תפריט עמוד

ציוד לטיולי הליכה – תרמילים, נעליים וקמפינג (חלק א')

החלטתם לצאת לטיול רגלי ארוך בחיק הטבע. איזה ציוד כדאי לכם לקחת אתכם? במה כדאי להשקיע ועל מה אפשר לוותר? רשימת ציוד שתהפוך את הטרק שלכם למהנה עוד יותר. חלק א' - תרמיל, נעליים וציוד קמפינג

הציוד הבסיסי ביותר שכדאי שיהיה לכם לפני שאתם יוצאים לטרק הוא תרמיל טוב ונעליים נוחות.

עוד טרקים וטיולים הליכה כאן

תרמיל לטיולים

בכל חנות מטיילים מקדישים אגף גדול לתרמילי גב והמבחר העצום לרוב רק תורם עוד קצת לבלבול. מהר מאוד יתברר לכם שקניית תרמיל כרוכה בהשקעה כספית ממש לא קטנה וזה מגביר את הלחץ לבחור את הבחירה הטובה ביותר ולקנות תרמיל שישמש אתכם להרבה טרקים ולהרבה שנים. ככלל, בציוד טיולים אין מותג אחד מומלץ שאפשר להגיד עליו שהוא הטוב ביותר וכדאי לקנות רק אותו. ברוב החנויות מחזיקים תרמילים של מספר חברות ולרוב כולם יהיו מאיכות טובה מאוד. לכן אתם צריכים להתרכז בגודל ובנוחות.
גודל התרמיל צריך להתאים לגודלו של האדם שייסחב אותו במהלך הטרק. אם את בחורה קטנה ורזה לא כדאי לך לסחוב תרמיל של יותר מ-60 ליטר. בחור גבוה וחסון יכול להרשות לעצמו לקנות תרמיל גדול יותר, אם כי, לדעתי האישית, לא מומלץ להתפתות לקנות תרמילים ענקיים. זה כבד. הגדלים שאני ממליצה עליהם הם בין 50 ל- 75 ליטר. זה אמור להספיק לכל צורך.
אחרי שהחלטתם מה גודל התרמיל שאתם רוצים, סובבו אותו ובחנו את מערכת הגב. מערכות הגב של התרמילים היום משוכללות ומתכווננות. ודאו שכוונון הרצועות פשוט ולא דורש דוקטורט בהנדסה. נשים, שימו לב – ישנם תרמילים עם מערכות גב המותאמות במיוחד לנשים עם רצועות צרות יותר.
צורת התרמיל – ישנם שני סוגים של תרמילים. תרמיל "מזוודה" הוא תרמיל שהחלק הקדמי שלו נפתח באמצעות ריץ' רץ'. לרוב, תרמילים מהסוג הזה הם רחבים יותר. יתרונם בגישה נוחה לציוד כמו במזוודה ומכאן שמם. תרמילי "שק" הם תרמילים שנפתחים מלמעלה ונסגרים באמצעות שרוך כיווץ. יתרונם של תרמילים אלה בכך שהם צרים ורוחבם לא עולה על רוחב הגוף. חסרונם הוא בגישה פחות נוחה לציוד. בעיקרון מומלץ לקחת לטרקים תרמילי "שק" שיושבים יותר טוב על הגב וחלוקת המשקל שלהם נוחה יותר להליכה.
אם הצלחתם להתביית על כמה אפשרויות זה הזמן למדוד את התרמיל. העמיסו אותו על הגב ובקשו מהמוכר שיכניס לתוכו משהו שיוסיף לו משקל. מדידת תרמיל ריק לא נותנת שום דבר. קחו את הזמן להרגיש את התרמיל על הגב, כווננו את הרצועות, סגרו ופתחו אותן ונסו ללכת כמה צעדים בחנות. אם התרמיל יושב לכם נוח על הגב והכתפיים, אתם יכולים לקנות אותו בלב שקט. כדאי לוודא שיש על התרמיל אחריות.
טיפ: שימו לב שלתרמיל שאתם רוכשים יש רצועות חיצוניות שמאפשרות לקשור אליו דברים מבחוץ בעת הצורך.
כיסוי לתרמיל – כדאי מאוד לרכוש כיסוי לתרמיל. הכיסוי אינו יקר והוא מגן על התרמיל מגשם ומבלאי. הכיסוי גם מאפשר לזרוק לתוכו ציוד שאין לו מקום בתרמיל או שהתעצלתם לארוז ונותן אפשרות לתלות מגבת לייבוש מחוץ לתרמיל ולשמור אותה נקייה.

