תפריט עמוד

פלורידה – מחוץ למסלול המוכר

פלורידה היא לא רק פארקי השעשועים של אורלנדו, חיי הלילה של מיאמי, והחופים של הפלורידה קיז. יש לה עוד הרבה מה להציע: ערים נפלאות, שמורות טבע יפות וחופים שנמצאים מחוץ למסלול המוכר. כמה הצעות

פלורידה מהווה כבר שנים יעד תיירות פופלרי, בעיקר בקרב משפחות. אלו מקפידות להקדיש כמה ימים לפארקי השעשועים של אורלנדו, מבלות בחופי מיאמי, ואם נותר להן עוד קצת זמן מטיילות בשמורת אוורגליידס ומקנחות בנופש בפלורידה קיז. אבל בפלורידה יש עוד הרבה יותר מזה: יש בה ערים מקסימות ונעימות עם סצנת תרבות ואמנות שוקקת, אתרי טבע מרגשים וגם חופים מבודדים אשל לא נופלים ביופיים מהחופים המפורסמים אבל מציעים שלווה למכביר. אספנו כמה אתרים מעניינים בפלורידה, שנמצאים מחוץ למסלול התיירות המוכר. 

ווינטר פארק: ניו אינגלנד של פלורידה
במחוז אורנג', מצפון-מזרח לאורלנדו ובמרחק נסיעה קצרה מפארקי השעשועים ההומים של העיר, נמצא הפרבר ווינטר פארק (Winter Park), שמהווה אלטרנטיבה שפויה להמולה של אורלנדו. הפרבר הזה שונה מכל מה שידעתם על אורלנדו, או על פרברים. הוא זכה לכינוי המחמיא "ניו אינגלנד של הדרום", רחובותיו מרוצפים בלבנים אדומות ויש בהם שפע של חנויות לממכר עתיקות, גלריות לאמנות ובתי קפה מתוחכמים. בווינטר פארק יש כמה מוסדות תרבות חשובים, כמו רולינס קולג' ומוזיאון מורס לאמנות אמריקאית, שמכיל את האוסף הגדול בעולם של זכוכית טיפאני. זהו גם מקום מטופח וירוק להפליא, עם עשרות פארקים וגנים נהדרים. לא כדאי להחמיץ שייט מודרך בין האגמים והתעלות שמקיפים את העיר ומקנים תחושה פסטורלית להפליא. על גדות התעלות ניצבים בתי אחוזה מרשימים.


קונים בשוק האיכרים בווינטר פארק | צילום:  Perosha, flickr

אפשר להשתמש בווינטר פארק כבסיס נוח לבילוי בפארקי השעשועים של אורלנדו, אבל אם אתם מחליטים רק לקפוץ לביקור, כדאי לעשות זאת בשבת בבוקר, אז מתקיים בעיר שוק איכרים. לאורך כל השנה מתקיימים בעיר פסטיבלים רבים.

קאבאג' קי ושמורת קאיו קוסטה: אי ירוק בים
כולם מכירים את קי ווסט, הכי דרומי בארה"ב, ואת קי לארגו שמפורסם באתרי הצלילה היפים שלו, אבל בדרומה של פלורידה יש עוד המון איים מקסימים שעדיין לא מוצפים בהמוני תיירים. אחד מהאיים האלה הוא קאבאג' קי (Cabbage Key), ששוכן לא רחוק מפורט מאיירס. אל האי הקטן הזה, שמשתרע של שטח של כ-400 דונם, ניתן להגיע רק בהפלגה, במונית ים או במטוס ימי. בתוך האי אין תנועת מכוניות והדרך היחידה לגלות אותו היא באמצעות הרגליים, בשבילי הטיול המתפתלים שמכוסים במנגרובים ובצמחייה טרופית.


כפנים ורודים בפארק קאיו קוסטה | הצילום באדיבות Florida Department of Environmental Protection

מה עושים באי? אפשר לצאת לטיולים רגליים, לשחות ולשנרקל, לדוג, לשוט בקיאק. גם בטלה מוחלטת היא אפשרות מצוינת, והרבה מהמבקרים בוחרים דווקא בה. באי יש מלון אחד, Cabbage Key Inn, ששוכן בבית היסטורי מ-1928, אך ניתן להתארח גם באחד מהקוטג'ים שבמקום. מסעדת המלון מגישה אוכל משובח, שכולל פירות ים טריים וצ'יזבורגר ששמו יצא למרחקים. בסמוך לאי נמצאת שמורת קאיו קוסטה (Cayo Costa) עם כעשרה ק"מ של יערות וחופים בתוליים, עטורי דקלים ונקיים להפליא. אל השמורה ניתן להגיע בקיאק שאותו ניתן לשכור במלון.

