תפריט עמוד

קלקסיקו – ממקסיקו באהבה

טוב שבתוך כל הבלגן וכאב הראש המזרח תיכוני חוזר לביקור בישראל ההרכב הצבעוני והמשובח קלקסיקו, רק כדי להמחיש לנו כמה טוב יכול לצאת כש"גרינגו" ומקסיקני יושבים לנגן

בקיץ 2009 נחתה לפה קלקסיקו במהלך סיבוב ההופעות של אלבומה השישי Carried to Dust. מזג האוויר החונק של הקיץ ההוא היה בערך ההבדל היחידי בין ההופעה של אז לזו של אתמול. והדמיון? ענק, וטוב שכך – קצב, סאונד, הרמוניית כלי נשיפה שמחת ביצוע ובקיצור מה לא, כל הטוב שבהרכב המולטי-סגנוני הזה לשעתיים של מוסיקה מיוחדת וקריצה לביקור נוסף בעתיד הלא רחוק.

צליל מקסיקני טקסני עם גוון קאנטרי מדברי
קלקסיקו שבאה מטוסון אריזונה גזרה את שמה מעיירה משמימה ומאובקת בגבול קליפורניה ומקסיקו ונולדה בכלל בשם אחר העונה ל- Giant Sand. חלוציה ג'ואי בארנס וג'ון קונוורטינו משכו את אופי הצליל של הלהקה למחוזות מקסיקניים טקסניים עם גוון קאנטרי מדברי. קצת מסובך לחשוב על סלט הסגנונות הזה עד שמקשיבים פעם ועוד פעם וההתלהבות חודרת מאליה, מחליקה בגרון כמו טאקו חריף ומזיזה את הגוף בקצב המריאצ'י. זה בדיוק מה שקרה אמש בהופעה דחוסה מאנשים בבארבי, כאשר הרסן השתחרר מהר מאוד עם קטע הפתיחה הסוחף Epic מהאלבום החדש והמצוין Algiers. האלבום שנשמע הרבה יותר משוחרר מקודמיו בעיבודים הקלילים הכתיב ללהקה ממש כמו העבודה באולפן, טמפו מהיר ובלאנס מדויק גם על הבמה.

קטע הפתיחה הסוחף Epic מהאלבום החדש והמצויין "Algiers"
בחירת הקטעים היתה מאוזנת מאוד ונתנה ייצוג הולם לכל אחד משבעת האלבומים של ההרכב מאז 1996 ועד היום ללא העדפה מיוחדת ובתפזורת נכונה כך שאחרי רצף של מספר קטעים הרגשת כמו תייר שמדלג ברכות מסנטיאגו דה קובה הודות לקצב הפסנתר המכשף של סרחיו מנדוסה ועד לנאשוויל טנסי עם צליל גיטרת הסטיל פדאל המייבבת של פול נייהאוס. הרגעים הבודדים בהם ניתן היה מעט לנשום ולאורר נשימה היו בקטעי המעבר האינסטרומנטליים שעברו במדויק כחוט מקשר בין המערכות השונות ועשו פלאים בהופעה שכמעט לא ירדה מהילוך חמישי.

קטעי מעבר אינסטרומנטליים עשו פלאים בהופעה
הטענה כי ההופעות של קלקסיקו בארץ הן מהטובות שהיו כאן בשנים האחרונות לא תיחשב כהגזמה פראית מהסיבה הפשוטה שכשהקהל שלך מסרב בכל תוקף שתרד מהבמה אחרי שלושה הדרנים אתה כנראה מאוד רצוי, וכשאתה רצוי אתה נהנה לשוב ולבוא, למעגל הקסמים הזה נכנסה קלקסיקו בזכות ולא נראה שהיא רוצה לצאת ממנו כל כך מהר, ובמחשבה שנייה גם אנחנו לא..

אם עוד לא הייתם בהופעה של קלקסיקו, מומלץ לא לפספס את ההופעה הבאה.
מתי: 01.03.13
מקום: בארבי, תל אביב
שעה: 21:00
לפרטים נוספים – הקליקו כאן>>

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.