תפריט עמוד

סקייטבורד – סקייטפארקים בישראל

בשנתיים האחרונות צמחה תרבות הסקייטבורד בישראל ורשויות מקומיות רבות הקימו סקייטפארקים בשטחיהן. סקירה של הפארקים החדשים שהוקמו בשנה האחרונה

שי גיטרמן | צילום: גיא פיטשון

כנראה שעיריות ומועצות מקומיות הבינו שהסייקטרים שמפזזים להם בתוך העיר הם לא סתם כמה חוליגנים שאפשר להתעלם מהם, וכמו שלשחקני כדורסל הם בונים מגרשי כדורסל אז גם לסקייטרים צריך לבנות מגרשי סקייטבורד. אז הנה לכם רשימה מעודכנת של כל "מגרשי הסקייטבורד" החדשים שנבנו בשנה האחרונה:

קצרין:
פארק שקיים כבר זמן רב אבל לאחרונה הוסיפו שם מיני ראמפ. הייתי שם דיי מזמן היה שם באמת שטח גדול לא מנוצל ואמרתי לעצמי שחייבת לקום שם מיני – וכך קרה.

חיפה:
ה-XPARK הוא מתחם של ספורט אתגרי הכולל מגרש פיינטבול אם בא לכם לפוצץ את חברים שלכם בכדורי צבע, קיר טיפוס אם בא לכם לשחק אותה ספיידרמן, אומגות, טרמפולינות וכמובן סקייטפארק ענק! הסקייטפארק מאופיין באלמנטים רבים של סטריט וכמעט ללא TRANSITIONS (יעני קוארטרים וחצאי צינור למינהם). יש שם המון לדג'ים וקרבים מכל סוג וכל גובה, ריילים של 6 ו-8 מדרגות (כולל המדרגות), בנקים, מנואלים ושני קוארטרים. חוץ מזה שממש יפה שם בשקיעה. יש שם גם אחלה מזנון כדי לסיים שם את הסשן עם איזה סנדוויץ' ובירה. הפארק נמצא ליד מרכז הקונגרסים, מול קניון חיפה בכניסה הדרומית של העיר. הכניסה לפארק עולה כסף והוא פתוח מ-16:00 באמצע השבוע, ביום שישי מ-14:00 וביום שבת מ-12:00, ותמיד נסגר ב- 20:00.

קיבוץ מעגן מיכאל:
עוד לא הייתי בפארק הזה, אבל כל מי שהיה שם אמר לי שזה הסקייטפארק הכי כיפי שיש. לא מקום ענק אבל מנוצל טוב. נבנה על ידי רובי עדי במיטב המסורת. המקום סגור כשאין סקייטרים, והמפתח נמצא אצל אחראי המקום שגר ליד. הגישה לקיבוץ מעגן מיכאל היא מהכביש הישן, קצת דרומית מצומת פורדיס (זיכרון יעקב).

הכניסה לפארק חופשית אבל שעות הפתיחה לא קבועות.

בת ים:
סקייטפארק חדש לגמרי, קטן, חמוד, בלב שכונת מגורים, מה שקצת מגביל את הנסיעה שם כי סוגרים את הפארק בין שתיים לארבע ובלילה, כדי לא לעשות רעש (כנראה למדו לקח מקריית מוצקין). הוא מאוד דומה לפארקים בשוהם וקצרין, שלושתם נבנו על פי אותן תוכניות פחות או יותר, רק שבבת ים יש שיפורים קלים (בנק יותר גבוה, רייל על הפירמידה). הפארק נמצא צמוד לרחוב יוספטל ברחוב דקר מול יוספטל מס' 40 בערך. הכניסה חינם אבל שימו לב לשעות הפתיחה.

ראשון לציון:
סוף סוף! לבנות את מגדלי עזריאלי לקח פחות זמן מאשר את הפארק בראשון, ארבע שנים לקח להם לסיים את הבנייה ומה אני אגיד לכם, ההמתנה לא הייתה ממש שווה את זה. זה ספוט נחמד כדי להעביר בו איזה שעה-שעתיים, אבל יש שם שטח כל כך גדול ולא מנוצל, הרמפות עקומות, הבטון גלי… ממש חבל. אבל זה לא רק רע, יש שם פינות שבהן כיף לנסוע… שמועה הגיעה לאוזני שהעירייה קלטה שהם עשו שם טעות והם הולכים לתקן אותה… נקווה שזה לא ייקח עוד ארבע שנים. הפארק נמצא בשכונת נאות שקמים והכניסה תמיד חינם.

חולון:
מהפח אל הפחת. עיריית חולון באה בכוונות טובות, נמאס לה שכל הסקייטרים טוחנים את המדיאטק (מרכז תרבות בעיר), אז הם רצו לבנות לסקייטרים מקום לנסוע, חבל שהם לא ממש התייעצו עם מישהו שמבין עניין לפני שהם עשו את זה. הם בנו מתחם קטנטן ומוזר שיש שם פוטנציאל לספוט קטן וחמוד עם ריילים וקרבים ומדרגות, אבל הם ניסו לחקות את תנאי הרחוב בזה ששמו שם מרצפות מטומטמות שדופקות את הפלאט, ואין ממש מקום לקחת תנופה… הקיצר – חבל. לא נורא יש גם צד חיובי בכל הסיפור, הפארק ממוקם בפארק שמחולק לאזורים ובכל אזור יש פסלים שמתארים אגדה או סיפור ילדים מפורסם – יופי בשביל לעשות פיקניק … אז כשאתם הולכים לשם קחו אתכם סלסילת פירות ובקבוק שמפניה…

אילת:
כבר היה פארק באילת שנבנה לפני כמה שנים, אבל הבנייה שלו לא הייתה מן הטובות, בואו נגיד בעדינות מה שלא משך לשם אלפי סקייטרים מכל הארץ, אבל ממש עכשיו רובי עדי גמר לבנות שם פארק חדש שלפי התמונות נראה כיפי לגמרי. עוד לא הייתי, נראה לי שאחכה לחורף כדי לרדת לשם ולא, אני פשוט אתאדה עם החום שהולך שם.

זהו בינתיים. המגמה נראית חיובית, עוד ועוד עיריות מתעניינות בעניין ורוצות לתת מענה לכל הסקייטרים שלהן, נתראה עוד שנה עם רשימה מעודכנת.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.