תפריט עמוד

קולון הידרותרפיה – ניקוי המעי

הטיפול בקולון הידרותרפיה מנקה את המעי הגס מפסולת רבה שמצטברת בצנרת הגוף במשך שנים ומרעילה אותו בעקביות. לפעמים כמה קילוגרמים טובים של פסולת מסולקים בתהליך. הביקוש לטיפול במגמת עלייה וכעת נפתח לראשונה בישראל קורס מסודר להכשרת מטפלים בשיטה

 

מיה הוד | אילוסטרציה: סרחיו גבריאל

 

אולי לא נעים לדבר על זה, אבל בכל זאת, שלוש שאלות קצרות לחימום הנושא:
אנחנו אוכלים שלוש ארוחות ביום ומתרוקנים פעם אחת – האם באמת כל הפסולת מסולקת מהגוף?
אם אוכל הוא הדלק של הגוף איך יכול להיות שאנחנו נטענים באוכל, ובמקום לדהור במאה קמ"ש עם אנרגיה מחודשת, אנחנו מיד רוצים לישון?
כיצד ייתכן שבן תרבות המערב הממוצע, הדואג כל כך לניקיון החיצוני של הגוף, אף פעם לא שאל את עצמו מה קורה בתוכו? מה עם האסתטיקה הפנימית?

 

אתם מוזמנים להניח כעת את השאלות בצד, ולהתוודע לטיפול שנותן להן מענה וגם מציע פוליש יסודי פנימי. מדובר בקולון הידרותרפיה (Colon Hydrotherapy), שיטת טיפול שבה מנקים את המעי הגס באמצעות מים. חרף המחסומים הנפשיים והגופניים הכרוכים בעיסוק בהפרשות, הנושא צובר תאוצה מתוך מודעות לחשיבות ניקוי רעלים ופסולת מן הגוף. ד"ר עדי סאקר, מנהל מרפאה המטפלת בשיטה, אפילו מדבר על אומה שלמה שמתעוררת להסתכל פנימה.
דע את המעי
המעי הגס הוא מערכת הביוב של הגוף. זהו צינור שרירי באורך מטר וחצי שבאופן תקין הוא בעל צורה וגמישות אחידים. המעי יוצר פולסים מכווצים שמניעים שאריות מזון לכל אורכו. תחילתו במעי הדק, הוא חוצה את חלל הבטן ויורד בצד שמאל של הגוף עד פי הטבעת. לאחר שאנו אוכלים, החומרים שהגוף זקוק להם נספגים דרך המעי הדק והשאר עובר למעי הגס. תפקידו של האחרון הוא לספוח את הנוזלים והמלחים שלא נספגו בתהליך העיכול ולעבד את פסולת המזון לצואה. בשל תפקידו כשלב האחרון בשרשרת העיכול, חשוף המעי הגס להצטברויות של פסולת. מזון שאינו מעוכל עד תום ולא סולק במלואו מהגוף, מרקיב במעי הגס. כשהפסולת התוססת מתערבבת עם מיצי המרה של הגוף מתפתחת הרעלה עצמית. שאריות מזון נדבקות לדפנות, הצנרת נרקבת והרעלים אף מתפזרים בגוף כולו ומזהמים אותו. עובדות אלה מוכרות לאדם לא מאתמול.
חשיבות הניקוי הפנימי של הגוף ידועה מאז ומתמיד. עדויות ראשונות לכך נמצאו כבר לפני 3000 שנה במצרים וביוון העתיקה, אם כי השיטות השתכללו עם השנים. השיטה המוכרת ביותר לניקוי פנימי של הגוף היא חוקן. בתרבויות רבות עושים חוקן בקביעות. חוקן הוא שיטה לפיה מכניסים מים מתוך בלון באמצעות צינור לפי הטבעת. לעיתים מוסיפים למים צמחי מרפא, קפה או חומרים אחרים, על פי הגוף, העונה והמצב הבריאותי. חסרונות השיטה הם שבאמצעותה ניתן לנקות רק את האזור התחתון של המעי (כעשרים סנטימטרים) ומכיוון שהמים נכנסים ויוצאים בבת אחת הם אינם נשארים במעי זמן ממושך דיו כדי שיעשה את עבודת הריכוך של המעי הגס כולו. בנוסף לכך גם מתעורר צורך מידי להתרוקן בשירותים. כאלטרנטיבה לחוקנים הפרימטיביים פותחה בארצות הברית כבר בראשית המאה הקודמת מכונה לניקוי רעלים מהמעי הגס. כיום מכונות חדישות מבצעות את הניקוי ברמה ההיגיינית הגבוהה ביותר, ונטען כי יכולת הניקוי שלהן טובה ויסודית בהרבה מזו של החוקנים.
פסולת במשקל כבד
ד"ר עדי סאקר נולד בארצות הברית, שם גם למד נטורופתיה ועשה תואר דוקטורט בתזונה הוליסטית. בשנת 1998 ביקר בארץ וגילה שאין כאן מודעות רצינית לנושא המעי הגס וניקויו. סאקר אסף את הדוקטורט שלו בתזונה ומערכת העיכול, עשה עלייה ופתח קליניקה המפעילה גם מכונת ניקוי מהסוג החדש. מאז הספיק לראות חמישים אלף איש, והוא מנהל את המרפאה הגדולה ביותר בארץ בתחום הקולון הידרותרפיה.
איזו כמות של פסולת מצטברת במעי הגס?
ד"ר סאקר: "זבל מצטבר בכל מקום בגוף – סביב הלב, העורקים ובין המפרקים, וגורם לזיהומים, התקפי לב, דלקות מפרקים וכן הלאה. כמות הזבל המצטברת במעי הגס בלבד עלולה להגיע למשקל של עשרה קילו. במערכת שלנו יכולה 'לשבת' כמות של פסולת ששווה לאלף יציאות. שארית הפסולת יוצאת דרך פצעים בעור, צלוליטיס אצל נשים ו'צמיגים' בבטן אצל גברים."
מהן הבעיות הייחודיות הפוגעות במעי הגס בעולם המערבי?

