תפריט עמוד

פיצוי לנוסעים בחברות תעופה שפשטו רגל

הפרלמנט האירופי אימץ החלטה שמכירה בזכויותיהם של הנוסעים במקרה שחברת תעופה פושטת רגל. בעשור האחרון כמעט 100 חברות תעופה אירופיות פשטו את הרגל, ומאות אלפי נוסעים נותרו תקועים ללא טיסה חזרה או עם כרטיסי טיסה חסרי ערך מבלי שמישהו יפצה אותם על ההוצאה הכספית. בעוד שסוכנויות נסיעות ומארגני טיולים אירופיים חייבים על פי חוק לפצות נוסעים שנפגעו, החוק לא מטיל אחריות דומה על חברות תעופה – גם מי שקנה באירופה חבילת נופש הכוללת טיסה ומלון, לא יקבל בחזרה את כספי כרטיס הטיסה במקרה שחברת התעופה התמוטטה.

המשבר הכלכלי הנוכחי האיץ את תהליך פשיטת הרגל בקרב חברות תעופה אירופיות, והפיצוי לנוסעים הפך לבעיה בוערת. ההחלטה של הפרלמנט האירופי היא רק צעד ראשון לקראת חקיקה שתחייב את חברות התעופה לפצות את הנוסעים בכל מקרה שהטיסה לא התקיימה, גם אם הסיבה היא התמוטטות כלכלית.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.