תפריט עמוד
מאיזו תוצרת?
קנייה מיצרן מוכר
מאחר שמצלמה דיגיטלית היא מוצר עתיר טכנולוגיה, ולאיכות הרכיבים יש קשר ישיר לאיכות התמונה – מומלץ לרכוש רק מצלמות של יצרנים ידועים. מדובר לרוב בחברות אמריקאיות או יפניות, בעלות ניסיון רב בתחום הצילום.
קנייה מיצרן  לא מוכר
יצרנים עלומי שם מציעים מוצרים נחותים הן מבחינת איכות התמונה והן מבחינת האיכות הכללית של המוצר. לא כדאי להתפתות למחיר הנמוך!
הערות
אין להסיק משם המדינה שבה יוצרה המצלמה על איכותה: יצרנים ידועים ומכובדים מייצרים כיום מוצרים מעולים גם במדינות שאינן נחשבות בדרך כלל למקור למוצרים באיכות גבוהה.

היכן לרכוש?
קנייה בחו"ל
מחיר מצלמות דיגיטליות בחו"ל, בעיקר בארצות הברית ובמזרח אסיה, לרוב נמוך ממחירן בישראל. עם זאת חשוב לזכור שאחריות היצרן לא תהיה תקפה, וכן שדגמים מסוימים אינם מיובאים לארץ, ולכן יהיה קשה להשיג אביזרים עבורם או לתקנם.
קנייה בארץ
מחירי המצלמות בארץ לרוב גבוהים יותר ממחירי דגמים דומים בחו"ל, אולם לקנייה בארץ יש יתרונות: אחריות היצרן תקפה, יש חלפים זמינים, וקל יותר ליצור קשר עם החנות במקרה הצורך.
הערות
אלה הנדרשים לחוברת הוראות שימוש בעברית יתקשו להשיגה אם קנו את מצלמתם בחו"ל, שכן היבואנים בארץ אינם נוטים לספק אותה למי שלא רכש את המצלמה דרכם.
קנייה באינטרנט או בטלפון
ברכישה מקוונת או טלפונית המחירים לרוב נמוכים יותר מאשר בחנות. אולם יש לזכור כי אין קשר אישי, ייעוץ או הדרכה, ולכן רצוי להגיע למעמד הקנייה רק לאחר שהחלטנו איזה דגם אנו מעוניינים לרכוש. בנוסף, אי אפשר לקבל את המוצר ביד ומיד.
הערות
אם מחליטים לקנות את המצלמה באינטרנט, רצוי לברר מי הגורם העומד מאחורי אתר הרכישות המקוונות, ולרכוש רק מאתרים בעלי מוניטין.
קנייה בחנות
יש קשר אישי עם המוכר ולכן אפשר להתייעץ איזה דגם כדאי לרכוש ולקבל הדרכה על המצלמה; יש כתובת ברורה במקרה של תקלה או תלונה; מקבלים את המוצר מיד.
קנייה בחנות צילום
בחנויות הצילום נקבל ברוב המקרים הדרכה וייעוץ מקצועיים וטובים, אם כי רמת המחירים בהן אינה מן הנמוכות.
קנייה בחנות אחרת
חנויות למכשירי חשמל ואפילו רשתות ה"פארם" מציעות לעתים מצלמות במחיר נמוך יחסית, אך יש לזכור כי כאן המוכרים אולי מתמחים במכונות כביסה או בפלאפונים, אך בצילום אינם מבינים יותר מכם.

שימו לב!

בכל המקומות שהזכרנו לעיל אפשר למצוא שני סוגים עיקריים של מצלמות: כאלה שיובאו על ידי היבואן הרשמי של היצרן וכאלה שיובאו בייבוא "אפור", כלומר שלא באמצעותו. במקרה זה עולה שוב בעיית האחריות: מצלמות מייבוא "אפור" אינן מגיעות עם אחריות היצרן, ובדרך כלל אין ליבואן ה"אפור" מערך שירות מסודר ומלאי חלקי חילוף. היבואנים הרשמיים אינם מכבדים, כמובן, תעודות אחריות שלא הונפקו על ידם.

חשוב גם לדעת כי הן באתרי הקניות המקוונים והן בחנויות רבות נמכרות מצלמות שאינן חדשות אלא "מחודשות" (Refurbished) – מצלמות שהובאו לתיקון במעבדות היצרנים בחו"ל ונמכרו על ידם ככאלה במחירים נמוכים. הכל טוב ויפה, אלא שהספק בארץ לא תמיד טורח ליידע את הלקוח כי המצלמה שרכש אינה חדשה אלא מצלמה מיד שנייה. כמו כן, במקרים רבים המצלמות ה"מחודשות" הן מדגמים שאינם מיוצרים כבר. אפשר למצוא מצלמות שרכישתן כדאית, אך המחיר חייב להיות נמוך בהתאם.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.