"הרעלת תרופות היא הגורם הרביעי למוות בעולם המערבי. אנשים לוקחים כימיקלים, כדורי גזים וצרבות, ויטמינים ותרופות שלא נספגים בגוף כי המערכת סתומה. הם שותים תה טיבטי שמייבש את רירית המעי, וכאשר הם סופסוף מחליטים לאכול מזון בריא, המזון

ד"ר עדי סאקר. "אנחנו רוצים להפוך את הטיפול למונע ולא לפתרון של הרגע האחרון" | צילום: גיא רייביץ

לא נספג מפני שדפנות המעי חסומות. כמו כן אנחנו לא זזים מספיק, שותים מעט וחיים בלחץ. כל אלה משפיעים על מערכת העיכול ומולידים תסמינים, כגון: עודף משקל, נפיחות בבטן, צרבות, עצירויות וגזים. גם בעיות שאינן קשורות ישירות למערכת העיכול מושפעות ממנה ישירות, כגון אלרגיות, סוכרת, לחץ דם גבוה ונמוך ומגרנות."

אילו שיטות ניקוי נפוצות בעולם?
"עד עכשיו השיטה הפופולרית ביותר לניקוי הגוף היתה צום, אך היא איננה מתאימה לסגנון החיים שלנו. אנשים לא יכולים לעצור את חייהם. כיום אנשים עושים חוקן, מטפלים בגז אוזון שהוא יעיל אך מאוד אגרסיבי, או לוקחים משלשלים שמוציאים גם את המינרלים החיוביים מן הגוף. בבתי חולים עושים חוקן אד הוק – לפני ניתוחים ולידות, כי יודעים שטוב יותר לעבוד עם גוף נקי. לכן אצל רוב האנשים החוקן נחשב לטראומה, הוא נעשה בבית חולים, באמצעים חודרניים ולא סטריליים במיוחד. למי שיש בעיית סוכר – הרופא ממליץ לו להפסיק לאכול מתוק. למי שיש בעיות נשימה ולב – הרופא אומר לחדול לעשן. אך לגבי טיפול כללי בעיכול אין הנחיה או הדרכה ברורה, אז אנשים לא יודעים, ובינתיים המערכת מזדהמת ונדחסת. אנחנו רוצים להפוך את הטיפול למונע ולא לפתרון של הרגע האחרון."
המחסום הפסיכולוגי
הטיפול שמוצע כיום בקליניקות רבות במדינות המערב נעשה באמצעות ציוד חדשני, על ידי מטפלים שמוכשרים לכך, ברמה היגיינית גבוהה וללא כאבים. בשכיבה על מיטה מחברים פייה לפי הטבעת שממנה יוצאים שני צינורות חד-פעמיים. האחד מטפטף מים נקיים ופושרים למעי. המים מרככים את האזור וגורמים לפסולת להתנתק מהדפנות, בעזרתה של המטפלת שמעסה מעט את הבטן ומרפה גם אזורים מתוחים נוספים בגוף. במהלך הטיפול שאורך 45 דקות ניתן להכניס עד 60 ליטר מים אל המעי. בתחושת רוויה, הזרמת המים נפסקת והצינור השני שואב את הפסולת ישירות אל המכונה. טיפול אחד יכול להשתוות לשלושים יציאות. דרך הצינור המנקז עוברים גם שאריות מזון שלא התעכלו ורעלים שונים שהצטברו במעי. בכל אלה ניתן לצפות בתא הזכוכית של המכונה, ללא ריח או חוסר נוחות מיוחדים.

 

