תפריט עמוד

קפה אספרסו מעולה בכל מקום – טרנד ישראלי או מנהג נפוץ בכל העולם?

מזה מעל לעשור ניתן למצוא כמעט בכל משרד בישראל, כמו גם באחוז גבוה ממשקי הבית הפרטיים, מכונות קפה אוטומטיות ביתיות המספקות קפה אספרסו משובח בכל מקום ובכל שעה (מכונות קפסולות הן אולי הדוגמה הנפוצה והמוכרת ביותר...). עד כמה מדובר בטרנד ישראלי ייחודי והאם ניתן למצוא קפה אספרסו משובח שכזה גם ברבים מהבתים, המוסדות ומקומות העבודה בעולם הרחב כולו? (תוכן שיווקי)

בישראל אמנם לא המציאו את קפה האספרסו המשובח, גם לא את מכונות הקפה האוטומטיות מהן ניתן למצוא יותר ויותר מדי שנה בארץ. אך זה לא אומר שכך שותים קפה בעולם כולו, או אפילו ברובו. מבחינות רבות, את "טרנד" מכונות הקפה הביתיות (אשר בעצם כבר מזמן הוכיח עצמו כיותר מטרנד, אלא כדרך המתבקשת החדשה לצרוך קפה) לא ניתן למצוא במתכונת זו במרבית מדינות העולם, לפחות לא באותו היקף.

הדרך החדשה לשתות קפה, לפחות בחלק ממדינות המערב

אותן מכונות קפה אוטומטיות (כמו זו למשל) המאפשרות לאינספור אנשים בבתיהם ובמקומות העבודה שלהם ללחוץ על כפתור ולקבל מיד כוס אספרסו טרייה ומשובחת אכן נפוצות ביותר בישראל, יותר מאשר במרבית מדינות העולם. אך זה לא טרנד ייחודי לישראל –

ברבות ממדינות המערב ניתן למצוא גם כן שימוש במכונות קפה אוטומטיות וביתיות ברבים מהבתים, מקומות העבודה ומקומות האירוח. אם, למשל, תשכרו דירת AirBNB במדינות כמו קנדה, ארצות הברית או אפילו גרמניה ואנגליה (כולן מדינות עם מסורת שתיית קפה לא מתקדמת במיוחד, בהשוואה לישראל ודרום אירופה), קיים סיכוי סביר ואף גבוה כי תמצאו במטבח גם מכונת קפה אוטומטית. ההבנה כי מדובר בדרך איכותית ומתבקשת לצריכה יומיומית של קפה חלחלה במידה רבה גם למרבית מדינות המערב האחרות.

במדינות דרום אירופה ואמריקה, בפרט איטליה, ספרד, ארגנטינה וכיוצ"ב, אמנם צורכים קפה אספרסו ברמת איכות גבוהה, אך שם תמצאו שימוש נרחב בהרבה במקינטה ובשיטות "ידניות" נוספות להכנת אספרסו. נראה כי רבים מתושבי המדינות הללו מעריכים את דרכי הכנת הקפה המעט וותיקות ומסורתיות יותר, ומאמצים בקצב איטי והדרגתי יותר את מכונות הקפה האוטומטיות.

ומה בנוגע למדינות העולם השלישי? זה כבר תלוי במדינה עצמה. במדינות כמו קולומביה או ברזיל, הנחשבות למעצמות קפה בפני עצמן, ניתן כמובן למצוא קפה מעולה אותו מכינים בעיקר בצורות ידניות שונות, אך גם זה לא מובטח. לא תוכלו לסמוך על כך שבכל בית, מקום אירוח או מקום עבודה יש קפה אספרסו משובח. במקומות רבים הקפה שתקנו ברחוב או אפילו במסעדות יהיה קפה יחסית זול וברמת איכות בינונית ומטה (ואם לא תקפידו על כך יגישו לכם אותו כבר מעורבב עם המון סוכר…). זאת, בין השאר, מכיוון ששיטות מתקדמות להכנת אספרסו ביתי טוב עדיין לא נפוצות שם (אין בכל בית ומשרד מכונות קפה אוטומטיות…), וחלק גדול מהקפה המיוצר במדינות אלו מיוצא מיד למקומות אחרים, ועשירים יותר, בעולם.

לזמנה אונליין הכנסו לאתר ורו קפה המציע מגוון מוצרי קפה איכותיים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.