תפריט עמוד

פוקט: הרבה יותר מחופים יפים

פוקט הוא הגדול באיי תאילנד, ויש בו הכל מהכל. למרות שהחופים הנפלאים מזמינים להישאר בהם לנצח, כדאי להתנסות בכל מה שיש לאי המגוון להציע

העיר פוקט (Mueang Phuket) היא העיר המרכזית במחוז פוקט, המונה כשבעים אלף תושבים. העיר שוכנת לחופו הדרום-מזרחי של האי. לרוב מעדיפים התיירים לוותר על המרכז העירוני וללון באחד החופים. למבקרים בעיר מציעה פוקט שלל חנויות לחובבי השופינג, מסעדות טובות וזולות ובחלקים מסוימים גם אדריכלות מקסימה. אחרי שנים שבהם נהרסו המבנים הישנים והמיוחדים לטובת בנייה מודרנית חסרת נשמה, החלו בעיר להבין את חשיבותו של השימור. כדאי להסתובב בעיר העתיקה ולהתרשם מהאדריכלות הסינית-קולוניאלית, במיוחד לאורך רחוב תאלאנג (Thanon Thalang), וגם ברחובות רנונג (Thanon Ranong), קראבי (Thanon Krabi) ודיבוק (Thanon Dibuk). ברחוב רנונג תמצאו את שוק הבוקר ההומה אדם, ובשעות הערב את שוק הלילה – שניהם מתמחים בעיקר במזון. אם אתם מעדיפים קניות בסגנון מודרני יותר, תוכלו לסור אל מרכז הקניות רובינסונס ואושן הסמוך. מלון On On הטחוב לתרמילאים שוכן בבניין סיני-קולוניאלי מתפורר ברחוב פאנג-נגה (Phang-Nga), וסוחט את מה שאפשר מתהילתו הרגעית כאתר צילומים בסרט "החוף" עם ליאונרדו די קפריו. מקדש ג'ואי טואי (Jui Tui) שבעיר העתיקה הוא מרכז הפעילות בימי פסטיבל הצמחונות המפורסם של פוקט, ואפשר לבקר גם במקדש האור השליו (San Jau Sang Tham) הקטן והעתיק.

סקס, אלכוהול וחיי לילה סוערים
אם לא לעיר הגדולה, לאן נוהרים מרבית התיירים? לחוף פטונג (Patong) שבמערב האי. רצועת החוף החולית אכן יפהפייה ומתגאה בגווני הזהוב-טורקיז המצופים, אך היכן שמסתיים החול מתחילה המהומה – אוסף צפוף של בתי מלון, ברים רועשים, מסעדות, דיסקוטקים, גסטהאוסים, מופעי ליידי בויז, מועדוני חשפנות, חנויות מזכרות, סוכנויות נסיעות ואורות ניאון רבים. מי שמחפש אווירת מסיבות-סקס-אלכוהול וחיי לילה סוערים ימצא אותה כאן, ואילו משפחות או מי שמרגיש שנקלע למלכודת תיירים המונית יעדיף חופים אחרים. רצועת החוף המשגעת מציעה את כל השירותים שתזדקקו להם – מספורט ימי וכדורעף חופים ועד דוכני מזון ומסאז'יסטים. חיי הלילה מתרכזים לאורך רחוב בנגלה (Soi Bangla).

ספורט מים ומיני-גולף בין הדקלים
שני חופים פופולריים נוספים אך פחות עמוסים הם קרון וקטה המשתרעים מדרום לחוף פטונג. חוף קרון (Karon) מציע את כל השירותים רק בלי המהומה של פטונג. רצועת החוף ארוכה מאוד ומתעקלת, עם עצי דקל וקזוארינות וחול לבן החורק מתחת לכף הרגל. בין מאי לאוקטובר לעתים יש זרמים חזקים מדי לשחייה. הפעילויות בחוף כוללות סירות בננה, סקי מים, גלישת רוח, שנורקלים, כדורעף חופים ועוד. אפשרויות הלינה רבות וכוללות אתרי נופש מפוארים עד מקומות זולים לתרמילאים, וגם במסעדות וברים אין מחסור. חוף קאטה (Kata) שמדרום לקרון מחולק למעשה לשני חופים – קאטה יאי (Kata Yai) הצפוני וקאטה נואי (Kata Noi) הדרומי והקטן יותר. קאטה פופולרי בקרב משפחות ומתגאה בחוף יפה בן קילומטר וחצי העטור דקלים ומסעדות טובות. בין מאי לאוקטובר הגלים מתחזקים והרוחצים מפנים את מקומם לטובת חובבי גלישת גלים (יש אפשרות לשיעורי גלישה למתחילים). בדצמבר מתמלאים המים ביאכטות יוקרתיות לכבוד המרוץ המלכותי המפורסם הנערך בחוף. ילדים יאהבו את מסלול המיני-גולף דינופארק (Dinopark) שמסלוליו מעוטרים בדינוזאורים.