קרן אור יצקן, 32, מטפלת ברפלקסולוגיה, ארומתרפיה והילינג, מטפלת כיום בשיטה. היא נחשפה אליה לפני חמש שנים בעצמה, כשחשה עייפות וחולשה, וחיפשה פתרון במישור האישי לקנדידה (פטרייה רעילה הפוגעת במערכת העיכול). "מהטיפול הראשון התעוררתי בחזרה לחיים," היא מספרת, "כמטפלת למדתי המון על ניקוי רעלים מהגוף, כמעט בכל תחום של רפואה הוליסטית נוגעים בהצטברות הרעלים בגוף והסרתם, אבל פתאום ראיתי את זה מתרחש."
היא המשיכה להיות מטופלת ונשארה להכשרה אצל ד"ר סאקר, כיום היא מטפלת ומדריכה מוסמכת. כמו כן היא מפנה למרפאה אנשים שבאים אליה לטיפולים והיא רואה אצלם צורך בכך.

 

מהם החששות של אנשים להגיע לטיפול?
קרן אור יצקן: "זה מעניין. התרבות המערבית מקדשת כל כך סטריליות, היגיינה, ניקיון, אבל רק בחוץ. הטיפול אינו כואב או קשה, אך המקום ממנו הוא מתבצע – מרתיע. בתרבות שלנו לא 'מתעסקים' באברי מין או מקומות מוצנעים, זה נחשב גס, לא יפה. מה שלא רואים – לא חשוב. השאלה אם מה שלא רואים לא קיים, ואם מחיר הסבל הוא הגיוני. גם את סרטן המעי לא רואים עד שהוא מתפרץ. אני מאמינה שמדובר בזמן. השמועה עוברת מפה לאוזן והמודעות גוברת. גם דיקור פעם נשמע חודרני, להכניס מחטים לגוף? היום זו שיטת טיפול מאוד נפוצה. יש לפרוץ את המחסום בגוף ובנפש כדי להבריא. כל מי שיוצא מהטיפול חש קליל ונעים. הכולסטרול הרע עוזב את הגוף, האנרגיה בגוף עולה, והתחושה היא של התחדשות."
יש סיכון כלשהו בטיפול?
"הסיכון הוא כמו לעשות קקי בבוקר. מים הם היסוד הכי בסיסי וטבעי בעולם. הניקוי לא פוגע בבקטריות החיוביות הנמצאות במעי הגס. להפך, לגוף מלוכלך קשה ליצר חיידקים טובים והטיפול עוזר למערכת לייצר אותם."
מהם הגילאים של המטופלים בשיטה?
"מגיעים למרפאה מגוון רב של אנשים, מגיל חמש ועד תשעים וחמש. טיפלתי בנשים שסבלו מאנורקסיה שדיאטות הרצח שעשו גרמו נזק רב למערכת העיכול שלהן. אנשים אחרי ניתוחים מלאים באנטיביוטיקה שיוצאות להם מהגוף קפסולות שלמות של כדורים שאפשר לראות את שם היצרן שלהן מבעד למכונה. יצא לי לטפל גם באישה בת תשעים, ניצולת שואה שבזמן המלחמה אכלה אדמה. התאמנו לה טיפול מיוחד."
כיצד מתאימים טיפול ומה משך הזמן שלו?

