תפריט עמוד

סרטון: הלוחשים לכרישים

סרטון תת-ימי שצילמו שני צוללים, הקוראים לעצמם "המכורים לכרישים", יעלה חיוך על פניכם, למרות השיניים האימתניות והמבט הכרישי המבהיל. כשמלטפים כריש, כך מתברר, נראה שעוד רגע הוא יגרגר מרוב הנאה

ב-1975 יצא לאקרנים סרטו של סטיבן ספילברג "מלתעות", ששינה לעד את הדרך בה אנחנו רואים כרישים. הסנפיר המתקרב במהירות, השיניים האימתניות, כתם הדם המעיד כי עוד קורבן נפל בקרב בין כריש לאדם – כל אלה קיבעו את דימויו של הכריש כמפלצת ימית מטילת אימה. אלא שבין הסרט למציאות פעורה תהום ענקית: על פי הערכות, בכל שנה נפגעים כחמישה אנשים מכרישים בעוד שמיליוני כרישים ניצודים בשנה, בין השאר לצורך הכנת מרק סנפירי כריש, הנפוץ במטבח הסיני.

אבל לא כולם פוחדים מכרישים או מתעבים אותם. קמרון נימו ומיקי סמית, אמריקאים צעירים, קוראים לעצמם "המכורים לכרישים" (Shark Addicts). למזלם הם גרים בעיר ג'וניפר (Jupiter), בחוף הדרומי-מזרחי של פלורידה, אזור עשיר במיוחד בכרישים. השניים מרבים לצלול עם כרישים ולצלם את המפגשים התת ימיים הללו. בסרטון הבא, שצולם במצלמת גו-פרו, אפשר לראות את הקשר המיוחד שלהם עם כריש נמרי, ששב לעוד ליטוף ועוד חיבוק עד שנדמה כי עוד רגע יתחיל למגרגר כחתלתול מרוצה. לצפות ולחייך:

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.