תפריט עמוד

קיץ בצפון בחוות הרוח בגלבוע

תקופת הקיץ היא התקופה המתבקשת לצאת ולטייל ברחבי ישראל, וליהנות משלל אטרקציות ומוקדי עניין שונים ומסקרנים. דוגמה מצוינת למקום שמומלץ בחום לבקר בו במסגרת יום כיף בצפון הוא חוות הרוח בגלבוע, בסמוך לקיבוץ מעלה גלבוע. ממה שניתן למצוא, לראות ולחוות במקום כולם יוכלו ליהנות, ללא מגבלות גיל

מהי חוות הרוח בגלבוע ואילו סוגי פעילויות ניתן למצוא בה? מה הופך אותה ליעד מומלץ ביותר עבור כל טיול או חופשה בצפון, כמו גם עבור פעילויות מאורגנות מיוחדות, ימי כיף וגיבוש ועוד?

יום כיף בצפון בחוות הרוח בגלבוע – במה בדיוק מדובר?

חוות הרוח בגלבוע הוקמה בשנים האחרונות ממש, ולכן אולי אינה מוכרת עדיין למרבית הישראלים. מדובר בחווה גדולה, מטופחת ומושקעת, אשר מציגה בצורה מרשימה את תחום האנרגיה הירוקה וכוללת מתקנים שונים לייצור נקי ובר קיימא של אנרגיה, כמו גם מרכז מבקרים והדרכות מיוחדות במסגרתן לומדים על התחום ומקבלים סיור מודרך ומרתק במקום.

אילו מתקנים לייצור אנרגיה ירוקה ניתן למצוא בחווה? ובכן, בחוות הרוח פועלות כמובן טורבינות רוח – שבשבות אשר מופעלות על ידי הרוח (החווה שוכנת במעלה הר גלבוע) ומייצרות אנרגיה חשמלית נקייה ובת קיימא. כמו כן, קיימת במקום גם חווה סולארית (פאנלים פוטו וולטאים לקליטת אנרגיית השמש) והסברים מפורטים אודות טכנולוגיה זו, אשר נראה כי הולכת ומתפתחת ומתפשטת בעולם במהירות רבה. אחד המתקנים המרשימים והמעניינים ביותר בחווה הוא מתקן ענק להפקת אנרגיה שאובה. מתקן זה כולל למעשה שני מאגרי מים עצומים אשר שוכנים בהפרשי גובה של כמה מאות מטרים אחד מן השני. במהלך שעות הלילה (כאשר הביקוש לחשמל במדינה נמוך יחסית)  נשאבים המים מהמאגר התחתון אל המאגר העליון, ובשעות היום המים מוזרמים חזרה אל המאגר התחתון, ועוברים דרך טורבינות להפקת אנרגיה הידרו אלקטרית.

מלבד למתקנים המיוחדים הללו כוללת החווה גם מרכז מבקרים מושקע ומדריכים מקומיים מנוסים המעבירים הדרכות והפעלות שונות, כמו גם ימי סיור מאורגנים ובנושאים שונים, חלקם יוצאים גם אל מחוץ לחווה וכוללים נושאים אקולוגיים נוספים מלבד אנרגיה מתחדשת.

פעילויות לאזרחים ותיקים, קבוצות מאורגנות ועוד

בחוות הרוח פועל כאמור מרכז מבקרים בצפון מושקע וממוזג, הכולל הסברים מפורטים על הנושאים בהם עוסקת החווה והדרכות מיוחדות על ידי מדריכות ומדריכים מקומיים. המקום מציע גם הפעלות, הדרכות וימים שלמים של הפעלה/הדרכה מאורגנת על פי קהל היעד. למשל – המקום מציע מצד אחד פעילויות לאזרחים ותיקים, המותאמות כמובן לגילאים אלו, ומצד שני הדרכות ופעילויות למשפחות, לילדי בתי ספר ועוד. בתיאום מראש ניתן לתכנן יום כיף בצפון שלם ומרתק בחווה, ולכלול בו את כל המרכיבים הנדרשים על מנת שהמשתתפים (ילדים, בני נוער, משפחות, אזרחים ותיקים או כל קבוצת אוכלוסייה אחרת) ייצאו כולם מסופקים ומרוצים.

מומלץ בחום עבור כל פעילות וכל קבוצה. צרו קשר לקבלת פרטים נוספים ותכנון יום הכיף שלכם…

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.