 

"יש אנשים שבאים עם בעיה ספציפית שמתמקדים בה ומתאימים להם תוכנית. במקרים כאלה מדובר על פעם בשבוע. אחרי שהבעיה נפתרת ניתן לערוך טיפול כל חודש, חצי שנה, שנה. תלוי בגיל, ברצון, ביכולת הכלכלית. בעיקרון מדובר בניקוי ואחריו שימור המצב. כמו שמצחצחים שיניים כל יום ופעם בחצי שנה הולכים לשיננית."

קרן אור יצקן. "מעניין שהתרבות המערבית מקדשת סטריליות, אבל רק בחוץ" | צילום: גיא רייביץ

כשמצחצחים שיניים פעולת הניקוי היא אישית, לפני טיפולים ברפואות מזרחיות עורכים ניקיון תזונתי, בדיאטות מיצים נדרשת משמעת, היכן באה לידי ביטוי אחריות המטופל במקרה הנ"ל?

"בתוכנית ניקוי מקיפה אנו בודקים גם חומציות, מינרלים, חילוף חומרים ובלוטה דומיננטית (מבין בלוטות התריס, המין, יותרת הכליה ויותרת המוח) על מנת להתאים טיפול ספציפי לאיזון הגוף גם אחרי הניקוי. במהלך הטיפול רואים מה יוצא ומדריכים לגבי תזונה, התאמת תוספים, שתייה וכדומה. רק מראה הפסולת שיוצאת, המזון הלא-מעוכל והקושי של הגוף לתפקד באופן כה מוחשי, יכול לעורר אדם לשנות את הרגליו. הרעיון הוא להכניס אנשים לאורח חיים מודע."

 

מה עוד יכול לנקות את הגוף?
"כמובן שניקוי הוא לא הכול, אך הוא הבסיס. תזונה נכונה היא המפתח לכל ושתייה, התעמלות ושטיפת ירקות ופירות לפני האכילה יכולים לעזור."

תחת כל עץ רענן

פעם הטיפול נחשב לנחלתם של עשירים ואנשי בוהמה (כיום מחיר טיפול במרפאה הוא 450 ש"ח). אלא שמעבר לטיפול בריאותי, השיטה נועדה לדחות את הבליה הגופנית ולהאט את קצב ההזדקנות כך שגם אנשים בריאים שמעוניינים להמשיך לתחזק נכון את גופם, מתחילים לפנות לטיפול. היום הנושא צובר תאוצה, יותר ויותר אנשים הופכים מודעים, ובעקבות הביקוש נפתחות כמובן גם מרפאות שעונות על הצורך.
המרפאה של ד"ר סאקר היא השלוחה של IACT, ארגון אמריקני בינלאומי שמאגד את הקולון הידרותראפיה. מדובר בארגון הגדול בעולם לתחום, חברים בו מעל 1000 מטפלים מעשרות מדינות. עד כה בארץ לא ניתן היה ללמוד את הטיפול ומי שהתעניין נסע לרכוש הכשרה בחו"ל. סאקר הכשיר בקליניקה שלו מטפלים באופן אינדיבידואלי וכעת הוא מייסד את ביה"ס הראשון לקולוניק בארץ. בימים אלה יפתח קורס המטפלים החלוצי. במשך שלושה חודשים יועבר חומר תיאורטי הכולל פיסיולוגיה, אנטומיה, היסטוריה, תזונה, מערכת חיסונית, פתולוגיות מערכת העיכול ועוד. במקביל יערך סטאז' בהדרכה צמודה, שבו יושם דגש על שימוש במכונה, אבחון, טיפול ושאלוני בריאות. בקורס יערכו מבחנים מעשיים בכתב ובע"פ שיקנו תעודת מטפל מוסמך מטעם הארגון הבינלאומי.
"זה שוק פתוח ועוד מעט יהיה לטיפול ביקוש עצום," אומר ד"ר סאקר, "שתי בנות שהוכשרו אצלי פתחו קליניקות בעצמן. בעתיד נקים אגודה שתעניק למטפלים העשרות, גיבוי וקידום. אני רוצה שיפתחו מרפאות כאלה כמספר מרפאות השיניים בארץ, או כמספר הקוסמטיקאיות. לא אכפת לי התחרות, שהשוק יוצף."