איך מגיעים? בטיסה לפורט מאיירס, משם ממשיכים במונית לאי פיין, וממנו במונית מים לקאבאג' קי.

חוף פס א גריל: קרוב-רחוק
בפלורידה יש המון חופים יפים, ואם מתרחקים קצת מהשמות שמופיעים במדריכי התיירים מגיעים לחופים שלווים שרק המקומיים מכירים. קחו לדוגמה את חוף פס א גריל (Pass a Grille), שנמצא בעיירה באותו השם סמוך לסנט פיטרסברג. למרות המיקום המרכזי ולמרות שמדובר באחד החופים היפים בפלורידה, זהו חוף סודי למדי, שרק תיירים מעטים מגיעים אליו. מי שיושב על החוף הלבן והרך בפס א גריל רואה את רצועת החוף העמוסה של סנט פיטרסברג, על מלונות הענק שלה, אבל נהנה משקט ושלווה בכמויות מסחריות. למרות מימדיו הקטנים, בחוף  יש כמה מלונות, מסעדות וחנויות. אחד היתרונות הגדולים שלו טמון במיקומו המרכזי – סנט פיטרסברג נמצאת ממש מעבר לפינה, וגם טמפה על שלל האטרקציות שלה נמצאת במרחק רבע שעת נסיעה, כך שאפשר להתעורר מול הים, לנסוע לטמפה ולבלות את היום בשלל האטרקציות שלה, ולהספיק לחזור לשקיעה מדהימה בחוף פאס א גריל. העיירה עצמה שווה ביקור, ויש בה בתים היסטוריים, גלריות לאמנות ומסעדות מיוחדות.


טיילת עץ המובילה אל חוף פס א גריל | צילום: fifth world art, flickr

שמורת חיות הבר הלאומית מריט איילנד
רבים מהמבקרים באורלנדו מקדישים את אחד מימי הטיול לביקור במרכז החלל על שם קנדי. אבל רק מעטים מהם מגיעים גם לשמורת חיות הבר הלאומית מריט איילנד (Merritt Island National WildlifeRefuge) שנמצאת בסמוך. בשמורה יש דיונות חול, ביצות, מקווי מים מתוקים ויערות אורנים, ואפשר לפגוש בה יותר מ-1,500 מינים של צמחים ובעלי חיים. בין היתר, יש בה עופות מים, עופות דורסים, פרות ים, לוטרות, חתולי בר, תנינים וצבים. אפשר לשוט בשמורה בקיאק או בקאנו. הדרך הטובה ביותר לסייר בשמורה היא בנסיעה על כביש BlackPoint Wildlife Drive המעגלי, שאורכו כ-11 קילומטר, וניתן גם להצטרף לסיור מודרך בן כשעתיים שיוצא ממרכז החלל על שם קנדי.


שמורת מריט איילנד. מקלט לעופות מים רבים | צילום: אייסטוק

תרבות בסרסוטה
העיר סרסוטה (Sarasota) ששוכנת בחוף המערבי של פלורידה היא בהחלט לא סוד שמור ליודעי דבר בלבד, אבל למרות שהאירופאים מאוד אוהבים אותה, רק ישראלים מעטים משלבים אותה במהלך הטיול בפלורידה. סרסוטה מציעה גיוון מרענן למסלול הטיול המוכר בפלורידה. העיר מהווה מוקד משיכה לאמנים רבים, ויש בה חיי תרבות עשירים, מוזיאונים ומרכזי תרבות. בין היתר, כדאי לבקר ב- John & Mable Ringling, מתחם מוקף גנים על שפת המפרץ שכולל מוזיאון לאמנות שמכיל את האוסף הפרטי של ג'ון רינגלינג, ובו יצירות של רובנס, אל גרקו, ואן דייק, טינטורטו ועוד. עוד במתחם: מוזיאון קרקס, האחוזה הרומנטית Ca' d'Zan של בני הזוג רינגלינג ש-56 חדריה מעוטרים ביצירות אמנות וריהוט מקורי, גנים מרהיבים ועוד.


אחוזת Ca' d'Zan בסרסוטה | צילום: אייסטוק

בסרסוטה יש מוזיאונים מעניינים נוספים כמו מרכז האמנות של סרסוטה שבו מוצגות תערוכות מתחלפות של אמני סרסוטה ומתקיימות סדנאות שונות, מוזיאון המכוניות הקלאסיות של סרסוטה, אקווריום Mote Marine, ועוד. בנוסף לאלה ניתן לבקר באחוזות היסטוריות רבות. בסרסוטה יש גם הרבה תיאטראות, מופעי מחול, מועדוני ג'אז ומגוון גדול של אירועים ופסטיבלים לאורך כל השנה.

 

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.