תפריט עמוד

עלייה משמעותית באיומים על שטחים פתוחים בישראל

סביבה תחת מתקפה: דו"ח האיומים על שטחים פתוחים לשנת 2012 מצביע על עלייה של יותר מ-22 אחוז לעומת השנה החולפת. בין האיומים החדשים שנוספו, כביש חדש בלב מרחב פולג בשרון ואתר פסולת בשטח רגיש ליד רימונים

לראשונה, מספר האיומים על השטחים הפתוחים בישראל חוצה את רף ה-100: דו"ח האיומים על השטחים הפתוחים של החברה להגנת הטבע לשנת 2012 חושף 110 איומים על הסביבה ועל השטחים הפתוחים, עלייה של יותר מ-22 אחוז לעומת שנה שעברה. הדו"ח כולל 22 איומים חדשים, בהם כביש חדש בלב מרחב הפולג בשרון; שכונות מגורים מתוכננות בשטחים הערכיים סביב דימונה; טורבינות רוח ענקיות בהרי אילת ובבקעת ערד; הקמת אתר פסולת בשטח רגיש סמוך ליישוב רימונים ועוד. דרום הארץ (מאשדוד עד אילת) הוא האזור המאוים ביותר מבחינה סביבתית, עם 28 איומים, לעומת 19 איומים באזור הצפון. עוד עולה מהדו"ח כי במהלך השנה החולפת הסתיימו בהצלחה שישה איומים סביבתיים ושבעה נוספים נמצאים במגמת שיפור.

איום מס' 110 בדו"ח: הקמת טורבינות רוח ענקיות בהרי אילת

השנה נוסף לדו"ח פירוט של הגורמים העומדים מאחורי האיומים הסביבתיים בישראל. בין הגופים הציבוריים מוזכרים החברה הלאומית לדרכים, מקורות, חברת נמלי ישראל ועוד, לצד גורמים פרטיים, כגון רותם אמפרט, מפעלי ים המלח, דלק נדל"ן וגורמים נוספים.

איום מס' 8: כביש גישה חדש לקיבוץ פלך בגוש תפן יעבור דרך שמורת טבע

"על אף מספר הצלחות בשנת 2011, אנו עדים להמשך עלייה רציפה לאורך השנים במספר האיומים… עלייה המלמדת על הלחץ ההולך וגובר על השטחים הפתוחים בישראל, ההולכים ופוחתים", אומר סמנכ"ל החברה להגנת הטבע, ניר פפאי. לדבריו, העתיד מדאיג עוד יותר. "השילוב בין הרפורמה בחוק התכנון והבנייה, המבטלת כמעט לחלוטין את התכנון המחוזי ומפוררת את התכנון הארצי, לבין הרוחות המנשבות במינהל התכנון במשרד הפנים, המביאות עמן העדפה ברורה של פיתוח בראייה קצרת טווח, תוך צמצום ההתייחסות לשיקולי סביבה, עלול להחליש משמעותית את היכולת להגן בעתיד על השטחים הפתוחים".


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.