תפריט עמוד

דו"ח האיומים השישי על השטחים הפתוחים של החברה להגנת הטבע לשנת 2013 חושף 119 איומים על השטחים הפתוחים, תשעה יותר מאשר בשנה שעברה, מתוכם 17 איומים חדשים, שלא היו בדוח הקודם. מהדו"ח עולה כי מרחב חיפה והכרמל הוא האזור המאוים ביותר בארץ, עם לא פחות מ-17 איומים סביבתיים. משנת 2008 ועד היום חלה עלייה של 75 אחוז בכמות האיומים, ונוספו בשנים אלה 51 איומים חדשים (ראו טבלה למטה). לעומת זאת, באותן שנים נרשמה הצלחה ב-28 מקרים, ושטחים פתוחים רבים בכל רחבי הארץ נשארו טבעיים בזכות כך.


הדו"ח, כולל, בין היתר, 10 איומים של הקמת יישובים חדשים, 29 איומים של פיתוח תשתיות תחבורה, 11 איומים של פיתוח תשתיות אנרגיה, 17 איומים של פיתוח כפרי וחקלאי, 20 איומים של פיתוח תשתיות למשק המים ו-17 איומים של פיתוח תיירותי. בין האיומים החדשים שנחשפו השנה ניתן לציין את קיטוע המסדרון האקולוגי במרחב גבעות אלונים על ידי כבישים ותשתיות; הקמת מתקן התפלה בשטחים החקלאיים של שורק (ראו תמונה למטה), ובנייה ברצף גבעות הכורכר והחמרה של נס ציונה, אזור בו מתקיים עולם עשיר של צומח, כולל מינים נדירים.


בשדות הירוקים של שורק אמור לקום מתקן התפלה על שטח של מאות דונמים | צילום דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

עם פרסום הדו"ח אמר מנכ"ל החברה להגנת הטבע, קושה פקמן: "לנושאים הסביבתיים ולשמירה על ערכי טבע ונוף, מעבר לחשיבות אקולוגית, יש השלכות חברתיות וכלכליות והשפעה ישירה על איכות ורווחת החיים של האזרחים. אנו קוראים לחברי הכנסת הבאה, שייכנסו לתפקידם בעוד כמה שבועות, לשים את הנושאים הסביבתיים במקום גבוה בסדר העדיפויות שלהם ולפעול לקידום חקיקה והגנה על השטחים הפתוחים, על המרחב הימי, על מים לטבע ועל המגוון הביולוגי, כדי לחולל שינוי של ממש ביחסה של המדינה לנושאים אלה".


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.