תפריט עמוד

פארק תמנע בלילה

טעם החופש הוא גם בילויים. והפעם: בילוי לילי יוצא דופן בפארק תמנע. הפארק מרשים בכל שעות היום אבל חווית הביקור בו מתעצמת בלילה

פארק תמנע הוא אחד האתרים המרתקים בישראל. הפארק, השוכן כ-25 ק"מ צפונית לאילת ומשתרע על שטח של כשישים קמ"ר, הוא בעצם בקעה המוקפת בהרים תלולים. ההרכב הגיאולוגי הייחודי של המקום יצר במקום תצורות סלע מרתקות, המפורסמות שבהן הן הפטרייה, עמודי שלמה והקשת.

בפארק ניתן לראות ריכוז גדול של אתרים ארכיאולוגיים הקשורים בהפקת הנחושת. כריית הנחושת בתמנע החלה לפני למעלה מ-6,000 שנה, בשלהי האלף החמישי לפני הספירה. כאן נמצא המכרה הקדום ביותר בעולם. הפארק מציע אטרקציות נוספות כמו מקדש האלה חתח'ור, אגם מלאכותי גדול וציורי קיר עתיקים.

האטרקציות האלו מהנות מאוד בכל ימות השנה, אך בימי הקיץ החום הכבד מקשה על ההנאה מן הפארק בשעות היום. לכן הוחלט לפתוח את הפארק בימי הקיץ גם בשעות החשיכה, במהלכן יתקיימו בו סיורי לילה מודרכים.

חווית הסיור בפארק בשעות החשיכה היא יוצאת דופן, שכן בשעות אלה הפארק מואר בתאורה צבעונית ייחודית. לתאורה מתווספים מופעים אור קוליים שנועדו להמחיש את סיפור המקום, והם מלווים בצללים, תמונות ודמויות שמוארות על הסלע.

האווירה בפארק אכן רומנטית במיוחד בשעות הלילה, אבל הפעילות מתאימה לכל המשפחה ומתחילה כבר אחר הצהריים. היא כוללת טיולי גמלים וחמורים במדבר, מיצגים מרתקים בשילוב שחקנים ומדריכים, מפגש חידות וסיפורים עם המלך שלמה, פינת יצירה של מילוי בקבוקים וציור בחולות תמנע הצבעוניים והטבעת מטבעות נחושת.

עם רדת החשכה מגוון הפעילויות גדל וכולל מפגש עם הכורים הקדמונים במכרות הנחושת,  מפגש המלווה בשירה ומחול בין האלה חתח'ור למלך רעמסס וחווית תאורה מרהיבה ב"דרך האור והנחושת". לצד כל אלה יוצאים סיורים לצפייה באתרים המוארים: הפטרייה, האגם ועמודי שלמה.

המבקשים לנוח מכל הפעילויות יכולים ליהנות מתה או קפה באחת מפינות הזולה שבחאן.

מתי // פעילות הלילה מתקיימת בחודשים יולי-אוגוסט בימים ג', ד' ושבת, בין השעות 20:30-16:30 (כניסה אחרונה, הפארק נשאר פתוח כל הלילה).
מחיר // ביום: 34 ש"ח לילד, 39 ש"ח למבוגר. סיורי לילה: 59 ₪ לילד, 69 ₪ למבוגר.
הסעה מהמלונות באילת // 25 ש"ח.
למידע נוסף // 08-6376756

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.