תפריט עמוד

יש ילדים שמשוגעים על רכבות הרים. כאלה שעולות ועולות ועולות, ואז נופלות בבת אחת במהירות מטורפת, ועוד מספיקות להסתובב בכמה לופים לפני שהן מגיעות לקרקע. ויש ילדים (וגם מבוגרים, כמוני למשל) שמעדיפים מתקנים רגועים בהרבה. לאלה וגם לאלה הרכבתי רשימה שמכילה כמה מרכבות ההרים הכי מפחידות בעולם, ולצדן ביקור בעיר מיניאטורית, שיט רגוע באגם ומופע זיקוקים מרהיב.

 דיסנילנד ודיסניוורלד: העולם על פי דיסני

לפני הרבה שנים וולט דיסני, היוצר של מיקי מאוס, במבי ודמויות אהובות אחרות, ישב על ספסל בגן משחקים קטן והסתכל על בתו שהסתובבה על קרוסלה עלובה. לפתע צץ במוחו רעיון: הוא יקים פארק שעשועים ענק ומודרני, שבו יככבו גיבורי הסרטים המצוירים שלו. ב-1955 דיסני הגשים את החלום, ופארק דיסנילנד הראשון נפתח בקליפורניה. ההצלחה היתה מסחררת, ובמהלך השנים נפתחו פארקי דיסני במקומות נוספים בעולם. בכולם חזונו של וולט דיסני קם לתחייה: רחוב ראשי עם חנויות בטעם של פעם, הטירה הקסומה של היפהפייה הנרדמת, אזורים שונים המעוצבים בסגנון אופייני, דוגמת ארץ ההרפתקאות, ארץ המחר ועוד. וחשוב לא פחות, בין המתקנים מסתובבים, מחבקים ילדים ומחלקים חתימות הגיבורים המוכרים של דיסני – חלקם ותיקים, כמו מיקי ומיני מאוס, אחרים מככבים בלהיט הקולנועי האחרון של אולפני דיסני. בנוסף למתקני שעשועים מכל הסוגים ולכל הגילים, יש כאן גם שלל מסעדות ומזנונים, חנויות לממכר מוצרי דיסני, מלונות משפחתיים וכל מה שצריך כדי להבטיח שהמבקרים יוכלו לבלות כמה ימים מאושרים מבלי שיצטרכו לצאת מתחומי האתר.
 

רכבת הר הרעם בדיסניוורלד שבפלורידה | הצילום באדיבות דיסני                                                  Disney   ©

איפה? איפה לא? בארצות הברית תמצאו את דיסנילנד הראשון והמקורי באנהיים, קליפורניה ואת דיסניוורלד (הכולל ארבעה פארקי שעשועים שונים) ליד אורלנדו, בפלורידה. באירופה יש פארק דיסנילנד ליד פריז ובאסיה אפשר למצוא פארקי דיסני בהונג קונג, בשנחאי וביפן.

 
אירופה פארק, גרמניה: מספרד לרוסיה בדקה וחצי
אירופה פארק, באזור היער השחור שבדרום גרמניה, הוא אחד מפארקי השעשועים האהובים והמוצלחים באירופה, ועל כך יעיד המספר הלא ייאמן של מבקרים המגיעים אליו בכל שנה – כמעט חמישה מיליון מבקרים, כמחציתם מגרמניה. אזורי הפארק השונים מייצגים מדינות אירופיות, דוגמת ספרד, יוון, פורטוגל, רוסיה ועוד, וביחד הם מציגים בפני המבקרים את המיטב שיש ליבשת להציע: רכבות הרים שמטפסות לגבהים מסחררים וצונחות לתוך בריכות מים, רכבות הרים שנוסעות בחשכה מוחלטת וגם כאלה שסתם מתגלגלות, מתהפכות ומסתובבות לכל הכיוונים. בפארק יש מתקנים מקסימים גם למבקרים צעירים, הרבה מופעים מושקעים ושלל מסעדות המציעות מאכלים אירופים, כמו פיצה איטלקית, שוקולד שוויצרי, קרפ צרפתי ועוד. אם נשאר לכם "טעם של עוד" ותרצו להקדיש לפארק יום נוסף, כדאי מאוד ללון באחד המלונות הצמודים לו, שכל אחד מהם מעוצב להפליא בצורה ייחודית (אנחנו ישנו במלון קולסיאו, רפליקה מלבבת של הקולוסיאום ברומא). אופציה זולה יותר היא ללון באוהל אינידאני באתר הקמפינג של הפארק.

