בידור והפעלות לכל המשפחה.

אחת הבריכות של קראון איריס. האנייה היא מלון צף עם כל הפינוקים

אחת הבריכות של קראון איריס. האנייה היא מלון צף עם כל הפינוקים | צילום: באדיבות מנו ספנות

שייט בדרום הים התיכון – היעדים הכי שווים

נכון, ההיצע הגדול הזה מבטיח שלא תשתעממו לרגע, אבל חלק גדול מההנאה בקרוז הוא לא רק מה שיש באנייה אלא גם מחוצה לה. אחד היעדים הפופולריים ביותר לשייט, מישראל ובכלל, הוא דרום אירופה, ובמיוחד יוון, קרואטיה ואיטליה. מזג האוויר הנעים ושטוף השמש, הערים ההיסטוריות, האתרים ארכיאולוגיים, החופים החלומיים, אתרי הטבע, התושבים הידידותיים והאוכל המשובח, כל אלה הופכים את היעדים האלה לאטרקטיביים במיוחד לקרוז. מנו ספנות מוציאה בחופשת סוכות קרוז בן 12 יום בדיוק ליעדים האלה. הנה כל מה שתוכלו לראות ולעשות ביעדים בהם האנייה עוגנת:

עמק הפרפרים השופע מים וצמחייה באי רודוס

עמק הפרפרים השופע מים וצמחייה באי רודוס

רודוס

התחנה הראשונה בשייט היא רודוס, האי שטוף השמש שנחשב לאחד מהפופולריים באיי יוון, ובצדק. איפה עוד תמצאו שילוב כזה של חופים משגעים עם אתרים היסטוריים מרתקים, שפע של מקומות בילוי ואתרי טבע מקסימים בשטח של 1,400 קמ"ר בסך הכל? האטרקציה מס' 1 של רודוס היא העיר העתיקה, עם ארמון ראשי המסדר של אבירי רודוס, רחוב האבירים הימי ביניימי, וכן, גם שפע חנויות המזכרות והטברנות שמזמינות לבילוי לילי סוער.  אבל ברודוס יש עוד המון אטרקציות שתתקשו לבחור ביניהן: נמל מנדראקי ההיסטורי, האקרופוליס של לינדוס, חופים נהדרים כמו חוף פליראקי וכפרים ציוריים. חובבי הטבע ייהנו עד מאוד בעמק הפרפרים, עמק מיוער עם נחל, פלגי מים ומפלים קטנים, אשר בקיץ מגיעים אליו המוני פרפרים שנמשכים לשרף של עצי  הלבנה. אתר טבע נוסף שאין להחמיצו הוא עמק שבעת המעיינות השופע מים, בו נובעים כמה מעיינות ובו אפשר לטייל באמת מים תת קרקעית.

שייט באגם התת קרקעי של מערת מליסאני באי קפלוניה

שייט באגם התת קרקעי של מערת מליסאני באי קפלוניה

ארגוסטולי, קפלוניה

בשונה מרודוס, האי קפלוניה (Cephalonia), הגדול באיים היוניים, אינו מוכר במיוחד לתייר הישראלי. זהו אי מלא קסם ומגוון להפליא, עם מפרצים שובי לב המוקפים במים צלולים, כפרי דייגים צבעוניים שבהם ניכר זכר לעבר הוונציאני של האי, הרים מיוערים וכרמים.  בירת האי, ארגוסטולי (Argostoli), היא עיר נמל תוססת שבה טיילת מקסימה ומעוטרת דקלים המזמינה לטיול נעים של ערב. מכאן תוכלו לצאת ולטייל באטרקציות של האי, המפורסמת מכולן היא מערת מליסאני (Melissani), שבה אגם תת קרקעי מרהיב שניתן לשוט בו. מלבד זאת מומלץ לבקר בחופים החלומיים של האי, ובהם חוף מירטוס (Myrtos) הפוטוגני  ששוכן למרגלות הרים מיוערים ומצטיין במי טורקיז צלולים. אל תוותרו גם על כפרי הדייגים הציוריים של האי, ובראשם פיסקרדו (Fiscardo) היפהפה.

מפרץ פליאוקסטריצה, מהפנינים של קורפו

מפרץ פליאוקסטריצה, מהפנינים של קורפו

קורפו

קורפו, הירוק באיי יוון מציע נופים הררים, חופים יפהפיים ועיר בירה אלגנטית עם השפעות וונציאניות ונאו קלאסיות, שתענוג לשוטט בה. מלבד טיול בעיר העתיקה והחדשה, קורפו מציעה עוד המון חוויות מעניינות: ביקור בארמון אכיליון הנאו קלאסי שהוקם על ידי הקיסרית סיסי, הגדוש ביצירות אמנות ומוקף בגנים יפים, שייט בין צוקי אבן הגיר של מפרץ פליאוקסטריצה, תצפיות מרהיבות על האי (כמו זו הנשקפת מהנקודה הגבוהה באי, הר פנטוקרטור) וחופים נהדרים.