נעליי טיולים

בחירת נעליים היא משימה לא פחות חשובה מבחירת תרמיל. חשוב מאוד לקנות את הנעליים מספיק זמן מראש כדי להתרגל אליהן. אל תצאו לטרק עם נעליים חדשות כי תשלמו על זה ביוקר עם יבלות ושפשופים לא נעימים בכפות הרגליים.
גם כאן מדובר בהשקעה כספית לא קטנה בכלל, וגם כאן כדאי לבחור את הנעל שתשרת אתכם גם בטיולים הבאים. בהנחה שאתם מתכוונים לנצל את הנעליים ליותר מטיול אחד, קנו נעליים שמתאימות לכל תנאי מזג האוויר והקרקע. כדאי מאוד לרכוש נעליים אטומות למים, ולוודא שהן לא כבדות מדי על הרגליים. בבחירת נעליים יש הרבה פחות "חוקים" מבחירת תרמיל. בשורה התחתונה, חשוב שיהיה לכם נוח ושהנעל מתאימה לכם ולא משפשפת את קצות האצבעות גם עם גרב עבה. כאשר אתם מודדים את הנעליים נסו למצוא מקום בחנות בו תוכלו לדמות הליכה בירידה ובעלייה. לפעמים מגלים שלמרות שהנעל נראית מתאימה בהליכה על משטח ישר, היא משפשפת בשיפוע.

סנדלים – כדאי מאוד לקחת סנדלים נוחים או כפכפים ולאוורר את הרגליים בסוף כל יום הליכה.

ציוד קמפינג

לפני שאתם משקיעים בקניית ציוד ללינה בשטח כדאי לכם לבדוק האם הוא נחוץ בטרק אליו אתם נוסעים. ישנם טרקים שלאורכם פזורים בתי הארחה ואין שום צורך בציוד, ובטרקים אחרים הלינה היא בבקתות ולכן נחוץ רק שק שינה. אם אתם מתכננים לישון בשטח, תזדקקו, מלבד לשק שינה, גם לאוהל ולמזרון.

שק שינה – שק השינה שלכם צריך להתאים לתנאי מזג האוויר הצפויים בטרק. אמנם מאוד מפתה לקנות שק שינה דק, קל ושמתקפל לגודל קטן, אבל שקים מסוג כזה מתאימים למזג אוויר חם. לכן, אם אתם יוצאים לטרק בו צפוי לכם מזג אוויר קר, כדאי להשקיע בשק המתאים לתנאים כאלה למרות שהוא כנראה יהיה מעט יותר עבה ומעט יותר כבד. שימו לב שריץ' רץ' הפתיחה של שק השינה יכול להיות בצד ימין או בצד שמאל ואתם יכולים לבחור את הצד שנוח לכם יותר. מי שרוצה לחסוך מקום בתרמיל, יכול לקנות שק כיווץ לשק שינה שמאפשר לדחוס את שק השינה עד לכמחצית מגודלו הרגיל.
טיפ: אם צפוי לכם מזג אויר קר מאוד בטרק כדאי לכם לרכוש בטנת מיקרופליז לשק השינה שתנעים לכם את הלילה. מי שלא רוצה להוציא על זה המון כסף יכול לקחת איתו שמיכת פליז "כרבולית" פשוטה ולהשתמש בה כבטנה.

מזרון – לא מדובר פה במזרנים שיהפכו את הקרקע הקשה למיטת קפיצים. מזרנים לקמפינג משמשים בעיקר כאמצעי בידוד נוסף וקצת עוזרים גם בתחום הנוחות. ישנם שני סוגי מזרנים עיקריים. המזרנים הפשוטים עשויים מספוג מוקצף (פלציב) והמזרנים המשוכללים יותר הם מזרנים מתנפחים שעולים בדרך כלל לפחות פי ארבע מהמזרנים הפשוטים. לדעתי אין צורך להשקיע הון. מזרני הספוג עושים את העבודה היטב.

אוהל – רובם המכריע של האנשים, גם טרקרים מנוסים (והכותבת ביניהם), יעידו שסחיבת אוהל על הגב היא עונש לא קטן. זה מוסיף הרבה משקל ונפח ולכן עדיף להימנע מלסחוב אוהל כשניתן. אם בכל זאת אתם זקוקים לאוהל בטרק שלכם בחרו אוהל שמתאים לתנאי מזג האוויר וודאו שהוא אטום למים. לא נעים לקום בבוקר כשאתם רטובים וכך גם כל הציוד שלכם. כדאי שהאוהל שאתם קונים יהיה פשוט להרכבה ובגודל מתאים (אין טעם לסחוב אוהל לארבעה אם אתם מטיילים בזוג). קנו את האוהל הקל ביותר בטווח המחירים שלכם.

להמשך:

ציוד לטיולי שטח,
חלק ב' – בישול, ביגוד, איטום ועוד…
איילת נעמן
החלטתם לצאת לטיול רגלי ארוך בחיק הטבע. איזה ציוד כדאי לכם לקחת אתכם? במה כדאי להשקיע ועל מה אפשר לוותר? והפעם – ציוד בישול ואוכל, איטום, בגדים וציוד נוסף שיהפוך את הטיול למהנה יותר

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.