תפריט עמוד

עם הילדים – כללים לחופשה משפחתית מוצלחת

נסיעה משפחתית לחו"ל יכולה להיות חוויה נהדרת. חשוב רק לזכור דבר אחד: טיול עם ילדים שונה מטיול רגיל. הבנת ההבדל יכולה לסייע לכם לתכנן טיול שייזכר לדורות

1. תכנון מראש
מילת המפתח היא תכנון. ככל שתבנו את המסלול ביתר פירוט, תבטיחו מקומות לינה ותסדירו עניינים מנהליים מראש, כן תצמצמו את ההפתעות למינימום ותוכלו להפיק את מירב ההנאה בטיול. נכון, הספונטניות תיפגע. אך כאמור, טיול עם ילדים אינו טיול רגיל. סיטואציה שבה השעה עשר בערב, לא מצאתם מקום לישון והילדים עייפים עלולה להיות מעט לא נעימה.

2. התאמת הפעילויות לכל המשתתפים
רצוי שנקודת המוצא תהיה התאמת הטיול לילדים. לעתים, במשפחות בנות מזל, אכן ישנה התאמה מלאה בין ההעדפות של כולם. אבל בדרך כלל אפשר להניח שילד קטן לא יתלהב מהנוף באותה מידה שהוריו מתלהבים, ומסלול של 15 קילומטר בדרך כלל אינו מתאים לילד בן שבע. לעומת זאת, זריקת מקלות לאגם יכולה לשעשע פעוט במשך שעה. כדאי לוותר על הניסיון לכפות את רצונות ההורים, או לחלופין, להיכנע תמיד לקפריזות של הילדים. מילת המפתח היא שילוב: חצי שעה של האכלת ברווזים כהפסקה בעת הקפת האגם; גלידה בשלושה טעמים אחרי ביקור בקתדרלה.

3. התחשבות בצורכי הילדים
עוד נקודת מוצא היא שיש לקחת ברצינות את הצרכים הבסיסיים של הילדים. כלל גדול הוא שלילדים קשה לדחות סיפוקים. מבוגר יכול לחכות עם האוכל מבלי לקלקל לכל סביבתו את מצב הרוח, אבל ילד רעב הוא ילד עצבני. כמו כן, גם ילד עייף הוא לא המטייל המושלם. במילים אחרות, כדאי מאוד לישון טוב ולאכול טוב.

4. לינה קבועה
כמעט כל הילדים בכל הגילים צריכים מסגרת ויציבות, גם בטיול. לינה במקום אחד או שניים במהלך הטיול מעניקה יציבות ותחושת ביטחון. הרווח הוא שלא צריך לארוז כל יום ולבלות זמן יקר בחיפושים אחר מלון. מומלץ, אם כן, להפחית במידת האפשר את תחלופת מקומות הלינה.

לינה קבועה יכולה להיות במלון או ביחידת נופש ("טיול כוכב"), או לחלופין בבסיס נייד – באוטו, בית, או אף בסירה בשיט תעלות – ובלבד שהמיטה נשארת קבועה.

5. אוכל זמין
האוכל יכול להפוך לעניין גדול בטיול. כדאי שיהיה עליכם תמיד משהו לאכול. אם זה חטיף מהארץ, סנדוויץ' שהכנתם בבוקר, או כל דבר אחר. במהלך הטיול נחמד לתת לילדים לבחור: לאיזה מסעדה הולכים היום, או מה נקנה בסופרמרקט. הילדים כבר יחליטו אם הם רוצים משהו מוכר כמו קורנפלקס, או שיאזרו אומץ וילכו על משהו חדש.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.