פוקט אינו כולו חופים וים. כדאי לבקר בחלקו הפנימי של האי בו יש יערות גשם ומפלים | צילום: תומס ברדפורד


אתרי נופש, גולף ואלמוגים
חופים נוספים באי פוקט: חוף באנג טאו (Bang Tao) שוכן בצדו המערבי של האי מדרום לפארק הלאומי סירינאת. זהו אחד החופים הארוכים בפוקט, שחלקו המרכזי המכונה "לגונה פוקט" (Laguna Phuket) מלא באתרי נופש יוקרתיים. הלנים בבתי המלון המהודרים יכולים ליהנות משפע של טיפולי ספא ופעילויות – טיפוס סלעים, גלישת רוח, גולף, רכיבה על סוסים ועוד. לעומת זאת החלק הצפוני של החוף שקט ושליו. מדרום לבאנג טאו משתרע חוף האט סורין (Hat Surin) המבודד, שלאורכו גדלים עצי קזוארינה. הוא אינו נוח במיוחד לרחצה, אך מציע גלים טובים לגלישה. יש מסלול גולף קרוב, וילות ואתרי נופש יוקרתיים במיוחד, וכן מסגד מעניין בשם מצאיט מוקאראם (Matsayit Mukaram). חוף קמאלה (Kamala) שוכן מדרום להאט סורין ומצפון לחוף פטונג הפופולרי. זהו מפרץ יפה מוקף גבעות מיוערות. בחוף זה נמצאת אחת האטרקציות הידועות באי כולו, פוקט פנטסי (Phuket Fantasea). מתחם פוקט פנטסי כולל מסעדת אכול כפי יכולתך טובה, חנויות, אומנים בפעולה ומופעי רחוב, אך גולת הכותרת היא מופע ענק בסגנון לאס וגאס אך בסגנון תאילנדי, עם מאות רקדנים, קוסמים ואקרובטים. חוף נאי האן (Nai Han) שוכן קילומטרים ספורים מדרום לחוף קאטה. זוהי רצועת חוף מקסימה ושלווה בקצה הדרומי של האי, אך היא אינה מתאימה לרחצה בעונת המונסונים שבין מאי לאוקטובר. בחלק המזרחי של הקצה הדרומי של פוקט נמצא חוף ראוואי (Rawai). היה זה אחד החופים הראשונים באי שפותחו לתיירות, ואף על פי כן הינו שקט יחסית. הוא אינו מצטיין ביופי מיוחד, ובעיקר משמש כנקודת יציאה אל איים קטנים הסמוכים לו ואל אתרי צלילה ושנורקלים בסביבתו. חוף צ'לונג (Chalong) נמצא בחוף המזרחי של דרום פוקט, מצפון לראוואי, וגם הוא משמש כנקודת יציאה לסיורי שיט וצלילה ואינו מתאים לשחייה.

מדרום האי ניתן לצאת אל "אי האלמוגים", קו הה (Ko He), בעל החול הלבן והשוניות העשירות, הנמצא במרחק של כחצי שעה שיט; ואל האיים רצ'ה יאי (Racha Yai) ורצ'ה נואי (Racha Noi), הפופולריים בקרב צוללנים. יעד פופולרי נוסף לסיורי שיט, בעיקר מהעיר פוקט, הוא מפרץ פאנג נגה (Phang Nga), המנוקד בצוקי אבן גיר נפלאים המתרוממים מתוך הים וטובלים בצמחיית מנגרובים. בנופי הסלעים הקרסטיים שבמפרץ נפערו תקרותיהן של מערות השקועות למחצה במים, ובשעות השפל ניתן לבקר בהן בסיורים המתבצעים באמצעות קאנו מתנפחים מיוחדים. מהאי פוקט יוצאים סיורי צלילה בני יום או יותר לשוניות ולאיים רבים באזור – ראו מידע נוסף תחת "פעילויות מיוחדות".


