תפריט עמוד

טיפים לפורטוגל: דברים שכדאי לדעת

מזג אוויר נוח, מחירים נמוכים, נופים מקסימים, ערים היסטוריות ואוכל מצוין - כל אלה אחראים לפופולריות שפורטוגל צוברת בשנים האחרונות כיעד טיולים נחשק. הנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שיוצאים לטיול בפורטוגל

פורטוגל היא יעד אידיאלי למי שמחפש הרפתקאות, תרבות והיסטוריה, גסטרונומיה ויין, חופים נפלאים ונופים מדהימים או סתם חופשה רגועה ושלווה. השילוב של כל הגורמים הללו מבטיח לכם שהייה בלתי נשכחת בארץ מיוחדת במינה.

פורטוגל היא מדינה קטנה שמחולקת לכמה אזורים מצפון לדרום וכוללת גם שני ארכיפלגים (קבוצות איים): האיים האזוריים (Açores) באוקיינוס האטלנטי, כ-1,500 ק"מ מערבית לליסבון, ואיי מדירה (Madeira) מדרום-מערב לפורטוגל, מול חופי מרוקו.

מאז ומתמיד מחוברת פורטוגל לים יותר מאשר לאירופה והעובדה שהיא הייתה פעם אימפריה ימית עולמית היא זו ששינתה את הדרך בה כולנו תופסים את העולם סביבנו. מלחי פורטוגל הם אלה שהביאו רעיונות חדשים ותרבויות חדשות לליסבון.


מפרצים קסומים באלגרבה, חבל ארץ בדרום פורטוגל

לפני שאתם מזמינים נסיעה לפורטוגל
תאריך. נסו להימנע מנסיעה בחודשים הכי חמים, עמוסים ויקרים, יולי ואוגוסט. תוכלו למצוא דילים מעולים, מזג אוויר טוב רוב הזמן, והרבה פחות צפיפות אם תבקרו בפורטוגל מחוץ לעונה הבוערת. מאי, יוני וספטמבר הם בדרך כלל חמים ונעימים. הסיכוי לגשם גובר בין החודשים אוקטובר עד אפריל. בלילות נעשה קריר יותר אבל אפשר ליהנות מימי שמש כמעט בכל ימות השנה.

התמקדות. אם אתם לא מסתפקים רק בטיולים או סיורים בליסבון ושוקלים לבקר ביותר מאזור אחד במדינה, בדקו את זמני הנסיעות והמרחקים בין המקומות. הרבה יותר הגיוני לקחת את הזמן, לסייר בנחת באזור אחד ולחזור בפעם אחרת כדי לטייל באזור אחר, מאשר לבזבז את הזמן על נסיעות בין היעדים. אם בכל זאת אתם רוצים לדחוס כמה שיותר בטיול אחד, אפשר לטוס בין פארו (Faro) לפורטו (Porto) או בין ליסבון לפורטו.

ליסבון, בירת פורטוגל והעיר הגדולה במדינה

העברות. בדקו כיצד להגיע משדה התעופה למקום הלינה שלכם לפני שאתם מזמינים את כרטיסי הטיסה. אם אתם מסתמכים על התחבורה הציבורית, אתם עלולים לפספס אם שירותי ההסעה אם הם מסתיימים מוקדם מכפי שציפיתם או אם הם לא פועלים בסופי שבוע.

לינה. פורטוגל מציעה מגוון רחב של אפשרויות לינה שמתאימות לכול מחיר ולכול צורך. תוכלו ליהנות מאירוח בווילות מבודדות ורחבות ידיים, בדירות מרוהטות באופן מלא עם מגוון רחב של שירותים, או באחד מבתי המלון הרבים בעיר הבירה ומחוצה לה.

תחבורה. התחבורה הציבורית בפורטוגל מפותחת ומגוונת. יש בה רשת של כבישים מהירים מצוינים וכן מערכת רכבות לאומית שמנוהלת על ידי קומבויוס דה פורטוגל (Comboios de Portugal). בפורטוגל יש שלושה שדות תעופה בינלאומיים – ליד ליסבון, פורטו ופארו.


העיירה Azenhas do Mar, בתיה תלויים על צוק מעל הים

כשאתם אורזים לקראת הטיול בפורטוגל

לקנות בפורטוגל. כשאתם מבקרים ביעדים מרכזיים כמו ליסבון, פורטו וחבל אלגרבה (Algarve) התיירותי בדרום המדינה, או עוקבים אחר
טיול מומלץ בליסבון, לא נורא אם שכחתם לארוז משהו. מלבד תרופות מרשם, שאותן לא כדאי לשכוח בכל מקרה, תוכלו לקנות כמעט כל דבר שתזדקקו לו בפורטוגל. אם אתם מתרחקים לאזורים כפריים כדאי להצטייד היטב, כי החנויות המקומיות מחזיקות מגוון מצומצם של מוצרים.

קומקום. אמצעים להכנת תה אינם חלק מסטנדרט האירוח הפורטוגזי בחלק מחדרי האירוח, גם אם יש מקרר בחדר. לכן, מומלץ לארוז קומקום קטן וכמה שקיות תה או קפה. קחו בחשבון שלא בכל מקום תוכלו למצוא חלב טרי.

הגנה ממזג האוויר. גם אם הטיול שלכם בחורף, כדאי להצטייד במשקפי שמש ובקרם שיזוף, בעיקר אם אתם בעלי עור בהיר. וליתר ביטחון הביאו מטריה ותכשיר דוחה יתושים.

