תפריט עמוד

ציריך – הצד הגאה של העיר

לצד יעדים גאים מוכרים מאוד, כמו ברלין והאי היווני מיקונוס, גם ציריך מתחילה לקסום לחברי הקהילה. זה מתחיל בראש העירייה שהיא לסבית מוצהרת, ממשיך במצעד גאווה ראוותני ומסתיים בבילויים ליליים בברים גיי פרינדלי. ציריך, לא מה שחשבתם

בשנים האחרונות ציריך הופכת ליותר סובלנית וליברלית, וראייה לכך היא הסצנה ההומו-לסבית המתפתחת והעמותות והחברות השונות הקמות במטרה להגן על זכויותיהם של בני הקהילה. הקהילה הגאה של ציריך חוגגת בכל חודש יוני במצעד גאווה ראוותני, שמושך אליו אנשים מרחבי אירופה וגם מישראל. את המצעד פותחת בשנים האחרונות ראש עיריית ציריך, קורין מונך, לסבית מוצהרת שהתחתנה לא מזמן עם בת זוגתה. ואם כבר הזכרנו חתונות, החל משנת 2007 מותרים בציריך נישואים חד מיניים על פי חוק ולזוגות הללו יש את כל הזכויות של זוגות סטרייטים.


פסטיבל הגאווה של ציריך. שלושה ימים של מסיבות, הופעות ותלבושות ססגוניות | צילום: אבישי פרחיה

כמו בכל עיר מרכזית במערב אירופה, גם בציריך קיימים מקומות רבים בהם בני הקהילה ההומוסקסואלית מבלים באופן יום יומי. איזור נידרדורף (Niederdorf) בעיר העתיקה של ציריך נחשב למרכז של קהילת הלהט"ב המקומית ולשם מגיעים גם תיירים גאים.

איפה מבלים?
Barfüsser – בר הגייז העתיק ביותר באירופה. מקום בילוי יומיומי לקהילה המקומית. זהו בר-ביסטרו, עם תפריט עשיר של סושי וסשימי וקוקטיילים ייחודים. פתוח כל יום מסביבות 11:30 עד 23:30, בשישי ושבת עד השעות הקטנות של הלילה.
כתובת: Spitalgasse 14 , אתר אינטרנט 

Tip Top Bar – גיי בר מתוחכם עם להיטי מוזיקה עכשווית. פתוח בימים שלישי עד שבת משעות הערב המוקדמות ועד אחרון האורחים.
כתובת: Seilergraben 13, אתר אינטרנט


קרנברי, הגיי בר הכי מפורסם בציריך

Cranberry – הגיי בר המפורסם וההומה ביותר בציריך, נמצא אף הוא באזור של העיר העתיקה, במרחק הליכה מתחנת הרכבת המרכזית של העיר. פתוח כל יום מחמש אחר הצהריים.
כתובת: Metzgergasse 3, אתר אינטרנט 

Predigerhof – מקום חביב להתענג בו על דרינקים אחרי יום ארוך של טיול בעיר. ביסטרו בר עם משקאות, טפאס וגישה חופשית לאינטרנט. מקום מעולה לפגוש בחורים נחמדים ומעניינים מכל רחבי העולם. פתוח שבעה ימים בשבוע, מ-14:00 ועד 02:00 לפנות בוקר.
כתובת: Mühlegasse 15, אתר אינטרנט

איך חוגגים? 
לאחר שציריך אירחה את פסטיבל הגאווה האירופאי (Europride) בשנת 2009, הוחלט לקיים פסטיבל גאווה בעיר מדי שנה בחודש יוני (חודש הגאווה ברוב ערי אירופה). התכנית, בת שלושה ימים, כוללת מסיבת פתיחה, ברים ודוכני מזון באתר הפסטיבל הסמוך לנהר, מופעי דראג, הופעות של להקות ואמנים מקומיים, מצעד גאווה ברחובות הקטנים של העיר ומסיבות רבות במועדונים. אנשים רבים מגיעים לעיר כדי לקחת חלק בפסטיבל, רבים מהם סטרייטים.

Platzhirsch, אווירה רגועה ומיקום מרכזי

איפה לנים?
עד לפני שנים אחדות היה בציריך מלון שהוגדר כמלון גייז. הבעלים שלו היה הומו וכך גם הצוות והוא הציע שירותי תיירות המיועדים לקהילה, אולם המלון נמכר והפך לבית דירות רגיל. האופציה המרכזית כיום ממוקמת לא רחוק מבר Barfüsser. מלון Platzhirsch הוא מלון בוטיק גיי פרנדלי עם בר באווירה שקטה ורגועה ואינטרנט חופשי. המלון מעוצב בשילוב של עץ ואבן, לתחושה של בקתה שוויצרית אותנטית, ומרוהט בריהוט מודרני עם קווים נקיים.
כתובת: Spitalgasse 3, אתר אינטרנט

בתמונה הפותחת: פסטיבל הגאווה של ציריך
____

הכותב היה אורח של חברת Swiss1 המתמחה בחופשות וטיולים בשווייץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.