תפריט עמוד

קניות בבייג'ינג

בייג'ין ידועה כאחד ממרכזי הקניות הטובים בעולם. ממזכרות מימי המהפכה ועד לפריטי אופנה מקוריים – החנויות הכי מיוחדות ושוות בבייג'ין

גריפטד (Grifted)
שמה המקורי של חנות המזכרות האקלקטית הזו היה גיפטד (Gifted) עד שהגיעו כרטיסי הביקור שהוזמנו על ידי בעל החנות עם טעות דפוס קטנה, שבזכותה זכתה החנות לשמה המקורי. אפשר למצוא כאן מגוון גדול של חפצים כמו מטריות עם הדפסות צבעוניות, פנסים סיניים, גלויות קיטשיות ובובות בעבודת יד בדמות הסוציאליסטים הגדולים מאו ומרקס. זהו כנראה המקום המוצלח ביותר לקנות מזכרות לחברים שנשארו בבית.
כתובת: 32 Nanluoguxiang

שוק פנג'יאוון (Panjiayuan Market)
זהו אחד האתרים הכי מתוירים בבייג'ינג ומי שיבקר בו יתקל מיד במהומה של רעש וצבע. זהו מקום מצוין להשיג מגוון של דברים החל מפסלי בודהה מנחושת וכלה במזכרות וחפצים מימי מהפכת התרבות. ברחבה שבחזית המבנה מתגודדים סוחרי עתיקות מרחבי האזור שנלחמים על תשומת ליבם של הקונים. בתוך המבנה, בצד המערבי של השוק אפשר להשיג את מזכרות מאו הטובות ביותר בעיר.
כתובת: Panjiayuan Qiao Nan, Chongwen District

חנות הצעצועים ועבודת היד של ברנרמן טאנג (Bannerman Tang's Toys and Handicrafts)
זוהי אחת החנויות המיוחדות בעיר. מנהל החנות, האמן טאנג יוג'יי, הוא נצר למשפחת אמנים ותיקה שמייצרת צעצועים מאז שנות ה-30 של המאה ה-17, והוא ממשיך לייצר אמנות עממית בטכניקות שלא השתנו במשך מאות שנים. החנות קיבלה הכרה ממחלקת התרבות של עיריית בייג'ין כאתר חשוב למורשת הסינית. אפשר לקנות כאן laohu – בובות טיגריסים צבעוניות, Bulaohu – נעלי ילדים רקומות, ובובות בעבודת יד הנקראות "Hairy Monkey" עשויות לפי המסורת שהיתה נהוגה בימי שושלת צ'ינג.
כתובת: 38 Guozijian Dajie, Dongcheng District

טי-שרטס מהחנות פלאסטרד

ספין (spin)
את חפצי הקרמיקה שנמכרים כאן מייצרים אמנים משנחאי בסגנון מודרני המושפע ממסורת קרמית ארוכת שנים. יש כאן צלחות, ספלים וכדים בכולם יש טוויסט מודרני כמו חתך לא צפוי או חומר המאפשר לאור לעבור דרכו. אבל הדבר הכי מוצלח בחנות הזו זה המחירים הנוחים שאינם עולים על כ-200 יואן (שהם כ-30 דולר) ואת הרכישות החדשות יעטפו לכם היטב בניילון בועות מה שמבטיח שיגיעו הביתה שלמים.
כתובת: 6 Fangyuan Xi Lu, Chaoyang District

פלאסטרד (Plastered)
חנות הטי-שרטס המשעשעת הזו נחשבת לאחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של העיר. בעל החנות הבריטי, דומיניק ג'ונסון-היל, מצליח לתפוס את הווייתה של בייג'ין בצורה צינית ומשעשעת ומעביר את התפיסה הזו לחולצות שהוא מייצר. על החולצות כאן אפשר למצוא הדפסות של שלטי השוטרים המצויירים שמזהירים את הציבור לא לשתות ולנהוג, של כרטיסי הרכבת התחתית שעשויים מנייר או של פוסטר מימי המהפכה של נשים במהלך ביצוע כל מיני משימות תחת הסלוגן "גם נשים יכולות להיות גיבורות".
כתובת: 61 Nanluoguxiang Hutong, Dongcheng District
אתר אינטרנט

שארד בוקס (Shard Box)
החנות של המעצב המקומי הו סונגלין נמצאת ליד מקדש השמש. למרות שהמראה החיצוני שלה לא מושך במיוחד כדאי מאוד להיכנס פנימה. סונגלין הוא גם מעצב תכשיטים, אבל המומחיות שלו היא ביצירת קופסאות תכשיטים מפיסות פורצלן שנופצו בימי מהפכת התרבות. על המכסה של כל קופסה הוא יוצר תמונה מורכבת של פרח או סצנה קלאסית. גם לחלק מהתכשיטים שהוא מוכר יש ערך היסטורי ואפשר למצוא כאן טבעות או עגילים שעשויים מאבן ירקן (Jade) או כסף מתחילת המאה ה-20.
כתובת: 1 Ritan Bei Lu, Chaoyang District

בחנות ארטופל אפשר לקנות מזכרות עם אמנות סינית עכשווית

חנות העפיפונים שלוש אבנים (Three Stones Kite Store)
הטסת עפיפונים היא תחביב אהוד בבירה הסינית מאז ימי האימפריה. משפחת יו, בעלי החנות, מכינים עפיפונים איכותיים כבר יותר ממאה שנים ואפילו הכינו עפיפון לקיסר פויי, הקיסר האחרון משושלת צ'ינג. העיפיפונים עשויים ממשי ובמבוק ועליהם מצוירות דוגמאות מרהיבות ביופיין של ציפורים, שפיריות או פרפרים. טווח המחירים הגדול מתחיל מ- 15 דולר ויכול להגיע עד אלף דולר ויותר.
כתובת: 29 Dianmen Xi Dajie, Xicheng District

ארטופל (Artopal)
אמנות סינית עכשווית נחשבת לדבר החם בשוק האמנות העולמי, והחנות הזו, שממקומת באזור האמנות הטרנדי של העיר, היא מקום מצוין לרכוש לעצמכם מזכרות עם אמנות סינית מודרנית. יצירות האמנות שמודפסות כאן על ספלים, מחברות או עניבות שייכות לאמנים הסינים הכי מפורסמים ביניהם פורטרטים משפחתיים של Zhang Xiaogang, הצייר העכשווי הנחשב ביותר במדינה, פרצופי סמיילי של Yue Minjun ועוד.
כתובת: 4 Jiuxianqiao Lu, Dashanzi 798 Art District

 

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.