תפריט עמוד

ציוד לקמפינג: דברים שכדאי לארוז

חופשת קמפינג היא חוויה נפלאה, אבל כדי שההנאה תהיה מושלמת, חשוב להיערך מראש ולהצטייד בדברים מועילים. בדיוק בגלל זה ריכזנו עבורכם את כל מה שכדאי לקחת לקמפינג - מאוהל ועד ערסל

מה יכול להיות טוב יותר מאשר לישון מתחת לשמים זרועי כוכבים, להתעורר בבוקר ליד אגם או נחל ולבלות את היום בטיולים רגליים או בקריאת ספר על הערסל? שום מלון לא יכול להשתוות לקרבה הבלתי אמצעית לטבע שמעניק הקמפינג. כדי להפיק את המקסימום מהחוויה, כדאי להיות ערוכים ולהצטייד בכל מה שצריך, כדי שלא תמצאו את עצמכם רועדים מקור באמצע הלילה על פסגת הר בסלובניה או מתקשים להירדם צפיפות יתר באוהל על שפת הכנרת. הנה מידע מעשי וטיפים שיעזרו לכם להחליט מה לארוז ואיך לבחור ציוד לקמפינג.

לקריאה נוספות: גלמפינג בישראל

אוהל, שק שינה וכל השאר

• אוהל. הציוד הכי אלמנטרי שאתם צריכים לקמפינג הוא כמובן האוהל שבו תבלו את הלילה. אלא אם אתם זוג שמעוניין באינטימיות צפופה, עדיף תמיד לבחור אוהל המיועד לכל הפחות לאדם אחד יותר מגודל הקבוצה שלכם. זה מבטיח יותר מרחב ואווירה נעימה יותר, במיוחד כשהאוהל נועד לאחסן גם את הציוד שלכם. דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא אוורור האוהל. אוהל אטום נשמע מפתה אם אתם מתכננים לבלות את הלילה באתר קמפינג באיסלנד. אם אתם מתכננים לבלות עם המשפחה על גדת החצבאני בחודש אוגוסט, עדיף לבחור באוהל עם כמה שיותר חלונות, שניתן לאטום ולאוורר בעת הצורך.

• שק שינה. את שק השינה יש לבחור בהתאם למיקום, לעונה ולאופי הטיול. קמפינג על חוף במקסיקו לא מחייב שק שינה מבודד כמו זה שתזדקקו לו באלסקה. אם שק השינה יהיה רוב הזמן באוהל או ברכב, תוכלו לבחור בשק שינה כבד יחסית, בעוד שאם אתם נושאים את שק השינה על הגב במהלך הטיול תזדקקו לשק שינה נוח וקל.

בחירת אוהל גדול מספיק מבטיחה שינה נעימה ולא צפופה מדי

בחירת אוהל גדול מספיק מבטיחה שינה נעימה ולא צפופה מדי | צילומים: שאטרסטוק

• מזרן. יש מטיילים שמעדיפים לישון על מזרן במקום בשק שינה, במיוחד בלילות קיץ חמים. במקרה כזה, מומלץ לבחור במזרן שטח, קל לנשיאה ולקיפול וכזה שמאפשר לישון בנוחות גם כשהמצע תחתיו לא נוח. אפשרות אחרת היא לבחור מזרן מתנפח, במקרה כזה, אל תשכחו לקחת אתכם משאבת ניפוח (יש משאבות ידניות ומשאבות חשמליות). יש מטיילים שבוחרים לישון עם מזרן מתחת לשק השינה, במקרה כזה, קחו אתכם מזרן פלציב, מזרן מספוג המרפד את השטח ומבודד את טמפרטורת הקרקע.

• כילה. בתוך האוהל אין צורך בכילה, שכן הרשתות מספקות הגנה מיתושים. למי שרוצה לישון תחת כיפת השמיים, מומלץ להביא כילה.

את שק השינה כדאי לבחור בהתאם ליעד, לטמפרטורה הצפויה ולאופי הטיול

את שק השינה כדאי לבחור בהתאם ליעד, לטמפרטורה הצפויה ולאופי הטיול

אוכל, קדימה אוכל

הארוחות בשטח הן חלק בלתי נפרד מחוויית הקמפינג. הנה כמה דברים שכדאי לקחת כדי להבטיח שלא תישארו רעבים.

• צידנית. אפשר לבחור בין צידנית קשיחה לצידנית רכה עם תחתית קשיחה. כך או כך, חשוב שהצידנית שלכם תשמור על המזון מקורר, בין עם בעזרת קרח או קרחום.

• פחמים למנגל. מומלץ לבחור בפחמים מעצי הדרים – זמן הבעירה שלהם ארוך יותר, הם מפיצים ארומה נעימה ופחות מזיקים לסביבה.

• כירת בישול. גזייה, בנזינייה, ערכה משולבת או כוהלית, בהתאם לצרכים שלכם.

• פויקה. סיר ברזל המתאים לבישול בשטח, יכול להפיק את הארוחות הטובות ביותר בטיול שלכם.