 

שייט אבובים באזור המוקדש לנורווגיה באירופה פארק

איפה?
ליד העיירה רוסט (Rust) שבדרום גרמניה, סמוך למפגש הגבולות גרמניה-שווייץ-צרפת. איך מגיעים? ברכבת: לבאים ברכבת מוצעת עסקה מיוחדת –  Europa Park Kombi Ticket, הכוללת כרטיס נסיעה הלוך ושוב, העברות באוטובוס מתחנת הרכבת אל פתח הפארק וכרטיס כניסה לפארק. פרטים נוספים על החבילה הזאת תמצאו באתר האינטרנט. במכונית:
בין אם אתם באים מדרום (באזל) או מצפון (פרנקפורט), הדרך הטובה ביותר להגיע היא בכביש המהיר A5 ולרדת ביציאה לרוסט – 57b. אתר אינטרנט.
 
אפטלינג, הולנד: יער האגדות
אפטלינג (Efteling), שבדרום הולנד, הוא אחד  מפארקי השעשועים האהובים באירופה, בעיקר בזכות אופיו המיוחד: הפארק נמצא בלב יער עבות, עם אגם במרכזו וערוגות פרחים בכל פינה. אין פה המון רכבות הרים מפחידות, אבל לא חסרות אטרקציות משמחות, כמו מגדל תצפית מסתובב, בית מכושף, שייט במסלול אבובים, סירות באגם ויער אגדות קסום. ואם אתם שואלים את עצמכם איך הפארק נשאר נקי ומטופח כל כך, תגלו את הסיבה עד מהרה: פחי אשפה, שמודים בקול למי שזורק לתוכם פיסת לכלוך, מעודדים את הילדים לאסוף כל עטיפת נייר וכל מקל של ארטיק ולמהר אל הפח. לא רחוק מהפארק יש כמה מלונות נעימים במחירים סבירים, אבל כדי להגיע אליהם תזדקקו למכונית. מי שהגיע לכאן ברכבת או שמעדיף להמשיך את חווית הפארק גם אחרי שהשערים נסגרים יכול ללון במלון אפטלינג הצמוד, עם חדרים משפחתיים מרווחים (ומחיר בהתאם). 
 

יער האגדות באפטלינג

איפה?
כמאה ק"מ מדרום לאמסטרדם. איך מגיעים? במכונית: נוסעים בכביש המהיר A16 ויורדים ביציאה s'-Hertogenbosch לכביש A59, משם עוקבים אחר השילוט לפארק. ברכבת: מתחנת הרכבת המרכזית של אמסטרדם לוקחים רכבת ל-s'-Hertogenbosch, ומשם יש אוטובוס שמגיע עד הפארק. אתר אינטרנט

אלטון טאורס, אנגליה: ריטה המשוגעת
"זה היה מדהים, הרגשתי כאילו העיניים שלי יוצאות מחוריהן", הכריז מבקר נלהב כשירד מ"ריטה, מלכת המהירות". אם גם אתם נהנים להרגיש כאילו איברי גופכם נתלשים מעליכם, אין ספק שתאהבו את ריטה, שמגיעה מאפס למאה קמ"ש בתוך שתי שניות וחצי! ריטה היא רק אחת מרכבות ההרים המאתגרות במיוחד שתמצאו באלטון טאורס, לצדה יש גם מתקנים הופכי מעיים דוגמת "נמסיס", שמטלטל, הופך ומסובב את הנוסעים בו. עם זאת, יש כאן גם לא מעט מתקנים רגועים וכאלה שמתאימים לילדים צעירים. לצדו של פארק השעשועים הזה, שפתוח לפעילות כשבעה חודשים בשנה (מסוף מרץ עד תחילת נובמבר) פועל גם פארק מים שפתוח כל השנה. אלטון טאורס אינו מוכר במיוחד לישראלים, אולי כי הוא נמצא במרחק שלוש נסיעה מלונדון. אבל האזור שבו הפארק נמצא ירוק וכפרי ואפשר לשלב ביקור בפארק השעשועים במהלך טיול בסביבה. במתחם הפארק יש מלונות המתאימים במיוחד למשפחות, לטובת מי שמתקשה להתנתק.


