תפריט עמוד

עם ג'יפים לפסגות הקרפטים הרומנים ולמעברי הפאגרש

רכסי הרים מרשימים, אגמים צלולים, יערות עבותים, כפרים שהזמן כמו עצר בהם מלכת, ערים עתיקות ותצפיות נוף עוצרות נשימה. טיול ג'יפים בהרי הקרפטיים פותח צוהר לעולם קסום ומיוחד

טיול להרי הקרפטים ברומניה הוא מסע מרתק שחולף דרך נופי הרים מדהימים ביופיים, ארמונות וטירות, יערות ועמקים פוריים. זהו גם מסע בזמן: עגלות רתומות לסוסים נוסעות לאיטן כשהן עמוסות בערמות של חציר או גזרי עצים להסקה, עדר כבשים חוצה בנחת את הכביש הראשי, בעלי מלאכה עוסקים במלאכות מסורתיות בדיוק באותה הדרך בה עשו זאת אבות אבותיהם. בעזרת הג'יפים מגיעים לפינות הפחות מוכרות של רכס הקרפטים ושל טרנסילבניה ומכירים את רומניה האמיתית והלא מקולקלת.

חובבי הטבע ייהנו מהנופים ההרריים, התצפיות עוצרות הנשימה והיערות העבותים וחובבי ההיסטוריה יתרשמו מהטירות העתיקות והערים הציוריות ששומרות גם בימינו על מראה ימי ביניימי מושלם. בנוסף, האזור נפלא לטיולי שטח. אחד משיאי הטיול כולל נסיעה בדרך נופית מדהימה ומתפתלת, הטרנס פאגרש, המטפסת אל אגם קרחוני מרהיב. ואם לא די בכל אלה, עלותו של טיול ברומניה נוחה מאוד.

מסע בהרי הקרפטים הוא גם מסע בזמן

הנה כמה מחוויות הטיול בקרפטים הרומניים:

דרכי הרים יפהפיות, שמטפסות דרך יערות ועולות מעלה-מעלה אל הרכסים הגבוהים החשופים מעצים. בין הדרכים בהן עובר הטיול נמצאת גם אחת מדרכי הנוף היפות בכל אירופה – הטרנס פאגרש, שעם כל פיתול שלה (ויש הרבה כאלה!) נחשפים עוד ועוד נופים מרהיבים.

ביקור בכפרים מקומיים בטרנסילבניה ומפגש עם התושבים המקומיים. סיור בין עובדי האדמה, הרועים ובעלי המלאכה מאפשר להתרשם, לטעום, להריח ולספוג את האווירה המיוחדת של רומניה הכפרית.

סיור בערים סקסוניות עתיקות מוקפות חומה. אחת מהן, אם כי כמובן לא היחידה, היא סיגישוארה, עיר יפהפייה שבמרכזה ניצבים תשעה מגדלים ימי בינימיים מרשימים. על אף גילה המופלג, זוהי עיר תוססת וחיה, וכדאי מאוד לטייל בסמטאותיה הצרות ולהציץ בבית שבו נולד הנסיך ולאד צ'פש דרקול, אשר שימש השראה לערפד הספרותי דרקולה.

אגם בלאה ברום של 2,000 מטר. מקום מושלם ללון בו את הלילה

ועם כבר הזכרנו את דרקולה, איך אפשר בלי המצודה של הרוזן המסתורי? מעל העיירה היפה בראן שוכנת מצודת ולאד צ'פש, שנראית כאילו יצאה היישר מסיפורי האגדות. טיפוס רגלי אל המצודה מאפשר ליהנות מהנוף המיוער והמקסים המקיף אותה.

בעיצומו של הקיץ אין כמו טיול בנופים ירוקים ושופעי מים, ואת זה בדיוק מציעים, ובשפע, רכס הקרפטים ורמת טרנסילבניה: נהרות, פלגי מים, מפלים ואגמים מלווים את הטיול ומוסיפים רעננות ויופי.

לינה במלונות נעימים במקומות יפים במיוחד, כמו עיירות סקי ציוריות ולצד אגם בלאה, אגם קרחוני מרהיב בגובה של 2,000 מטר מעל פני הים.

חצר כפרית. להכיר את רומניה האותנטית

הנופים הקסומים, מעברי ההרים הדרמטיים, הכפרים המסורתיים והערים העתיקות – כל אלה הופכים את הטיול ברומניה למיוחד מעין כמוהו. את האווירה, הטעמים והחוויות שתצברו במהלך הטיול לא תשכחו לאורך זמן.

————
כתבה פרסומית


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.