תפריט עמוד

ציוד לטיולי הליכה, חלק ב' – בישול, ביגוד, איטום ועוד…

החלטתם לצאת לטיול רגלי ארוך בחיק הטבע. איזה ציוד כדאי לכם לקחת אתכם? במה כדאי להשקיע ועל מה אפשר לוותר? והפעם - ציוד בישול ואוכל, איטום, בגדים וציוד נוסף שיהפוך את הטיול למהנה יותר

ציוד בישול ואוכל

גם במקרה הזה כדאי לבדוק מה התנאים בטרק אליו אתם יוצאים לפני שמחליטים להיסחב עם ציוד לבישול. ישנם טרקים בהם בקתות הלינה מאובזרות בכיריים ובטרקים אחרים יש מסעדות בדרך. אם בטרק שלכם תצטרכו לבשל לבד כדאי להצטייד בהתאם ולא, תישארו רעבים.כירת בישול – אם אתם מתכננים לקחת את כירת הבישול שלכם בטיסה, קנו כירה שעובדת על בנזין, כלומר בנזינייה, בניגוד לגזייה מהסיבה הפשוטה שאת הגזייה לא יתנו לכם להעלות לטיסה. רצוי לקנות כירה קומפקטית גם אם זה אומר שייקח קצת יותר זמן להכין את האוכל.כלי בישול – בקניית סירים וכלים לבישול נכנס שיקול אישי שקשור בכמות האוכל שאתם רוצים לאכול בכל ארוחה ובמידת האהבה שלכם לבישול ולאוכל בכלל. מי שלא יכול להסתדר בלי ארוחה של שלוש מנות מבושלות יכול לקנות לעצמו ערכת סירים מותאמים לבישול שטח. מי שמסתפק בכוס אורז או פסטה ליד סנדוויץ יכול להסתפק בקניית כוס טיולים מפלדת אל חלד. זהו למעשה ספל גדול שאפשר גם לבשל בו מנות אוכל צנועות.

סכו"ם – אל תשכחו לקנות לעצמכם ערכת סכו"ם ממתכת או מפלסטיק רב שימושי. לא כדאי להשתמש בסכו"ם חד פעמי המזיק לסביבה.
טיפ: אפשר לקנות פטנט שנקרא ספורק (spoon ו- fork). כלי שצידו האחד מזלג וצידו השני כף.

אוכל – אל תשכחו להצטייד באוכל לפני היציאה לטרק. עדיף לקחת אוכל יבש ועתיר באנרגיה שדורש בישול פשוט או ללא בישול בכלל. לנשנוש אפשר להצטייד בחטיפי אנרגיה או בפירות יבשים ושקדים. קחו קפה או תה (או שניהם) אין כמו כוס קפה טובה על הבוקר וכוס תה מרגיעה בסוף יום הליכה מפרך.

מים – לא לשכוח לקחת מים. חשוב לבדוק מראש אם יש במהלך הטרק מקום למלא את בקבוקי המים. באזורים בהם המים אינם טובים לשתייה כדאי מאוד להצטייד בטבליות יודין לטיהור. את המים אפשר לקחת בבקבוקים או במנשא מים גמיש עם צינורית לשתייה.

איטום למים

כדאי מאוד להצטייד בשקיות אטומות למים במגוון גדלים כדי להגן על כסף, ניירת וציוד אלקטרוני כמו טלפון ונגן מוזיקה מפני הגשם.
את הבגדים בתרמיל ואת שק השינה כדאי לארוז בתוך שקיות ניילון רגילות שבדרך כלל עושות את העבודה.
נושא הציוד האטום למים השתכלל בשנים האחרונות מאוד, וחשוב לטיולי אקסטרים הנכנסים לגבים ולבריכות עם ציוד, גולשים במפלים או סתם למקומות גשומים. קיימים תרמילים מיוחדים עמידים למים, כיסויים לטלפונים סלולריים, נרתיקים להגנה על מצלמות, ועוד. במקרים של ציוד יקר ערך החשוב לשימוש בזמן הטיול ולאחריו, לעיתים הדבר הכרחי.

בגדים לטיול

לא כדאי לסחוב בגדים רבים. זה תופס הרבה מקום ומכביד על הגב. קחו את המינימום ההכרחי בהתחשב בתנאי מזג האוויר הצפויים. אם אתם יוצאים לטרק מאוד ארוך קחו איתכם נוזל כביסה וחבל וכבסו את הבגדים תוך כדי הטרק. כמובן שכדאי שהבגדים שאתם לוקחים אתכם לטרק יהיו נוחים, קלים ועשויים מחומרים נושמים. לא רצוי לצאת לטרק עם ג'ינס וסוודר.