השאיפה של ד"ר סאקר היא להיות בקשר עם בתי ספר אלטרנטיביים, ולהכניס את השיטה כחלק מתוכנית הלימוד, על מנת שמטפלים ברפואה משלימה ישלבו את הטכניקה הזו בקליניקות שלהם. שכמה שיותר מטופלים ייחשפו לאפשרות הזו לפני שבאות המחלות. חודש מרץ היה חודש סרטן המעי הגס, הסרטן השני (אחרי סרטן הריאות) ממנו מתים הכי הרבה אנשים. סאקר טוען שזו מציאות שיכולה להשתנות בטיפול פשוט יחסית. מעבר לכך, ניקוי הגוף תורם גם לריכוז, לזיכרון ולתחושה הכללית. הלוא רעלים פיסיים פוגעים גם בנשמה. ובונוס קטן לסיום: הניקוי הפנימי של הגוף משפיע לטובה על המראה החיצוני.


הכתבה התפרסמה גם ב"חיים אחרים", הירחון הישראלי לרפואה טבעית, תרבות רוחנית ומעורבות חברתית, גיליון 103

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. מדהים. היום חזרתי מטיפול כזה. נשאלתי לפני ואחרי הטיפול הייתי 400 גרם פחות. אני מרגישה כחדשה. נכון זה מביך מעט וכואב למי שיש גזים כלואים אבל זה עובר ויש הקלה אדירה. מצליצה בחום

    • רק שהשרלטן שכח לציין שבשנת 2014 יצאה אזהרה חמורה מטעם משרד הבריאות להמנע מהטיפולים המסוכנים האלה ושזה יכול לנקב את המעי ולעשות קרע בפי הטבעת, תיברחו מהשרלטן הזה כמו מאש

        • רק שהנוכל שכח לציין שהוא לא רופא ולא תזונאי ושהוא עובד עם תעודות שקנה בהתכתבות מחו"ל ושבשנת 2014 היה מקרה ב"קליניקה" שלהם שניקבו למישהי את המעיים אה והם גם שכחו להגיד לכם שאין לטיפול הזה שום תועלת רפואית ושזה עלול לנקב את המעי או לעשות קרע בפי הטבעת ושזה הרס של חיידקים חיוניים שחיים במעיים , ויש תמימים וטיפשים שממשיכים לבוא לשם ל"ניקוי" נקווה רק שמישהו לא ינוקה שם פעם אחת יותר מידי ויגיע בעקבות הניקוי לבית עלמין. נוכלים בע"מ.

    • היו תביעות נגד המניאק הזה תפסיקי לדבר שטויות, זה נזק של ממש וזה עלול לנקב את המעיים

    • כנראה שלמשוגעים יש יותר מזל משכל, יכלו לעשות לך נקב, או שאת מישהי מהמכון ששילמו לך כסף שתעשי להם פרסומת למכון המלוכלך שלהם, או שאת עדי סאקר הרמאי בעצמו…

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.