תפריט עמוד

פיליפינים: יעד הצלילה המוביל בעולם

הפיליפינים הוכתרה על ידי ארגון התיירות העולמי (WTA) כיעד הצלילה המוביל בעולם. אתר נופש היוקרתי אמאנופולו שבאי פלאוואן נבחר כאתר נופש הצלילה הטוב ביותר

הפיליפינים הוכתרה בימים אלה על ידי ארגון התיירות העולמי (WTA) כיעד הצלילה המוביל בעולם. ההכרזה על הזכייה נערכה בערב גאלה של ארגון התיירות העולמי שנערך במוסקט שבעומאן.

בדרך לזכייה גברה הפיליפינים על רשימה מכובדת של יעדי צלילה ידועים בעולם, בהם המלדיבים, בורה בורה, פיג'י, גלפאגוס, שונית המחסום הגדולה באוסטרליה ויעדים נוספים. הפיליפינים, הממוקמת בדרום-מזרח אסיה, בארכיפלג השני בגודלו בעולם, ידועה כמעצמת צלילה עולמית. יש בה שוניות אלמוגים יפהפיות ודגה עשירה והיא מתאימה לכל סוגי הצוללים, ממתחילים ועד צוללים מקצועיים.

האי בוהול (Bohol), המפורסם באתר גבעות השוקולד ובקופיף הפיליפיני (טרסייר) האנדמי – נחשב לאחד מאתרי הצלילה הידועים בפיליפינים. אל האי אפשר להגיע בטיסה ישירה ממנילה, בירת הפיליפינים, ומשם לצאת למספר יעדי צלילה ושנירקול מעולים. בין השאר, האי בליקסאג (Balicasag Island) – אתר צלילה מרהיב ביופיו עם מגוון עצום של דגים, צבי ים ושוניות אלמוגים. עוד יעד צלילה קסום סמוך לבוהול הוא Pamilacan, שבו ניתן לצפות בדולפינים ובדגה עשירה.

צלילה באי סבו. אתרי הצלילה של הפיליפינים מציעים מגוון תת ימי מדהים

צלילה באי סבו. אתרי הצלילה של הפיליפינים מציעים מגוון תת ימי מדהים | צילום: Jacov Oslob, באדיבות באדיבות משרד התיירות של הפיליפינים (DOT) ו-Dive Philippines

גם האיים קורון (Coron) ובוסואנגה הם גן עדן עבור חובבי הצלילה. בקורון ניתן לצלול באתר של ספינות טבועות ממלחמת העולם השנייה ויש כאן גם שוניות אלמוגים מרהיבות, לגונות שבהן יש סיכוי גבוה לפגוש את הדוגונג, תחש הים הנדיר, אגמי מים מתוקים ועוד. שונית טובטהה (Tubbataha), המוגנת כשמורת טבע, נחשבת לאחד מאתרי הצלילה הטובים בעולם, עם שוניות אלמוגים מרשימות ולהקות ענקיות של דגים. השונית נמצאת 150 ק"מ דרום מזרחית לפוארטו פרינססה (Puerto Princessa), בירת האי פלאוון (Palawan).

עוד אתרי צלילה נהדרים בפיליפינים: Apo Reef במצר מינדורו עם מבחר ענק של יצורים תת-ימיים; אתר מלפאסקווה (Malapascua) מצפון לאי סבו, שם ניתן לצלול עם כרישים; אתר הצלילה אנילאו (Anilao) הסמוך למנילה, עם מערכת תת-ימית עשירה ועוד.

צב ים באתר צלילה באי באליקאסג, סמוך לבוהול

צב ים באתר צלילה באי באליקאסג, סמוך לבוהול | צילום: Tim Rock באדיבות משרד התיירות של הפיליפינים ו-ו-Dive Philippines

מדינת הפיליפינים מורכבת מיותר מ-7,000 איים, מרביתם אינם מיושבים. בפיליפינים יש 21 הרי געש פעילים, קו חוף מהארוכים בעולם, חופים עם חול לבן ומים בצבע תכלת, טרסות אורז מדהימות, מפלים מרשימים, יערות גשם טרופיים ושוניות אלמוגים יפהפיות. גם המגוון התרבותי של הפיליפינים עשיר במיוחד, ויש בה שבטים נידחים השומרים על אורח חיים מסורתי.

שרת התיירות של הפיליפינים, ברנדטה רומולו פאייט, אמרה כי "הפיליפינים התברכה בריכוז הגבוה בעולם של שוניות אלמוגים ומגוון מדהים ורחב של דגה עשירה. חשובה לנו מאוד ההכרה הזו בפיליפינים כיעד הצלילה המוביל בעולם".

בתמונה הפותחת: שונית טובטהה | צילום Beth Watson, באדיבות משרד התיירות של הפיליפינים (DOT) ו-Dive Philippines
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.