בגדים. מבחינת הביגוד, עדיף לארוז מספר שכבות דקות ולהיות מוכנים לטמפרטורה המשתנה. בגדים קלים יעזרו לכם להתמודד עם חום הקיץ, אבל בחורף כדאי להביא ג'ינס וסוודר. קחו נעליים או סנדלים נוחים, רצוי עם סוליות שלא מחליקות. כאשר תראו את מרצפות האבן הלא אחידות, תבינו למה.


גשר מעל נהר הדורו, החוצה את העיר פורטו

כשתגיעו לחופשה בפורטוגל
לפי הנוהג. בדרך כלל, המלצר במסעדה יגיש לכם מנה קטנה של זיתים, לחם, גבינות ונקניקים, אבל היא לא בחינם, אלא אם כן היא חלק מהתפריט הקבוע. אם אינכם רוצים מנה זו פשוט החזירו אותה בנימוס מבלי לגעת בה ולא תחויבו.

דגים ומאכלי ים. המאכלים המקומיים הפופולריים הם דגים ופירות ים טריים. במסעדות דגים מוצגים מבחר דגים על מצע של קרח. אתם בוחרים את הדג ומקבלים אותו בגריל. במקרים אלה קשה לדעת מה יהיה מחיר המנה, כי העלות נקבעת לפי משקל הדג. כדי להימנע מהפתעה לא נעימה בסופה של ארוחה נהדרת, בקשו מהמלצר להעריך את מחיר המנה. לחילופין, אפשר להזמין קדרת פירות ים – קאטאפלאנה דה מאריסקו (Cataplana de Marisco) או אורז פירות ים – ארוז דה מריסקו (Arroz de Marisco), במחיר קבוע.

סרדינים מטוגנים. דגים ומאכלי ים נפוצים מאוד במטבח הפורטוגזי

טעים וזול. דרך מעולה לחסוך בהוצאות האוכל היא לעשות מה שעושים המקומיים שמזמינים בצהריים את תפריט היום – מנו דו ג'יה (menu do dia), הכולל 3-2 מנות, או את מנת היום – פראטו דו ג'יה (Prato do dia). בדקו מה כלול ומה אינו כלול בתפריט שהזמנתם לפני שתסכימו לכול מה שהמלצר מציע לכם. כך תוכלו לקבל ארוחה בת 3 מנות כולל יין בפחות מ-10 יורו.

מוזיאונים. אם אתם מתכוונים לבקר במוזיאונים ובמונומנטים מפורסמים דעו שרבים מהם מציעים כניסה חופשית בימי ראשון בבוקר או הנחות עבור כרטיס תיור מקומי. בימי שני רוב האתרים הללו סגורים.

אירועים ופסטיבלים. בכל עיר, עיירה וכפר מתקיימים אירועים מקומיים או פסטיבל שקשור לקדוש מסוים, במיוחד בקיץ. לפני שאתם מתכננים את הטיול, בקרו באתרי אינטרנט על פורטוגל שמפרסמים פרטים על אירועיים מרכזיים, כולל פסיטבלי מוזיקה, קולנוע או אירועים אחרים – המידע מפורסם על פי רוב כמה שבועות לפני מועד האירוע.

בתמונה הפותחת: בתיה הססגוניים של פורטו, העיר השנייה בגודלה בפורטוגל

 

הרצאת וידאו: פורטוגל

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. עליזה שיריזלי הגיב:

    נושא הנגישות בפורטוגל אינו מובן.אם הזמנתי חדר בבית מלון והדגשתי את נושא הנגישות,דהיינו ללא מדרגות ואני מגיעה למלון ואין חנייה (למרות שאמרו שיש) וכדי להיכנס צריך לרדת או לעלות 12-15 מדרגות,זה לא נגיש!
    הערים הגדולות והמתויירות פורטו וליסבון מלאות ברחובות עם שיפועים רציניים.אם אתה עם בעיית התניידות בהליכה,אל תיסע אליהן!

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפורטוגל

בית מרפא לבובות, ליסבון: זכרונות של ילדות
בית מרפא לבובות, ליסבון: זכרונות של ילדות

עמי בן בסט ביקר בבית החולים לבובות בליסבון, פורטוגל, ושמע מהעובדות במקום כי הן מקבלות בובות מכל רחבי אירופה, ובעצם מכל העולם, ויש רשימת המתנה של כמה חודשים. מתברר כי המקום הזה איננו רק בית מרפא לבובות וצעצועים ...

פורטוגל מחוץ למסלול
פורטוגל מחוץ למסלול

אי יפהפה, טירה עתיקה, חוף בתולי, כפרים ציוריים, עתיקות רומיות: בין אם אתם חוזרים לפורטוגל ורוצים לגלות אתרים למתקדמים, ובין אם אתם רוצים לשלב פנינים פחות מוכרות בטיול הראשון בפורטוגל, אספנו בשבילכם כמה מקומות מומלצים לביקור, בהם לא ...

פורטוגל – לטייל בתוך תפריט יין מפואר
פורטוגל – לטייל בתוך תפריט יין מפואר

"כמו לשבת לקפה עם אמן שתמיד הערכת - המפגש האישי והפיזי עם פורטוגל גרם לי להבין טוב יותר את היינות אשר היא מייצרת. בסוף אותו הטיול היה ברור לי, שלא רק שאני והיא ניפגש שוב - למפגש הבא ...