אלטון טאורס. רכבות הרים שיהפכו, יטלטלו ויסובבו אתכם לכל עבר 

איפה? בסטפורדשיר (Staffordshire), שבמערב המידלנס. באזור נמצא היער הלאומי (National Forest) עם צמחייה טיפוסית, אגמים, תעלות מים וכפרים יפים. איך מגיעים? ברכבת: שלוש תחנות הרכבת הקרובות ביותר לאלטון טאורס הן Stoke-on-Trent  ,Derby ,Uttoxeter, מידע על רכבות תוכלו למצוא באתר של חברת הרכבות. במכונית: הפארק נמצא בין הכבישים המהירים A6 ו-A1. תוכלו לתכנן את המסלול המדויק בעזרת אתר האינטרנט. פרטים נוספים באתר הפארק.


באלטון טאורס אפשר למצוא גם מתקנים רגועים וכאלה שמתאימים לילדים קטנטנים

פורט אוונטורה, ספרד: הכי הרבה לופים 
אחרי שצרחתם במלוא גרון בכל רכבת הרים אפשרית, מה נשאר להציע לחסרי הפחד? את התשובה תגלו בפורט אוונטורה (Port Aventura), פארק גדול ויפה בקוסטה דורדה, מדרום לברצלונה – דרקון קאן, רכבת ההרים היחידה בעולם שעושה שמונה לופים רצופים! הפארק מחולק לאזורים הקרויים על שם ארצות או אזורים גאוגרפיים, דוגמת סין, מקסיקו, פולונזיה ועוד, והוא מציע מתקנים מאתגרים לצד כאלה שמתאימים לילדים צעירים יותר. בצמוד לו נמצא פארק מים נחמד עם בריכת גלים ומגלשות תלולות ומתפתלות, בילוי מצוין ליום קיץ חם. הפארק נמצא במרחק כשעה נסיעה ברכבת מברצלונה ורבים מגיעים אליו במסגרת טיול יום, אבל אם תרצו להקדיש לו (ולפארק המים הצמוד) יומיים, תוכלו ללון במחיר סביר בעיר הסמוכה סאלו (Salou), השוכנת על חוף הים או באחד המלונות המוצלחים של הפארק (המלונות קרובים לכניסה, אבל לא צמודים אליה, קחו זאת בחשבון אם אתם בהרכב משפחתי הכולל ילדים קטנים), שמציעים בנוסף לחדרים משפחתיים גם בריכות שחייה ומתקני שעשועים – והמחירים בהתאם.


שמונה לופים ברצף – רכבת ההרים דרקון קאן בפורט אוונטורה

איפה? ליד העיירה סאלו בקוסטה דורדה. איך מגיעים? הדרך הנוחה ביותר להגיע לכאן היא ברכבת – יש רכבת ישירה מברצלונה לפארק. יורדים בתחנת Port Aventura ומשם ממשיכים ברגל או תופסים מונית עד לכניסה לפארק. הנסיעה ברכבת אורכת כשעה. במכונית: יציאה מס' 35 על הכביש המהיר AP-7. אתר אינטרנט.


שעשועים רגועים יותר בפורט אוונטורה

סיקס פלאגס, ארצות הברית: רכבת ההרים הגבוהה בעולם
תחת השם סיקס פלאגס (Six Flags) תמצאו לא פחות מ-20 פארקי שעשועים ברחבי ארצות הברית – מלוס אנג'לס, דרך מיזורי ועד ניו יורק וניו ג'רזי. הפארקים השייכים לרשת זלגו אפילו מעבר לגבול, לקנדה ולמקסיקו. קצרה היריעה לתאר את כל הפארקים הללו, אבל לטובת המבקרים בניו יורק נציין את הפארק המכונה ההרפתקה הגדולה (Great Adventure) בג'קסון, ניו ג'רזי – במחצית הדרך בין ניו יורק לפילדלפיה. בפארק הזה תמצאו כמה רכבות הרים מפעימות ומפחידות במיוחד, בהן קינגה קא, רכבת ההרים הגבוהה בעולם וגם המהירה מכולן, שצונחת מגובה של בניין בן 45 קומות אל הקרקע, במהירות של 200 קמ"ש – עניין למקצוענים בלבד. שימו לב: מדי פעם קינגה קא נסגרת לשיפוצים, פעילות מבורכת, שעלולה לגרום לאכזבה למי שבנה על פרץ אדרנלין בלתי מבוקר. מצד שני, לא חסרות כאן רכבות הרים מאתגרות נוספות, כולל אחת שזכתה בתואר "רכבת ההרים מעץ היפה בעולם", וגם כמה מתקנים רגועים שנועדים לילדים צעירים יותר.