קל להבין מדוע דוברובניק מכונה "פנינת הים האדריאטי"

קל להבין מדוע דוברובניק מכונה "פנינת הים האדריאטי"

דוברובניק

דוברובניק, שמכונה פנינת הים האדריאטי ושוכנת בדרום דלמטיה שבקרואטיה, היא אכן פנינה אמתית. העיר העתיקה מוקפת חומות ומגדלים ובין חומותיה יש מבוך של סמטאות צרות, ארמונות, מזרקות וכנסיות, כשהים האדריאטי התכול נשקף כמעט מכל פינה. מלבד שיטוט חסר מטרה אך מענג בין סמטאות העיר העתיקה, על שלל אתריה, תוכלו לטייל על חומות העיר העתיקה, לעלות ברכבל להר סרד ולהשקיף ממנו על העיר, לבלות בחופי העיר, לבקר באקווריום ולשוט לאחד האיים השכנים, כמו האי לוקרום.

מבצר קליס בספליט. שימש כאתר צילומים של משחקי הכס

מבצר קליס בספליט. שימש כאתר צילומים של משחקי הכס

ספליט

עיר נוספת לחוף הים האדריאטי בקרואטיה היא עיר הנמל היפה ספליט (Split). המרכז ההיסטורי המרשים של ספליט גדוש בכיכרות תוססות, כנסיות מרשימות, מבנים רנסאנסיים וארמונות מפוארים, המפורסם מכולם הוא ארמון דיוקלטיאנוס השמור היטב, שנבנה במאות השלישית והרביעית והיום הוא מפורסם במידה רבה הודות לעובדה ששימש כאתר צילומים לסדרת משחקי הכס. גם בסביבות העיר יש שפע של מוקדי עניין: אוהבי ההיסטוריה ייהנו באתר העתיקות הרומיות סלונה (Salona) ובמבצר קליס (Klis) המרשים השוכן על צוק בסמוך לעיר, ואילו אוהבי הטבע לא יוותרו על טיול לפארק הלאומי קרקה (Krka) המפורסם במפליו ובבריכות הטורקיז הטבעיות שבו, בהן ניתן לרחוץ.

סמטה ציורית בעיר בארי. דרום איטליה במיטבה

סמטה ציורית בעיר בארי. דרום איטליה במיטבה

בארי

עיר הנמל הסואנת בארי (Bari), אחת הערים החשובות בדרום איטליה, היא עיר סטודנטיאלית ומלאת חיים הגדושה באוצרות אמנות, היסטוריה וארכאולוגיה, לצד מסעדות שמציעות אוכל משובח. בין האתרים המרתקים בעיר תמצאו את בזיליקת סן ניקולא המרהיבה וכנסיית סן סבינו המרשימה לא פחות, הטירה של בארי ממנה נשקפת תצפית נהדרת על העיר וגלריית האמנות המחוזית. אל תוותרו על סיור רגלי במבוך הסמטאות הצרות ומרוצפות האבן של העיר העתיקה, על צפייה בעוברים ושבים בכיכר Mercantile ועל טיול של ערב בטיילת. בקרבת העיר יש המון מוקדי עניין, ובהם העיירה אלברובלו שמפורסמת בבתי הטרולי שלה בעלי הגגות החרוטיים, העיר הבארוקית לצ'ה ומערות קסטלנה המרהיבות.

ארמון קנוסוס, אחד האתרים הארכאולוגיים החשובים ביותר בכרתים

ארמון קנוסוס, אחד האתרים הארכאולוגיים החשובים ביותר בכרתים

הרקליון, כרתים

התחנה האחרונה בשייט לפני שמפליגים בחזרה לחיפה היא הרקליון, בירת כרתים, הגדול באיי יוון. עיר הנמל המודרנית מלאת החיים גדושה במוקדי עניין כמו המדרחוב התוסס, המוזיאון הארכיאולוגי, השוק, הנמל הוונציאני והמבצר הוונציאני, הטיילת והאקווריום. ממש בסמוך לעיר נמצא אחד האתרים הארכאולוגיים המרתקים בכרתים וביוון  – הארמון המינואי קנוסוס, ששימש כמרכז המסחרי, התרבותי והפוליטי של התרבות המינואית.

לפרטים נוספים והזמנות השייט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.