תפריט עמוד

פארקי מים באירופה: הצעות רטובות לצינון החום

גם באירופה הקיץ יכול להיות לוהט ומעיק, וכשחם אין ברירה אלא לחפש שעשועים רטובים וצוננים. הנה כמה הצעות לבריחה מרעננת מחום הקיץ ברחבי אירופה - מאנגליה, דרך צרפת ועד איטליה

יצאתם לחופשה עם הילדים באירופה וחשבתם שנמלטתם מהחום הישראלי? לא בהכרח. כשגל חום תוקף את אירופה המצב שם גרוע יותר מאשר בארץ: למרות ההתחממות הגלובלית, שנמצאת איתנו כבר לא מעט שנים, נראה שהאירופים אינם ערוכים לחום הקיץ, ומקומות רבים, שאינם ממוזגים, הופכים בלתי נסבלים בעליל. אז לאן תברחו כשהחום מכה? הנה כמה הצעות רטובות ומשמחות:

מילטון קיינס, אנגליה – אקסקייפ
לאנגלים, חובבי סקי גדולים, אין אתרי גלישה, וזו הסיבה להקמתו של אקסקייפ (XSCAPE). במרחק כשעה נסיעה צפונה מלונדון נבנו תחת גג אחד שני מסלולי סקי שאורך כל אחד מהם 175 מטר. החומר הלבן שמונח עליהם, בקיץ ובחורף, הוא שלג אמיתי. כדי ליצור אותו מתיזים 16 תותחים מים צוננים לאוויר אולם, שהטמפרטורה בו שתי מעלות מתחת לאפס. כך יוצרים 1500 טון של שלג אמיתי.

כל הקומפלקס הענק מקורה, ממוזג ומציע בילוי יום שלם לכל המשפחה. מלבד המדרונות המושלגים יש כאן קירות טיפוס מרשימים, מסלולי באולינג, אולמות קולנוע, אזור משחקים, בתי קפה, מסעדות ומרכז קניות. בשעות הערב משנה המקום את אופיו והופך לאתר בילוי לילי למבוגרים, שכולל מועדוני לילה, מסעדות רומנטיות ודיסקוטקים. נכון, זה מזכיר את תחנות החלל בסרטי המדע הבדיוני, עם כיפה עגולה ואקלים מלאכותי לחלוטין. אבל כאשר בלונדון חולמים על קצת גשם ומשקים את ההייד פארק בממטרות, המציאות הסוריאליסטית ממצמת את הפערים אל המדע הבדיוני. הבריחה שמציעים כאן הופכת כך מציאותית ונחשקת מאוד.

איך מגיעים: נוסעים מלונדון לבירמינגהם על כביש 1M. יורדים מן האוטוסטרדה ביציאה 14 ונוסעים על כביש 509A לכיוון מילטון קיינס. מכאן יש שילוט לאקסקייפ. הנוסעים ברכבת יוצאים מתחנת יוסטון בלונדון למילטון קיינס (רכבת כל 30 דקות), או מבירמינגהם (כל 15 דקות). אתר אינטרנט


שלג באמצע הקיץ במתחם אקסקייפ

פריז, צרפת – בריכת ג'ורג' ואלרי
יש משהו חושפני מאוד בביקור בבריכת שחייה. זה בולט במיוחד בערים גדולות, בהן רוב הזמן רואים את התושבים מתרוצצים ברחובות לבושים היטב. בבריכת ג'ורג' ואלרי (Georges Vallerey), שנבנתה בפריז לכבוד המשחקים האולימפיים של 1924, אפשר לראות את הפריסאים בבגד ים. הרוב המוחלט של באי המקום אינם תיירים. הם פריזאים שבאים לעסוק בספורט היומי שלהם. המחשבה על כך שבדיוק כאן שבר השחיין האמריקאי ג'וני וייסמילר, המוכר יותר כטרזן האגדי מן הסרטים, את השיא העולמי ב-400 מטר בסגנון חופשי, מוסיפה טעם ומרץ לפרק השחייה היומי.

מאז שהבריכה שופצה בתחילת שנות התשעים היא הפכה למקום נעים לבילוי שעות אחר הצוהריים, או הערב, בעיקר בימים חמים. הבריכה האולימפית, שאורכה חמישים מטרים, פתוחה במשך כל השנה עד השעה חמש אחר הצהריים. בימים שלישי וחמישי היא פתוחה עד עשר בערב. התקרה השקופה שמחפה עליה נפתחת בימים יפים, אם כי דווקא השהות בבריכה כאשר גשם זלעפות ניתך על הגג השקוף מעניינת הרבה יותר.
איך מגיעים: 148 ave Gambetta, ברובע 20; מטרו Porte des Lilas.

אגם גראדה, איטליה עולם השעשועים
כמה סוגים של הרפתקאות מים אפשר להמציא? ב-Caneva World, אחד מפארקי השעשועים הנודעים באיטליה, יש יותר מעשרים אטרקציות רטובות, שגורמות למבקרים לצרוח בחרדה, בחדווה, בקור, או בצירוף מוזר של כולם ביחד. רוב המתקנים מציעים מגלשות מים ארוכות מאוד, מלאות מהמורות, עליות ומורדות. בממתקנים המהירים ביותר גולשים על מזחלת זוגית במנהרה אפופת מים, בתחושת חוסר שליטה מוחלט. לא כל המתקנים מפחידים כל כך, יש אחדים, כמו "הנהר העצל" שמערסלים את השטים בהם בעדינות רבה, אבל גם בהם, אי אפשר לצאת יבש. כשחם מאוד, הרטיבות הזו נעימה ומשמחת. כאשר נושבת רוח קרה, זה הופך הרבה פחות נעים.

