תפריט עמוד

קבב רומני אמיתי – מתכון, נופים ואנשים

טיול ג'יפים בהרי הקרפטים הרומניים ובכפרים המסתוריים של טרנסילבניה בצירוף מתכון לקבב רומני טעים ביותר. קראו, בשלו ובואו להכיר את הקסם המיוחד של רומניה - על הצלחת ובדרכים

כל מי שטייל ברומניה לא ישכח את טעמו של הקבב הרומני האמיתי, עם הרבה שום ותבלינים נוספים. לטובת מי שטייל, טעם ומתגעגע ולמי שלא מכיר, הנה מתכון שמחבר בין המרכיבים של הקבב למרכיבי טיול ברומניה:

300 גרם בשר בקר שפונדה עם שומן בקר טרי – ה"בשר" של הטיול, הרי הקרפטים, עם פסגות, מורדות ונופים עוצרי נשימה, שבחורף מתכסים בשמיכה לבנה של שלג.


רכסים לבנים. הקרפטים בחורף

700 גרם בשר בקר אנטריקוט מיושן טרי – ה"אנטריקוט" של הטיול, כלומר לב-לבה של רומניה, הוא אנשיה ותרבותם בהרים הגבוהים, מקומות שבהם אמצעי התחבורה המקובל גם בימינו הוא עגלה רתומה לשני סוסי עבודה חסונים. הטיול בקרפטים מפגיש עם צאצאיהם של בני הדקיה הקדמונים הצופים ממרום ערימות החציר הענקיות או יושבים על כוסית צוייקה בבית קפה מקומי. בעורקיהם של בני המקום זורם גם דמם של החיילים הרומיים, שנשלחו לכבוש את האזור ונכבשו בקסמו.


מנופי הקרפטים

נראה חוואים מקומיים מחוברים בשורשים עבותים אל האדמה, נפגוש רועי צאן מובילים את עדרי הכבשים והבקר אל כרי מרעה נחבאים בקניונים נסתרים, נצפה בעבודת היערנים החוטבים את עצי האשור והאשוח ובחרשי העץ המקימים כנסייה או אסם מחומרי הגלם המקומיים.


ממרומי עגלה עמוסה בחציר

2 כפות גדושות שום כתוש דק דק – ה"שום" של הטיול, אותו צמח תבלין שמוסיף חריפות וטעם לכל תבשיל, הוא רכיבה מלאת ריגושים באופנועי שלג ברכסים הלבנים. החורף מספק את התפאורה, אופנועי השלג – את הטעם והחריפות. אחרי שמתרגלים את הנהיגה ולומדים לשלוט באופנוע יוצאים לנסיעה מהירה דרך יערות אשוח ואורן שחור, במעלה הרים מושלגים ולאורך ערוצי מים קפואים. בסופו של יום נרגעים עם ארוחה טובה, הרבה בשר ויין וחוויות מהיום שחלף.


אופנועי שלג במרחבים המושלגים

1 כף אבקת סודה לשתיה – ה"סודה לשתייה" של הטיול היא מורשתם של הסובייטים ושל הרודן ניקולה צ'אושסקו, ששלט ברומניה ביד רמה במשך 22 שנה עד שהוצא להורג ב-1989. המורשת הזאת עדיין ניכרת במבני הענק הנטושים, בפיסול המונומנטלי ובסיפורי המקומיים על "העידן ההוא".


פיסול מונומנטלי, שריד לתקופה הקומוניסטית

לתבלון הקציצות:
רבע כף אבקת פפריקה מתוקה
1 כף תבלין רומני צימברו או טימין טחון דק דק
רבע כף אבקת בהרט
מלח ופלפל שחור לפי הטעם

ה"תבלינים" של הטיול הם הערים הקסומות של רומניה עם בליל אדיר של סגנונות בניה: כנסיות בסגנון ייחודי, סמטאות צרות, רבעים עתיקים מוקפים בחומות ולצדם ארמונות פאר מצועצעים ומפעלי בטון מהתקופה הקומוניסטית. וכמו בכל עיר אירופית תמצאו כאן גם מוזיאונים ומסעדות, מוזיקה עכשווית ומועדונים אופנתיים.


הקרפטים המושלגים מהווים תפאורה מושלמת לבתיה של העיר סיביו

מערבבים את כל החומרים, יוצרים את הקציצות וצולים אותן על הגריל. להגשה בצלחת נפרדת: פלפל חריף טרי וכף שום טרי קצוץ או רוטב שום, שום טרי כתוש עם כף חומץ ועלי שמיר קצוץ.


קבב רומני נצלה על הגריל

ההגשה של הטיול שלנו – הג'יפים, הדרכים, המלונות, ההפתעות, הפסקות הקפה, ההדרכה ובעיקר האהבה הם התוספת המיוחדת שהופכת את הטיול ל"קבב רומני" אמיתי. מעדן שווה ומומלץ ביותר!

 

חיי הכפר בטרנסילבניה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מרומניה

קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ
קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ

עיר עתיקה ויפה, פארקים ירוקים, מוזיאונים מצוינים, חיי לילה תוססים ואפילו מכרה מלח שאפשר לשוט בו - קלוז' נאפוקה. בבירת חבל טרנסילבניה ברומניה, לא ישעמם לכם לרגע. הנה כמה מקומות וחוויות שלא כדאי לוותר עליהם

מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה
מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה

ברומניה נמצא המספר הגדול ביותר של הצוענים באירופה, והם מרוכזים בעיקר בטרנסילבניה. כאן עדיין עמלים בשדות עם חרמש, מגל, קלשון ומחרשת שוורים. כאן הנשים עדיין כובסות במתקני עץ בני מאות שנים, שאמה מזרימה אליהם מים בזרם מתערבל. כאן ...

טרק בקרפטים: אל ראש ההר
טרק בקרפטים: אל ראש ההר

ארבעה חברים במועדון הארבעים, מספר המרמז על משבר גילאי מתגבש, יצאו לטרק בקרפטים הדרומיים ברומניה. הם טיפסו בשבילים תלולים ומאתגרים, ישנו בבקתות הרים נידחות, אכלו הרבה צ'ורבה והתקלחו במים קפואים. הפיצוי: נופים מופלאים שכאילו יצאו מכרזה של לשכת ...