תפריט עמוד

סקי עם ילדים: מגלשיים במידה 25

חופשת סקי משפחתית עם הילדים עשויה להיות חוויה מגבשת שבסופה יעקפו אתכם הזאטוטים במורד המדרון. אבל לפני שאתם אורזים חליפות סקי קטנטנות, הביאו בחשבון שמדובר בעסק יקר שדורש סבלנות רבה, התארגנות יסודית והכנה פיזית ונפשית

ילדים לומדים סקי מהר יותר ממבוגרים. מבחינה מוטורית, אומר מדריך הסקי יעקב קרמר, ילדים יכולים ללמוד סקי כבר מגיל ארבע. הגמישות שלהם ויכולתם ללמוד במהירות תנועות חדשות הן יתרונות גדולים בספורט בכלל, וכך גם בסקי. יתרון אחר שילדים צעירים נהנים ממנו הוא שהם בדרך כלל פוחדים פחות ממבוגרים. ובכל זאת, יש ילדים שמתקשים להסתגל לשינויים ולסביבה חדשה, ולכן לפני שמחליטים לצאת לחופשת סקי, כדאי להורים לשאול את עצמם האם הצאצא הפרטי בנוי לזה.

יש לך כרטיס מועדון?
אפשר לצאת לחופשת סקי באופן עצמאי ואפשר דרך קלאב. חופשה דרך קלאב היא בדרך כלל יקרה יותר, אך לשהות בקלאב יש יתרון למשפחות עם ילדים: זאטוטים מגיל ארבע נמצאים תחת השגחה במסגרת המיני קלאב ומקבלים הדרכה צמודה. ההורים במקרה זה יכולים להתרכז במדרונות הלבנים. אם יש לכם ילדים צעירים מגיל ארבע, הביאו בחשבון שתעסקו מעט מאוד בסקי והרבה בבייביסיטר. לבעלי יכולת כלכלית מומלץ להביא שמרטף תוצרת הארץ.

מיכל עומרי יוצאת מדי שנה עם שני ילדיה לסקי בסנט מוריץ שבשווייץ במסגרת קלאב. היא מציעה להורים לשהות במחיצת הילד לפחות כמה שעות ביום הראשון, להסתכל עליו מהצד ולראות איך הוא מסתגל. "ראיתי ילדים אומללים בקלאבים", היא אומרת. עוד היא ממליצה ללמד את הילדים כמה מילים בסיסיות בשפה המקומית, ואם אפשר, מומלץ לצאת כמה משפחות יחד. זה עוזר לכל הנופשים.

צרפתית שפה קשה
מי שמעדיף לדבר עברית בחופשת הסקי שלו יכול לנסוע במסגרת קבוצה שמציעה הדרכות בעברית. בעגה המקצועית נקראות החופשות האלה קייטנות סקי. האפשרות הזאת קיימת בעיקר באוסטריה ובאיטליה, והמועדים הרלוונטיים הם בחופשות בית הספר שנופלות בתאריכים מתאימים – חנוכה, פורים, ואם מצב השלג משביע רצון אז גם פסח.

מומלץ לברר מראש כמה משתתפים בכל קבוצת לימוד ומה טווח הגילים בקבוצה. יציאה במסגרת כזו יקרה יותר מקלאב רגיל ומחופשת סקי עצמאית, אך למי שזקוק להדרכה בעברית היא פתרון מוצלח. בכל זאת, תמיד נחמד לדעת שאם הילד שלך יבכה, מישהו יסייע לו, ועוד בשפת הקודש.
בגדים מיד ליד
חשוב מאוד שלא להתפשר על איכות הלבוש. ילדים נוטים לסבול מקור, ולבוש לא מתאים עלול לקלקל את החופשה. מצד שני, לא כדאי לקנות בגדים, כי הילדים גדלים וחבל על הכסף. יש כמה פתרונות: אם יש לכם חברים שנוסעים גם הם לחופשות סקי החליפו בגדים ביניכם – הבכור שלהם כבר גדל מחליפת הסקי שלו, האמצעי שלכם בדיוק הגיע לגודל המתאים, והנה חסכתם.

אפשרות אחרת היא לשכור ביגוד. יש כמה חנויות לציוד סקי בארץ שבהן אפשר לשכור ביגוד משומש לילדים (לפי המלאי הקיים) ולעשות טרייד-אין תמורת ביגוד שכבר אין בו צורך.

קשה באימונים קל בקרב
גם אם המדרונות המושלגים קורצים לכם, בחופשת סקי משפחתית יש לקחת בחשבון שהיום הראשון הוא יום התארגנות: קבלת חדר, השכרת ציוד סקי, הרשמת ילדים במיני קלאב, הצטיידות בסקי פס, ארוחת ערב, פיפי ולישון. מומלץ להתפצל כדי לקצר תהליכים: מבוגר אחראי א' מארגן סקי פס, מבוגר אחראי ב' דואג לקלאב לילדים. אל דאגה, השלג יחכה גם ביום המחרת.

כדאי להסביר לילדים מראש את המשמעות הפיזית של הסקי. צריך להבהיר למשל שהם עתידים לסחוב בעצמם את המגלשיים שלהם. לא יזיק לבצע גם בדיקת היתכנות ולנסות להמחיש להם במה מדובר. יעקב קרמר מונה כמה דרכים להתאמן לסקי: אפשרות אחת היא בסקימולטור, אפשרות אחרת היא להגיע לחרמון. החרמון אמנם צפוף, אבל הוא עדיין מציע בילוי זול יותר מטיסה לחו"ל. אף פעם לא כדאי לנסוע לאלפים הצרפתיים ולגלות שאתם לא בנויים לחופשת סקי משפחתית. על כל פנים, אל תוותרו על הדרכה טובה באתר הסקי שאליו נסעתם.

השורה התחתונה
יש מחיר כלכלי לחופשת סקי עם הילדים, והוא גבוה מאוד. וכדאי לזכור גם שההורים יעשו פחות סקי ממה שהיו עושים לו השאירו את הילדים אצל סבא וסבתא. מצד שני, חופשת סקי מוצלחת היא הזדמנות מצוינת לגיבושון משפחתי, ובסופו של חשבון, יש סיכוי טוב שתגלו שהילדים יספרו את הימים עד לחופשת הסקי הבאה.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.