בדרך לירידה הגדולה – קינגה קא בדרכה מגובה של 45 קומות אל הקרקע במהירות של 200 קמ"ש


איפה? כאמור, יש 20 פארקים בארצות הברית, בקנדה ובמקסיקו תחת המותג סיקס פלאגס. הפארק בניו ג'רזי נמצא ליד העיר ג'קסון, באמצע הדרך בין ניו יורק לפילדלפיה. איך מגיעים? לבאים מניו יורק: נוסעים על גשר ג'ורג' וושינגטון, במנהרת לינקולן (Lincoln Tunnel) או במנהרת הולנד (Holland Tunnel) עד לכביש האגרה NJ Turnpike, נוסעים עליו דרומה עד יציאה 7A וממשיכים בכביש I-95 מזרחה ליציאה 16A, משם ממשיכים במשך כקילומטר וחצי על דרך 537 המובילה לפארק. אתר אינטרנט.

לגולנד, אנגליה: מיליוני קוביות לגו
לא כל פארקי השעשועים מיועדים לחובבי רכבות הרים מבהילות. לגולנד, הנמצא כחצי שעה ברכבת מלונדון, מוכיח שאפשר ליהנות מאוד גם במקום שמיועד בעיקר לילדים מתחת לגיל 12. המיקום מקסים – במורד גבעה תלולה וירוקה, קילומטרים ספורים מארמון המלכה בעיר וינדזור. הפארק משלב כמה מתקנים נחמדים להפליא, כמו תחרות לכיבוי אש ובית ספר לנהיגה, עם תצוגה מרהיבה של אירופה מיניאטורית (דוגמת מיני ישראל שלנו), שבה כל הבניינים, הגשרים, והמכוניות בנויים מקוביות לגו. 25 מיליון קוביות, ליתר דיוק. ואם יישאר לכם כוח בסוף היום, מומלץ לשוטט לאורך נהר התמזה, שלגדותיו בנויה העיר וינדזור, ולהאכיל את הברבורים היפהפיים. יש פארקי לגולנד דומים גם בגרמניה, בארצות הברית (בפלורידה ובקליפורניה), במלזיה וכמובן גם בדנמק, מולדת הלגו.


לגולנד. אידיאלי לילדים צעירים

איפה? הפארק נמצא כשלושה קילומטרים מחוץ לעיר המקסימה וינדזור. איך מגיעים? הדרך הטובה ביותר היא להגיע לכאן ברכבת: הרכבת לוינדזור יוצאת מתחנת פדינגטון (Paddington) בלונדון. בסמוך לתחנת הרכבת בוינדזור תוכלו לקחת שאטל (בתשלום) ישירות בפתח הפארק. אתר אינטרנט

אפקוט, פלורידה: העתיד כבר כאן
אפקוט (Epcot) הוא פארק נוסף באימפריית דיסני, שאחראית להפיכתה של פלורידה ממדינה דרומית מנומנמת למושא חלומותיהם של ילדים בכל העולם. אבל בשונה מהממלכה הקסומה של דיסניוורלד, לכאן לא באים כדי לפגוש את מיקי מאוס או להתחבק עם פלוטו. זה המקום לילדים ולמבוגרים שחולמים לטוס לחלל, לקפוץ לביקור בעתיד, לרדת למעמקי האוקיינוס ולהספיק לחזור בזמן לארוחת ערב… שני ילדים ישראלים שבילו שבוע מסחרר בין הפארקים השונים באורלנדו אהבו את אפקוט במיוחד בזכות האווירה העתידנית. הם מוסיפים שאסור להחמיץ את מופע הסיום המרהיב: המוני זיקוקים וקרני לזר מאירים את שמי הלילה ומשתקפים במיליוני ניצוצות במי הלגונה.


טקס הנעילה היומי של פארק אפקוט כולל מופע אורות מרשים במיוחד | צילום: Michael Heuy

איפה? פארק אפקוט הוא חלק מדיסניוורלד – עולם שלם המכיל פארקי שעשועים, פארקי מים, מלונות, מתחמי בידור, חנויות ועוד, והכל מדרום-מערב לעיר אורלנדו שבפלורידה. איך מגיעים? אם הגעתם בטיסה, משדה התעופה של אורלנדו קחו את כביש 528 מערבה (לכיוון טמפה) ומשם עברו לכביש I-4 לכיוון מערב עד ליציאה לדיסניוורלד. אתר אינטרנט.

