תפריט עמוד

עברתם תאונת דרכים בחו"ל? אתם יכולים לקבל פיצוי

כל מי שיוצא לטיול בחו״ל תמיד חושבים על החופש, על המנוחה, על האטרקציות שיבקר ועל הרבה כיף. אף אחד לא חושב על סיטואציות נעימות פחות, אפילו שהן בהחלט עלולות לקרות. תאונת דרכים בחו״ל היא עניין שקורה לא מעט בשל כל מיני סיבות שאינן בהכרח בשליטתכם. אם גם אתם עברתם תאונה כזאת בחו״ל, אתם צריכים לדעת שאתם עשויים להיות זכאים לפיצוי (תוכן שיווקי)

כל מי שיוצא לטיול בחו״ל תמיד חושבים על החופש, על המנוחה, על האטרקציות שיבקר ועל הרבה כיף. אף אחד לא חושב על סיטואציות נעימות פחות, אפילו שהן בהחלט עלולות לקרות. תאונת דרכים בחו״ל היא עניין שקורה לא מעט בשל כל מיני סיבות שאינן בהכרח בשליטתכם. אם גם אתם עברתם תאונה כזאת בחו״ל, אתם צריכים לדעת שאתם עשויים להיות זכאים לפיצוי. במאמר שלפניכם תוכלו להבין באילו מקרים אפשר לקבל פיצוי על תאונה שהתרחשה בחופשה מחוץ לארץ.

החשיבות של ליווי משפטי מקצועי

קודם כול, חשוב לדבר על החשיבות של ליווי משפטי בתהליכים של קבלת פיצויים אחרי תאונה בחו״ל. עורך דין לתביעות תאונות דרכים בעל ניסיון והיכרות עם התהליכים של התנהלות מול הגורמים בחו״ל הוא איש המקצוע היחיד שידע למצות את הזכויות שלכם עד הסוף. כדי להקל את התהליך ולהימנע מתסבוכות בירוקרטיות, מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה בתחום.

עברתם תאונה בחו״ל? יש כמה צעדים שאתם צריכים לנקוט

אם גם אתם הייתם מעורבים בתאונת דרכים בחו״ל, הינה כמה צעדים שאתם צריכים לנקוט מייד כדי שיהיה פשוט יותר להגיש תביעה לאחר מכן:

  • חשוב מאוד לאסוף ולשמור כל תיעוד רלוונטי של התאונה. תמונות מזירת האירוע, מסמכים רפואיים, השמות והפרטים של המעורבים, פרטים של עדים לתאונה ועוד. חשוב לשמור בצורה מסודרת כל מסמך העשוי להיות רלוונטי וחשוב ביותר כדי להגדיל את הסיכויים לנצח בתביעה ולקבל פיצויים
  • חשוב מאוד לגשת לקבלת טיפול רפואי ולפרט במוסד שאליו אתם ניגשים על האופי של התאונה. המסמכים שתקבלו מהמוסד ישמשו עדות או ראיה בתהליך התביעה, ויוכיחו שהתאונה אכן התרחשה כפי שאתם מתארים אותה. כמו כן, מקרים של פציעה קבועה או של אובדן כושר עבודה צריכים להיות מתועדים היטב כדי שתוכלו לקבל בשלב מאוחר יותר את ההטבות המגיעות לכם מהמדינה
  • שמרו את כל המסמכים המעידים על הוצאות כספיות שנעשו בעקבות התאונה – טיפולים רפואיים, נסיעות, שימוש בעזרים רפואיים שהייתם צריכים לרכוש או לשכור וכן הלאה. ללא קבלות כאלו יהיה קשה להוכיח אילו סכומים שולמו ועל מה, וזה יקטין בסופו של דבר את סכום הפיצויים שתקבלו
  • ברגע שבו אתם חוזרים ארצה, צרו קשר עם עורך דין המתמחה בטיפול בתאונות דרכים בחו״ל להמשך התהליך בצורה מסודרת ואפקטיבית

ניהול תביעות על תאונת דרכים בחו"ל

מי שהיה מעורב בתאונה והשכיל לעשות ביטוח נסיעות לחו״ל ייהנה מניהול קל יחסית של התביעה. בנקודה הזאת ההתנהלות היא מול חברת הביטוח בארץ ואם אכן היה כיסוי מתאים, תהליך התביעה יכול להיות קל, מהיר וזול יותר. לעומת זאת, מי שלא היה לו ביטוח נסיעות לחו״ל נמצא במצב מסובך יותר. המצב הזה אינו מעיד שאין אפשרות כלל לפיצויים, אבל זה כן אומר שהתהליך יהיה מורכב יותר ולרוב גם יקר יותר, בעיקר משום שצריך להתנהל מול גורמים במדינה שבה קרתה התאונה, לרבות בית החולים והרשויות המקומיות.

למה לא כדאי לנהל את התביעה לבד?

ניהול של תביעה על תאונת דרכים בחו"ל עלול להיות עניין מסובך מבחינה בירוקרטית. הוא מצריך ידע מקצועי רב וגובה לא מעט זמן, ולמרבית האנשים אין הכלים והזמן הפנוי לטפל בעניין בעצמם. כמו כן, גם אם בוחרים לנהל את התהליך באופן עצמאי, אם אין לכם ידע מקצועי לנהל את התביעה מול הגורמים בחו"ל, הסיכויים לדחייה שלה עולים ויש אפשרות גם שתקבלו פיצויים נמוכים שלרוב לא משתלם להתאמץ יותר מדי עבורם.

סיכום

תאונת דרכים בחו"ל היא מקרה מצער שעלול להתרחש בחופשה של כל אחד, ובין שיש לכם ביטוח לטיול או לא אתם תוכלו להגיש תביעה לקבלת פיצויים. מומלץ מאוד להיעזר בשירותים של עורך דין מומחה בתחום כדי לוודא שהתהליך מתנהל כשורה ושיש גורם בעל ידע וניסיון שייצג אתכם בתיק.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.