תפריט עמוד

פקיסטן – שיא עולמי בשתילת עצים

קבוצות של נוטעים פקיסטנים שברו לאחרונה את שיא גינס. הם שתלו 541,176 עצים במהלך יממה אחת ושיפרו במשהו את המאזן העגום של התפשטות מדבריות ופליטת גזי חממה

שיא גינס בנטיעת עצים ביממה עמד עד כה על 447 אלף והוחזק בידי נוטעים הודים. צוותי נוטעים שמנו 300 פקיסטנים שברו השבוע את השיא הזה כאשר נטעו במהלך יממה אחת יותר מחצי מיליון עצים. שבירת השיא היתה רק רווח שולי מן המאמץ האמיתי – שיקום אקולוגי.
ממשלת פקיסטן התחייבה לטעת 120 מיליון עצים במסגרת פרויקט "מיליארד העצים" של ארגון האומות המאוחדות.
המטרה של הפרויקט היא עצירת התפשטות המדבריות, שיקום מערכות אקולוגיות והפחתה משמעותית של גזי החממה שמזיקים לאטמוספירה. העצים שנטעו הפקיסטנים הם חלק מיערות המנגרובים שצומחים לאורך חופי הים ובאזורי מים רדודים.
הנוטעים, צוותים שמנו 300 בני אדם, הגיעו למש שבועים לדלתה הענקית של נהר ההינדוס כמאה וחמישים קילומטרים מדרום לעיר קאראצ'י. על פי הדיווח עבדו הנוטעים במשך יום שלם בחום לוהט ובטמפרטורות שהגיעו ל-37 מעלות צלזיוס.
יערות המנגרובים נכרתים בקצב מהיר בעיקר למטרות תעשייתיות וכחומרי הסקה.
לעצים אלה יש חשיבות עצומה – הם משמשים בתי גידול לבעלי חיים רבים ומונעים סחף בחופים ויוצרים חיץ טבעי כנגד סופות, דוגמת סופת הצונאמי שפקדה את האזור לפני כמה שנים.
פקיסטן הכריזה לפני שבע שנים על האזור בו נעשה מבצע הנטיעה כעל אזור שימור.
בעקבות שבירת השיא ונטיעת העצים המסיבית העניק ארגון הקרן לשמירת טבע את התואר "מנהיג כדור הארץ" לשר הפקיסטני להגנת הסביבה חמיד אפרידי.
הסוכנות להגנת הסביבה של האו"ם ציינה שמבצע הנטיעה האחרון תורם למאמץ להביא לנטיעת שבעה מיליון עצים ברחבי כדור הארץ. הכוונה היא לטעת עץ עבור כל אדם שחי בעולמנו.
ישראל נחשבת אחת המדינות שבה יש באופן עקבי הרחבה של שטחי היערות. השנה ניטעו בישראל כמיליון עצים.
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.