תפריט עמוד

סקי בקיץ

יש מקומות בעולם שבהם אפשר לחזות באוגוסט בפסגות לבנות ואפילו לעשות סקי. כמה מקומות שבהם אפשר לראות שלג וקרח כל השנה, או לפחות בקיץ

אירופה

יונגפראויוך, שוויץ

הר יונגפראו הוא אמנם לא ההר הגבוה באירופה, אך כאן נמצאת תחנת הרכבת הגבוהה באירופה, בגובה 3,454 מטרים. הנסיעה ברכבת ליונגפראויוך היא חוויה בפני עצמה. הרכבת חוצה בדרכה את בטן הר אייגר והר מונק, ועוברת בחלק מהדרך במנהרה, אבל אל דאגה – בדרך היא עוצרת בשתי תחנות, שבהן נפערו חלונות ענק בצלע ההר באמצעות חומר נפץ. כל אחת מהעצירות נמשכת 5 דקות ובהן ניתן ליהנות מהנוף. הנוף נהדר, אבל אנחנו כאן בשביל השלג, וממנו אפשר ליהנות כשמגיעים לתחנה, המכונה "פסגת אירופה". האטרקציה המרכזית היא ה"ספינקס" – מרפסת תצפית שהנוף הנשקף ממנה עוצר נשימה. אחרי שנרגעים מהנוף הגיע הזמן לקצת פעילות: בנוסף לסקי, שאפשר לעשות גם בקיץ,  אפשר לגלוש במזחלות רתומות לכלבי האסקי, לטפס על קרחון האלטש, הגדול באירופה, לרחף באומגה מעל השלג ועוד. פעילות קצת פחות אתגרית אך מאוד מהנה היא ביקור בארמון הקרח, בו מוצגות דמויות שונות המפוסלות כולן בקרח.

 

האטרקציה המרכזית ביונגפראויוך היא ה"ספינקס"- מרפסת תצפית שהנוף הנשקף ממנה עוצר נשימה | צילום: סימי שאואר

מון בלאן, צרפת-איטליה

המון בלאן הוא ההר הגבוה באירופה. הוא מתנשא לגובה של 4,807 מטרים, אם כי גובה זה משתנה במספר מטרים לכאן או לכאן בהתאם לרדת השלג ומצב האקלים פסגתו, בכל מקרה,  מכוסה שלג בכל ימות השנה, ואולי מכאן שמו (משמעות השם מון בלאן (Mont Blanc) היא ההר הלבן). ההר שוכן למעשה בתחומיהן של 2 מדינות – צרפת ואיטליה (שם הוא נקרא מונטה ביאנקו). בין שתי המדינות יש מחלוקת עתיקת יומין סביב השאלה למי שייכת הפסגה.

 

לפסגה אפשר לעלות משתי העיירות המפורסמות הסמוכות להר: שאמוני (בחלק הצרפתי) וקורמאייר (בחלק האיטלקי). שתיהן יפהפיות ועונות על כל הקלישאות של עיירת סקי בהרים, וביניהן מחברת מנהרת המון בלאן, אחד מנתיבי התחבורה העיקריים לחציית האלפים.

 

הן משאמוני והן מהעיירה לה פאלו הסמוכה לקורמאייר אפשר לעלות ברכבל לפונטה הלברונר שנמצאת בגובה 3,462 מטרים. הנוף בדרך מרהיב ומשתנה בהדרגה מירוק ללבן. ומה עושים למעלה? אפשר לעשות סקי, גם בקיץ, אפשר לצאת למסלול הליכה בהרים ואפשר פשוט לשתות שוקו חם ולהתענג על הנוף.

צפון אמריקה

הר מקינלי, אלסקה

כשחושבים על אלסקה חושבים על מרחבים עצומים של שלג וקרח. בכל זאת, כיאה למדינה הגדולה בארצות הברית, אלסקה מציעה גם נופים מסוג אחר, כמו יערות גשם ומפלים שוצפים. אם אתם מחפשים שלג  באלסקה לא תצטרכו להתאמץ או להרחיק יותר מדי. אחד המקומות המתויירים ביותר באלסקה הוא הפארק הלאומי דנאלי, שבשטחו נמצא הר מקינלי, ההר הגבוה ביותר בצפון אמריקה, שמתנשא לגובה 6,194 מטר.  בפסגתו המושלגת תמיד של ההר אפשר להבחין ממרחקים, בתקווה שהתמזל מזלכם והיא לא מכוסה בעננים. למרבה הצער, מעטים התיירים שזוכים למזל הזה. אחת הדרכים הפופולריות לחזות בהר היא בטיסות סיור, חלקן סובבות את הפסגה וחלקן מציעות נחיתה על קרחון. בטיולים האלה אפשר ליהנות לא רק מהשלג והנופים אלא גם מחיי הבר העשירים האופייניים לאזור, ועם קצת מזל תצפו בדב גריזלי.

