תפריט עמוד

פסטיבל ערמונים מבשר שהחורף בפתח

פסטיבל ערמונים איטלקי מביא ניחוחות עונתיים ומאפשר לחוגגים להצטייד לקראת החורף. וגם בארצות הברית חוגגים את קטיף הערמונים

כל מי שטייל בצפון אירופה בתקופה הזאת של השנה מכיר את הניחוח המיוחד שממלא את האוויר: ריחם של ערמונים שנקלים על האש. כמו שאצלנו החצב מבשר את הסתיו, כך בארצות הצפון ערמונים על האש מעידים כי החורף בפתח. אמנם המרקם שלהם לעיתים קמחי, אבל קשה לעמוד בפני הארומה המשכרת, המראה האגוזי המושך וקולות הפיצוח הנעימים של הקליפה הדקה. ואם נפלתם על מומחה בקלייה שמשתמש בתוצרת טרייה, ההנאה מובטחת.

ממש עכשיו אפשר ליהנות מערמונים שזה עתה נקטפו בפסטיבל ערמונים שנתי שנערך בעיירה האיטלקית סן ג'ובאני אילרוני San Giovanni Ilarione כעשרים ק"מ מצפון לוורונה. מלבד אכילת ערמוניים קלויים, נוהגים המבקרים להצטייד בכמויות נאות של ערמונים טריים לקראת סעודת חג המולד המסורתית, שבה נהוג להגיש ערמונים שבושלו במשך שעות במים רותחים.

גם במרחק אלפי קילומטרים משם, בפינה הצפונית-מערבית של ארצות הברית, חוגגים בימים אלה את קטיף הערמונים. בחוות אלן קריק Allen Creek Farm בדרום-מערב מדינת וושינגטון ערמונים הם ענף הגידול העיקרי, ובתקופת הקטיף נוהגים קרולין וריי יאנג לפתוח את החווה שלהם למבקרים, להדגים, להסביר ולהאכיל. הם מכריזים בגאווה שערמונים תורמים לכל מאכל, ממרקים דרך פסטות ועד קינוחים.
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.