יערות גשם, פילים ומפלים
פוקט אינו כולו חופים וים. מרכז האי הינו שטח חקלאי בחלקו לצד יערות גשם מוריקים. סיורים מאורגנים שונים יוצאים לבקר בחלקו הפנימי של האי, בסיורי רכיבה על פילים, סיורי ג'יפים, טרקים, שיט בנהרות ועוד. שמורת חיות הבר קאו פרה טאאו (Khao Phra Thaeo Wildlife Sunctuary) נמצאת בצפון האי ומשתרעת על פני 22.5 קילומטר רבוע. בתחומה כלול שריד מיער הגשם שכיסה בעבר את כל שטחו של האי, וכן מין נדיר של דקל. מסלול ההליכה הארוך ביותר בשמורה עובר לאורך כשמונה קילומטרים, ואפשר גם לבקר בשני מפלים, טון סאי (Namtok Ton Sai) ובנג פה (Namtok Bang Pae). לא רחוק מהמפל השני נמצא הפרויקט לשיקום קופי גיבון (Gibbon Rehabilitation Project). קופים אלו הולכים ונעלמים מהטבע בתאילנד בשל צמצום שטחי מחיה וציד לצורכי מכירתם כחיות מחמד בניגוד לחוק. הפרויקט מאמץ אל חיקו קופים שהוחזקו בשבי ומכין אותם לשיבה אל הטבע. הפארק הלאומי סירינאת (Sirinath National Park, לשעבר פארק Nai Yang) משתרע על פני תשעים קילומטר רבוע בחלקו הצפוני של החוף המערבי של פוקט. הפארק מורכב מרצועות חוף נפלאות באורך כולל של 13 קילומטר ומיערות מנגרובים שבהם עוברים מסלולי הליכה.

על אף שהם שייכים למעשה למחוז קראבי ולא לפוקט, איי פי פי (Ko Phi Phi) מהווים את אחד היעדים המבוקשים לסיורי שיט מפוקט. אלו למעשה שני איים, קו פי-פי לה (Ko Phi Phi Leh) וקו פי-פי דון (Ko Phi Phi Don), ששמם יצא למרחקים בזכות נופיהם שכמו נלקחו מגלויה שאת חופיהם מלחכים מים בדיוק בגווני הטורקיז המושלמים. לפרסומם הוסיף הסרט "החוף" עם ליאונרדו די קפריו שצולם בקו פי-פי דון. השיט לאיים אורך כשעתיים.

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפוקט

חופים בתאילנד – המלצות
חופים בתאילנד – המלצות

רבים נוסעים לתאילנד בשביל החופים, אבל לא כל חוף בתאילנד דומה למשנהו. יש חופים מפותחים עם המון תיירים וכאלה שעדיין בתוליים, יש שמתאימים למשפחות ויש לבליינים, יש איים לחובבי טבע ואחרים למחפשים ספורט ימי. הנה כמה מהחופים ההכרחיים ...

הפסטיבל הצמחוני בפוקט – שלווה כואבת
הפסטיבל הצמחוני בפוקט – שלווה כואבת

פעם בשנה, בחודש אוקטובר, חוגגים בעיר פוקט שבדרום תאילנד את הפסטיבל הצמחוני. המראות לא קלים לצפייה: המשתתפים צועדים ברחובות כשבלחייהם תקועים שיפודים, יתדות, סכינים, מוטות ומיני חפצים חדים אחרים. את שמו קיבל הפסטיבל מהמאכלים הצמחוניים שמטהרים את הגוף ...

אחרי הצונאמי: בתוליות מחודשת בתאילנד
אחרי הצונאמי: בתוליות מחודשת בתאילנד

פחות מחצי שנה לאחר הצונאמי החלה ממשלת תאילנד במאמצים להחזיר לחופיה את התיירים. דן דאור ביקר בעשירה והמאורגנת מהמדינות מוכות האסון ונקלע למחלוקת על השיקום