 

בפסגתו המושלגת תמיד של הר מקינלי אפשר להבחין ממרחקים, בתקווה שהתמזל מזלכם והיא לא מכוסה בעננים | צילום: Vera Bogaer

שדה הקרח קולומביה והעיירה צ'רצ'יל, קנדה

קנדה הקרה היא מקום מצוין לחזות בו בשלג ובקרח כמעט בכל ימות השנה. אחד משיאי הטיול בהרי הרוקי הוא נסיעה לאורך כביש אייספילדס פארקוויי, שמחבר בין אגם לואיז בעל צבע הטורקיז הנפלא לבין העיירה ג'ספר. בערך במחצית הדרך נמצא שדה הקרח קולומביה, המשתרע על שטח של 325 קמ"ר ומורכב מכ-30 קרחונים נפרדים. החלק הנגיש ביותר של שדה הקרח הוא קרחון את'בסקה, בו ניתן לסייר באמצעות אוטובוסי שלג מיוחדים. האוטובוסים עוצרים בנקודות בטוחות בהן אפשר לצעוד על הקרחון.

 

חוויה לבנה מסוג אחר אפשר לחוות בעיירה צ'רצ'יל שבמחוז מניטובה. הקור כאן מקפיא והחודשים יולי ואוגוסט הם היחידים בהם לא יורד שלג. העיירה הקטנה מוקפת במרחבים ארקטיים עצומים והאטרקציה העיקרית כאן היא צפייה בדובי הקוטב הלבנים, שהעיירה יושבת ממש באמצע נתיב הנדידה שלהם. כל השנה לבן כאן, אבל בין החודשים ספטמבר לנובמבר אפשר לצפות בדובים הלבנים באמצעות סיורים מיוחדים בטונדרה.

אסיה

אוורסט, נפאל

הר אוורסט, המתנשא לגובה של ב-8,850 מטר, הוא ההר הגבוה בעולם. ככזה, הוא עטור שלג-עד. ההר שוכן בחלק המזרחי של רכס הרי ההימלאיה, בגבול שבין נפאל לטיבט, שבתחומו מצויים תשעה מתוך עשרת ההרים הגבוהים בעולם. למעשה, כל הרכס מכוסה בשלג תמידי, ופירוש שמו הוא משכן השלג. ההר עצמו נקרא כך על שמו של סר גו'רג' אוורסט, שמדד את ההר לראשונה, אך בני שבט השרפה של צפון ההר מכנים אותו צ'ומו לונגה – אלת אם העולם.  רק מעטים הצליחו להעפיל לפסגתו, אבל לא חייבים להגיע לפסגתו כדי לחוות את העצמה של ההר ואת כל הלבן הזה. מטיילים רבים בוחרים לעשות את טרק האוורסט בייס קאמפ, שמגיע למחנה שלרגלי ההר. הטרק נמשך בין שבועיים לשלושה ושיאו בטיפוס לפסגת Kala Pattar, המתנשאת לגובה 5,545 מטר ומשקיפה על האוורסט ועל שאר הפסגות ברכס.

המזרח התיכון

אתר הסקי בדובאי
גם במזרח התיכון אפשר ליהנות משלג לאורך כל השנה. נכון, אי אפשר ליהנות כאן מאוויר פסגות, אבל איפה עוד תוכלו לעשות סקי באמצע המדבר? אתר השלג המלאכותי נחנך ב-2005 והוא מציע מסלולים בכל הרמות, מתקני סנובורד, מזחלות וגם את האפשרות להשתעשע בשלג, משהו שילדי המזרח התיכון בהחלט צמאים לו. האתר המקורה משתרע על שטח של 22,500 מטרים רבועים. נראה כי בדובאי החליט לקחת את האשליה השוויצרית עד הסוף: פעילות האפרה-סקי מתרכזת בבית קפה ששמו סן. מוריץ, שמשקיף על המדרונות הלבנים ומציע ארוחות פונדו.

הלבן מופיע באנארקטיקה במגוון דרכים וצורות, מפיסות קרח הצפות במים הכחולים ועד צוקים המכוסים במעטפת שלג לבנה | צילום: Vera Bogaer

דרום אמריקה ואנטארקטיקה

פורטייו, צ'ילה

נכון, שלג כל השנה לא תמצאו כאן, אבל ביולי-אוגוסט, בזמן שבתל אביב מנסים להימלט מן הלחות אל המזגן הקרוב, המדרונות הלבנים של אתר הסקי פורטייו מזמינים לסקי. האתר, שנמצא כ-150 קילומטר מסנטיאגו, מציע שלג עמוק ורך ונחשב לאחד מאתרי הסקי הטובים בדרום אמריקה. האתר מוקף בכמה מהפסגות המרשימות ביותר בהרי האנדים הצ'יליאנים ובכך מתאים לא רק לחובבי האתגר אלא גם לאוהבי הטבע והנוף.

אנטארקטיקה

אם במקומות אחרים שמוזכרים ברשימה צריך לכבוש פסגות בשביל לראות שלג, הרי שביבשת הלבנה אפשר לחוות את הלבן הלבן הזה בלי להתאמץ (במידה ושיט היוצא מדרום ארגנטינה, נמשך כשבועיים ועולה כמה אלפי דולרים לא נחשב כמאמץ).

הלבן מגיע כאן במגוון דרכים וצורות, מפיסות קרח הצפות במים הכחולים ועד צוקים המכוסים במעטפת שלג לבנה. חוץ משלג, קרח וגוונים רבים של כחול, אפשר לצפות כאן בחיי בר מרגשים: מינים רבים של פינגווינים, פילי ים, כלבי ים ומגוון עופות מים.

 

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.