בוש גארדנס, ארצות הברית: אריות ורכבות הרים
אם חשבתם שרכבות הרים הם עיקר העניין בפארקי שעשועים, בוש גארדס (Busch Gardens), עם שני סניפים – האחד במדינת וירג'ינה והשני בפלורידה – מוכיח שאין זה כך. הפארקים הללו משלבים בין ספארי למתקני שעשועים ורכבות הרים מסמרות שיער. בחלק משטח הפארק מסתובבים בעלי חיים, דוגמת היפופוטמים, קרנפים, קופים ועוד. ואחרי ששבעתם מהמפגש החייתי, תוכלו לעבור לחלקו השני של הפארק ולהתחיל להתהפך, להסתובב ולהתגלגל ברכבות הרים בעלות שמות הולמים: עקרב, מרוץ ברדלס, פיתון וכדומה.


בוש גארדס. שילוב של ספארי אפריקאי ופארק שעשועים

איפה? כאמור, יש שני פארקים בעלי אותו שם ועם אותו שילוב בין בעלי חיים ומתקני שעשועים. איך מגיעים? פארק אחד נמצא בוויליאמסבורג, וירג'יניה, כ-200 ק"מ מדרום לוושינגטון הבירה. לבאים מכיוון ריצ'מונד – יורדים ביציאה 243A על כביש I-64. הפארק השני נמצא כ-12 ק"מ מצפון-מזרח לעיר טמפה, שבחוף המערבי של פלורידה – יורדים ביציאה 265 בכביש I-75. אתר אינטרנט

סידר פוינט, אוהיו: ממלכת רכבות ההרים
סידר פוינט פארק באוהיו אולי לא מתהדר בעיצוב יוצא דופן דוגמת כמה מהפארקים האחרים ברשימה, אבל רבים טוענים בתוקף שזהו פארק השעשועים המוצלח ביותר בארצות הברית, וזאת הודות ללא פחות מ-17 רכבות הרים מסחררות, שירגשו כל חובב אדרנלין. רכבות ההרים של סידר פוינט מחזיקות בשלל שיאים, כמו הרכבת הארוכה בעולם, הרכבת עם הירידה הכי ארוכה, כמות הלופים הגדולה ביותר וכן הלאה. למרות שהפארק מכוון בעיקר לבני נוער, רבים מהמתקנים ידידותיים גם לילדים קטנים. במקום פועל גם פארק המים Soak City, עם מגלשות, מסלולי אבובים, בריכת גלים ועוד. בצמוד לפארק יש כמה מלונות, שמשקיפים על רכבות ההרים ועל אגם אירי).


מתגלגלים ומתהפכים ברכבת הרים בסידר פוינט

איפה? למרות שמדינת אוהיו אינה נמצאת על מסלול הטיולים הרגיל של הישראלים, המיקום של הפארק דווקא מזמין לצאת לטיולים בסביבה. הפארק ממוקם סמוך לעיר סאנדסקי (Sandusky), על חצי אי צר באגם אירי (Lake Erie), אחד מחמשת האגמים הגדולים של צפון אמריקה. איך מגיעים? אפשר להגיע לסאנדסקי בתחבורה ציבורית – ברכבת של Amtrak או באוטובוס של Greyhound, ומשם לקחת מונית אל הפארק. במכונית: מקליבלנד, העיר הגדולה הקרובה ביותר לפארק, נוסעים מערבה בכביש המהיר 90 ולפני הכניסה לכביש האגרה 80 (Ohio Turnpike) ממשיכים לכביש 2, המוביל ישירות לסאנדסקי, שם עוקבים אחר השילוט לפארק. דרך איטית וציורית יותר עוברת לאורך אגם אירי – Lake Rd יוצאת מקליבלנד ומגיעה עד חצי האי שעליו נמצא הפארק. אתר אינטרנט

לקריאה נוספת:

פארקי השעשועים הטובים באירופה 
פארקי השעשועים הטובים באירופה
ברחבי אירופה יש מגוון עצום של פארקי שעשועים שישמחו את כל בני המשפחה. פארקים חדשניים ופארקים קלאסים, פארקים עם שלל רכבות הרים מסעירות וכאלה שמציעים בעיקר אטרקציות לקטנטנים. קבלו את עשרת פארקי השעשועים הטובים באירופה
 
בתמונה הפותחת: רכבת הרים באירופה פארק שביער השחור בגרמניה | הצילום באדיבות Europa-park

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.