בגדים לתנאי קור – אם אתם יוצאים לטרק בו צפוי להיות מזג אוויר קר קחו איתכם מעיל ופליז טוב וביגוד תרמי מחמם שאינו תופס מקום. אפשר גם להיעזר בגטקס או בטייטס לחימום הרגלים. כדאי להצטייד בכובע צמר או פליז ובכפפות.

גרביים – כדאי להשקיע בכמה זוגות גרביים מיוחדות לטיולים. אלו גרביים שמרופדות בכרית כף הרגל והעקב ועשויות מחומרים נושמים שיפחיתו את הסיכוי שתסבלו משפשופים ויבלות. הן אמנם לא זולות, אבל שוות את ההשקעה.

מגבת – קחו מגבת קטנה וקלה וכזו שמתייבשת מהר. אפשר לקנות מגבת מיוחדת לטיולים במחיר סביר.

בגדים אטומים לגשם – לטרק באזורים גשומים כדאי מאוד לקחת ביגוד אטום לגשם. אם יש לכם מעיל גשם טוב, הוסיפו לו גם מכנסיים אטומות למים. כך תישארו יבשים גם אם יתפוס אתכם מבול.

כובע – אל תוותרו על כובע או כיסוי ראש אחר, כמו בנדנה.

ציוד נוסף

פנס – הכי נוח להשתמש בפנס ראש שמאפשר תנועה חופשית וידיים פנויות. לא צריך להוציא הון עתק על הפנס, אבל כדאי לקנות פנס מאיכות טובה שלא יתקלקל במהלך הטרק.

מקלות הליכה – כדאי להצטייד במקלות הליכה במיוחד אם יוצאים למסלולים אתגריים. גם מקל אחד יכול להספיק. מקל ההליכה מקל את העומס על הברכיים, עוזר בחלוקה טובה של משקל הגוף ובאופן כללי עושה את החיים קלים יותר. ישנם סוגים רבים של מקלות הליכה במגוון מחירים. חשוב לוודא שהאחיזה של המקל נוחה לכם ושהוא מתקפל לגודל שמתאים לכם. אל תתביישו להחזיק את כל מקלות ההליכה בחנות עד שתמצאו את המקל שלכם.

מפות – גם אם מסלול הטרק שלכם מסומן היטב אל תזלזלו בנחיצותה של מפה. חשוב שתהיה לכם מפה טובה של המסלול (במקרים רבים אפשר לקבל כזו בלשכת תיירות או במשרדי רשות הפארקים המקומית). זו לא חייבת להיות מפה טופוגרפית מפורטת, אבל חשוב שיהיה בה מידע על גבהים, מרחקים, נקודות חניה וכו'.

כלי רחצה והיגיינה לטיולים

רכשו לעצמכם תיק כלי רחצה טוב ולא גדול מדי. צמצמו בתכשירים ותמרוקים. אין טעם לסחוב בקבוקים גדולים של סבון ושמפו. כדאי לקנות בקבוקי פלסטיק קטנים (בכל אחת מרשתות הפארם למיניהן) ולמלא אותם.
קחו מטליות לחות! הן טובות להתרעננות, לניקוי הפנים והידיים, להסרת כתמים מהבגדים ואפילו כתחליף למקלחת אם אין אחת אמיתית בנמצא.

עזרה ראשונה ותרופות לטיולים

כדאי מאוד לדאוג לתיק עזרה ראשונה מצויד היטב. הכי טוב להתייעץ עם רופא המשפחה לגבי תרופות במרשם (אנטיביוטיקה למשל) שכדאי לקחת לטיול. רצוי להצטייד בכדורים נגד כאב ראש ונגד צינון. חשוב גם שתהיה לכם בתרמיל תחבושת אלסטית וכמובן פלסטרים ויוד לחיטוי.
חשוב מאוד לקחת קרם הגנה, הדבר האחרון שאתם רוצים זה לסחוב את התרמיל על כתפיים שרופות. אל תשכחו להצטייד בחומר דוחה יתושים ובקרם לחות לשפתיים.
טיפ: משחה לטיפול בתפרחת חיתולים של תינוקות טובה נגד שפשפשת.

ערכת שירותים
במהלך הטרק נוח מאוד שיש במקום נגיש בתרמיל ערכת שירותים. ארגנו לכם בשקית קטנה גליל נייר טואלט ונוזל לניקוי הידיים ללא שטיפה או מטליות לחות.

ציוד לטרק – חלק א'
איילת נעמן
החלטתם לצאת לטיול רגלי ארוך בחיק הטבע. איזה ציוד כדאי לכם לקחת אתכם? במה כדאי להשקיע ועל מה אפשר לוותר? רשימת ציוד שתהפוך את הטרק שלכם למהנה עוד יותר. חלק א' – תרמיל, נעליים וציוד קמפינג

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.