כלי אוכל. בנוסף לצלחות וכוסות, כדאי להצטייד בספורק – שילוב של כף, סכין ומזלג בכלי אחד חסכוני.

ערכת קפה. כדאי להכין תיק עם כל מה שדרש להכנת קפה בשטח  – גזייה, פינג'ן, כוסות וכמובן  קפה וסוכר.

שולחן וכיסאות מתקפלים. גם בתנאי שדה, אכילה על שולחן נעימה ונוחה הרבה יותר מאשר ישיבה על הקרקע.

הבישול בפויקה ישדרג כל ארוחה בשטח

הבישול בפויקה ישדרג כל ארוחה בשטח

מים

מים הם הפריט החשוב ביותר שתצטרכו לקחת אתכם לטיול. במקום לסחוב הרבה בקבוקים, מומלץ להצטייד במנשא מים. המנשאים מגיעים בגדלים שונים, כולם ניתנים לנשיאה על הגב ומאפשרים שתייה גם כששתי הידיים תפוסות.

ביגוד

מן הסתם אתם יודעים אלו פריטי לבוש כדאי לארוז לקמפינג, בהתאם ליעד הטיול, אופי הטיול ומזג האוויר הצפוי. הנה כמה פריטים שכדאי לקחת בנוסף לפריטי הלבוש הבסיסיים:

חולצות ארוכות דקות עם הגנת UV. כן, גם בקיץ הישראלי החם, חולצות אלה מספקות הגנה מהשמש וגם מעקיצות.

בגד מבודד. כדאי לארוז ביגוד מיקרו-פליס. גם בקיץ הישראלי, אתם עשויים להתעורר מהקור בארבע לפנות בוקר.

מעיל גשם. אמנם לא רלוונטי לקיץ הישראלי, אבל שימושי מאוד לקמפינג קיצי באירופה.

חבל לייבוש בגדים. רעיון טוב כשעושים טיול מים או מתכננים רחצה באגם.

חפצים אישיים וחפצים שימושיים

בנוסף לכלי הרחצה שאתם לוקחים אתכם לכל טיול, הנה כמה פריטים ששווה לקחת בלינת שטח: מגבת שטח ממיקרופייבר –  מגבות קלות, שלא תוספות הרבה מקום, הן עוברות טיפול אנטי בקטריאלי והכי חשוב הן מתייבשות מהר ולא תופסות ריח רע, כך שאפשר להשתמש בהן שוב ושוב; תכשיר דוחה יתושים; סבון או ג'ל לחיטוי ידיים; נייר טואלט; אטמי אוזניים – פריט שימושי, במיוחד אם הגעתם לאתר קמפינג רועש במיוחד. בקיץ, בכל מקום שתגיעו אליו, חשוב להגן על עצמכם מפני השמש. אולי זה נראה לכם מובן מאליו, אבל זה כל כך חשוב שלא רצינו לוותר על זה – קרם הגנה עם מקדם של 15 SPF לפחות (רצוי 30), משקפי שמש וכובע הם פריטי חובה בתיק הקמפינג שלכם.

גם אם אתם ישנים באתר קמפינג מוסדר, פנס יכול להיות שימושי מאוד עבורכם (למשל, כשרוצים לקום בלילה לשירותים). מומלץ לקנות פנס ראש עם מנורת LED, דבר שישאיר ידיים פנויות לפעילויות אחרות.

מעט מאוד חוויות משתוות לתענוג שברביצה על ערסל התלוי בין העצים בלב הטבע

מעט מאוד חוויות משתוות לתענוג שברביצה על ערסל התלוי בין העצים בלב הטבע

אביזרים לשדרוג החופשה

קמפינג הוא חוויה מהנה שיכולה להיצרב בזיכרון שלכם לשנים ארוכות. כדי להפוך אותה למהנה עוד יותר, יש כמה פריטים שיכולים לשדרג אותה בגדול.

כדאי מאוד לקחת אתכם משקפת, כזו שתאפשר לכם ליהנות מהטבע ולהשקיף על ציפורים וחיות אחרות. מומלץ לצרף למשקפת גם מגדיר פרחים/ציפורים/חרקים, במיוחד אם אתם נוסעים עם ילדים. עם ילדים או בלעדיהם, קחו אתכם כמה משחקי קופסה שיעזרו לכם להעביר ימים נעימים בחוץ. גם כדור יכול לעשות את העבודה, ואם אתם רוצים להשקיע באמת, קחו אתכם עפיפון. נגן מוזיקה גם הוא רעיון מצוין, אבל זכרו להתחשב בסביבה ולא להשמיע מוזיקה בווליום חזק מדי. הביאו מחצלת לפרוש על הקרקע ולשבת עליה ולתוספת אווירה בלילה – קחו אתכם עששיות.

לסיום, רביצה בערסל היא אחד מהתענוגות הגדולים ביותר של חופשת קמפינג. אז אל תשכחו לקחת אתכם ערסל וצרפו עליו ספר טוב או מגזין מעניין.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.