תפריט עמוד

קירגיזסטן – פסגות, שווקים ונוודים

מסע ג'יפים בקירגיזסטן עובר בלב דרך המשי, בנופים דרמטיים של פסגות ונהרות, ערבות עשב אינסופיות עם עדרי סוסים, שווקים אותנטיים ואוהלי נוודים. לכל אלה נוספת נהיגת שטח מלהיבה ואתגרית

דרך המשי, ההרים השמימיים – רק למשמע השמות הללו הדמיון עף למחוזות רחוקים, והמציאות לא מאכזבת. טיול ג'יפים בקירגיזסטן לוקח את המטייל למחוזות אחרים, מרתקים מאין כמותם, דרך נופים דרמטיים של הרים וקניונים, נהרות ואגמים, ערבות עשב אינסופיות שבהן רועים עדרי סוסים, שווקים אותנטיים ואוהלי נוודים. לכל אלה נוספת ההיסטוריה המרתקת של דרך המשי, שאת סיפורה חווים במהלך הטיול.


ילדים קירגיזים ליד היורטה המשפחתית. מפגש מרתק עם תרבות ייחודית

הטיול בקירגיזסטן מתאים לכל מי שרוצה לפגוש מקרוב תרבות ייחודית, להתרשם מחיי הנדודים של הרועים, להתפעם מנופים פראיים ולעבור הרפתקאות שטח מרגשות. מי שמעולם לא טייל באזור לא ישבע מהמראות ומהמפגש עם תרבות מרתקת, וגם מי שכבר טייל בדרך המשי, יגלה שהטיול הזה משלים את החוויה המרכז אסייתית.


הנופים ההרריים בקירגיזסטן הם מהדרמטיים שתמצאו על דרך המשי

אז מה רואים בטיול? בראש וראשונה, העין נמשכת לנופים הבתוליים ועוצרי הנשימה, שאי אפשר לשבוע מהם: הרים שמתנשאים לגובה רב, קניונים מרשימים, נהרות שוצפים ואגמים שלווים. המסע עובר בלבו של היופי הבראשיתי הזה, וכולל נהיגת שטח מלהיבה.


יורטות, אוהלי הנוודים, בצל הרים נישאים

המפגש עם התושבים המקומיים מרתק לא פחות מהנופים המלהיבים. המסע חולף באזורים חקלאיים, בין כפרים קטנים, ומזמן מפגשים עם רועי סוסים ונוודים. התרבות הקירגיזית היא תרבות של נוודים, ולסוסים יש בה מקום מרכזי, כפי שאפשר להיווכח מהעדרים הענקיים של סוסים הרועים בערבות העשב. העשב הוא מקור חיים לרועים ולעדריהם, והם נודדים בעקבותיו. הרועים הנוודים ומשפחותיהם חיים ביורטות, אוהלי בד גדולים הבנויים סביב מסגרת עץ, שאפשר לפרקם, להעמיס על בהמות משא ולהקים מחדש במקום בו יש שפע של מרעה. במהלך הטיול פוגשים את התרבות המרתקת הזאת, שהיא חלק בלתי נפרד מאורח החיים של מרכז אסיה.


נהיגת שטח מלהיבה בקירגיזסטן

הטיול נפתח בבישקק, בירת קירגיזסטן ואחת הערים החשובות במרכז אסיה, שם מקבלים את הג'יפים ויוצאים לדרך. הנסיעה כוללת מעברי הרים בגבהים של יותר מ-3,500 מ', נסיעה לאורך נהרות שוצפים, באזורי קניונים מדהימים ועל מדרונות ההרים באזורים אלפיניים הנשלטים על ידי פסגות אדירות. ויש גם ימים רגועים יותר, בהם מטיילים באזורים חקלאיים, פוגשים את הכפריים המקומיים, טועמים מחלב הסוסות החמוץ הנפוץ באזור, מבקרים בפרויקטים לשימור מלאכות יד קירגיזיות ולנים ביורטות על גדות אגם יפה. בלילות אחרים לנים בבתים פרטיים, בבתי הארחה מקומיים או במלונות קטנים.


דברי מאפה בשוק מקומי


מפת קירגיזסטן:


מסע אופניים בקירגיזסטן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.