איך מגיעים: נוסעים על כביש מילנו-ונציה (4A) ויוצאים לכיוון פשקיארה (Peschiera) בכביש 22A. פארק המים הוא חלק מקומפלקס הכולל גם פארק סרטים, Movieland Park. אתר אינטרנט


מגלשות תלולות בפארק המים ליד אגם גראדה

הולנד – בריכת טיקי

בריכת טיקי בפארק Duinrell היא הבריכה המקורה הגדולה ביותר באירופה. האתר פתוח בקיץ ובחורף, הטמפרטורות לא משתנות. סך הכל יש כאן יותר מקילומטר של מגלשות מים, ארוכות, קצרות ובכל פיתול אפשרי. אפשר לשחות בהן, לגלוש לתוכן, לתפוס גלים בבריכת הגלים, או לשוט בסירה בבריכה טרופית. חלק מן ההצעות כוללות שיט אבובים בפיתולי נהר מלאכותי, תחת גג, או מערבולות מסוכנות שמעלות הרהורים הזדהות עם תחושתם של הבגדים במכונת הכביסה. הפארק כולו פתוח עד שש בערב, אבל בריכת טיקי נשארת פתוחה במהלך הקיץ עד עשר בלילה.

איך מגיעים: הנסיעה מאמסטרדם נמשכת כחצי שעה. נוסעים לכיוון האג ורוטרדם וממשיכים על כביש 44A לכיוון מרכז האג. השילוט ל"דיונרל" מפנה לכיוון ימין. אתר אינטנרט


אמא תראי, אני טיל אנושי! מגלשה מאתגרת בבריכת טיקי ההולנדית

נידורם, ספרד – פארק אקוולנדיה
בחבל אליקנטה בדרום ספרד חם מאוד בקיץ. פארק המים אקוולנדיה נבנה כדי לצנן קצת את החום הזה. חלק מן האפשרויות שהוא מציע נוקטות בשיטה המוכרת של החלפת הסבל שגורם החום בפחד נורא, שמשכיח כל צרה אחרת. זו הסיבה היחידה בה יכול המוח האנושי להגות בניית מתקן כמו ה"קאמיקאזה", מגלשת מים תלולה ומפותלת ששמה מעיד היטב על נטייתם האובדנית של המשתמשים.

ה"גייזר" שניצב בכניסה לפארק הוא מפל מים נינוח ותמים הרבה יותר. מטרתו האמיתית היא לגרום לאנשים יבשים, שלא הבינו לאן בדיוק הגיעו, להירטב לחלוטין. בכניסה למגלשת "החור השחור" מבקשים מן הגולשים לא לספר לחבריהם מה חוו, כדי לא לקלקל את ההרפתקה ולהפיג חלילה את הפחד. ה"גל האטלנטי" היא בריכה ענקית. כאשר השעמום והחום גואים בליבם של מפעילי האתר הם לוחצים על כפתור וגלי ענק מתנשאים ומאיימים על הרוחצים.

איך מגיעים: הפארק נמצא בעיר בנידורם, 120 ק"מ מדרום לוולנסיה ו-40 ק"מ מצפון לעיר אליקנטה. אתר אינטנרט


מצננים את החום הספרדי בפארק המים אקוולנדיה

וינזור, אנגליה – פארק ת'ורפ
יתרונו הגדול של פארק ת'ורפ טמון בקרבתו ללונדון (כ-30 ק"מ ממרכז העיר) ועיקר גאוותו על שני מתקנים: רכבת הרים רבת תהפוכות וגל גאות ענק, שגובהו יותר מעשרים מטרים לתוכו צוללים המבקרים ההמומים ומוכי החום. תחילה, כאשר מתיישבים בקרונית בחברת עוד כמה צחקנים חסרי אחריות קשה קצת להבין מה בדיוק עומד לקרות. רק ממרומי המגדל, רגע לפני שהקרונית שועטת מטה, אפשר להבחין ולהבין את המתרחש: טיסה במורד מגלשת מתכת שנבלמת לתוך נד מים מרהיב. המחשבה ראשונה שחולפת במוחו של אדם הגיוני היא "לא יכול להיות שזה עומד לקרות גם לנו. הרי לא נערכנו כיאות, לא נפרדנו מקרובים וידידים, סרט חיינו עוד לא חלף מנגד". ובכל זאת, שניות אחדות לאחר מכן, מצדיק המתקן את שמו וגל גאות רטוב מאוד מציף את המבקרים המאושרים. שעות אחדות אחר כך, בחדר המלון, כאשר קולפו הבגדים הרטובים האלה, אפשר היה עוד להמשיך ולשאול אם מקור הרטיבות בגל המים או בחששות שקדמו להגעתו.

איך מגיעים: יורדים ביציאה מספר 11 מן הכביש 25M. מנקודה זו יש שילוט ברור לפארק. אתר אינטנרט

לקריאה נוספת:

פארקי המים הטובים באירופה
פארקי המים הטובים באירופה
מרחבים עצומים של בריכות, מגלשות ומתקנים שבכלל לא ידעתם שהם קיימים מחכים לכם בפארקי המים של אירופה. הילדים יחגגו, אבל ההנאה מובטחת גם למבוגרים שביניכם

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.