תפריט עמוד

ספארי אופנועי שלג לפסגות הקווקז הגאורגי

בחורף רכסי הקווקז עוטים שכבה לבנה של שלג, והמרחבים המושלגים מספקים חוויית נהיגה מאתגרת ומלהיבה ברכבי שטח ובאופנועי שלג. הוסיפו לאלה את האוכל הגאורגי הנהדר והמפגשים החמים עם התושבים המקומיים ותקבלו טיול חורפי מסעיר במיוחד

רכסי הקווקז מרשימים בכל עונות השנה, אבל בחורף, כשהם עוטים מעטה לבן של שלג, הם יפים שבעתיים. בעזרת רכבי שטח אפשר להגיע אל לבו של הטבע הפראי והנהיגה בדרכים ההרריות, שלעתים נחסמות בשלג, מאתגרת ומרגשת מאוד. בעונה זו אפשר גם להתנסות בחוויית נהיגה מסוג אחר – ספארי אופנועי שלג במרחבים הלבנים. הוסיפו לחוויות השטח את האוכל והיין הנהדרים, את הכנסת האורחים הלבבית ואת שמחת החיים הבלתי נדלית של התושבים המקומיים – ותקבלו חוויה חורפית מאתגרת ומרנינה.

את הספארי באופנועי השלג בלב הקווקז אפשר לעשות גם באופן עצמאי. גם למטייל העצמאי יש מי שדואג לאורך כל הדרך – החל במפגש הכנה בארץ, דרך מדריך רכיבה מקצועי בימי הנהיגה באופנועי השלג ועד מסלולי רכיבה מאתגרים בפסגות הקווקז. הלינה בכל ימי הטיול מוסדרת מראש, במלונות נוחים ואיכותיים.

חלק מחוויית הטיול היא נהיגת שטח מאתגרת בדרכים מושלגות

הטיול נפתח בטביליסי, בירת גאורגיה, משם יוצאים בג'יפים לכיוון הקווקז הנמוך. בדרך עוברים בכמה מהאתרים החשובים של גאורגיה: מצחתה, בירתה ההיסטורית של גאורגיה, בה נמצאת כנסיית עץ החיים המרשימה; גורי, עיר הולדתו של סטאלין; ועיירת הנופש בורג'ומי שמפורסמת במעיינות המים המינרלים שלה. בבורג'ומי צועדים לאורך אחד הערוצים הנשפכים לנהר המתקווארי הגדול, ומשם ממשיכים לעיירת הסקי בקוריאני, בה מבלים את הימים הבאים של הטיול.  זוהי הזדמנות להתרגל לחורף המושלג ולתרגל הליכה בשלג הרך, אותו שלג שילווה את הטיול ביומים הבאים.

היום הבא מתחיל במפגש עם אופנועי השלג, שישמשו ככלי התחבורה ביומיים הבאים. אחרי שעוברים תדרוך ותרגול בידי מדריכים מנוסים, מתניעים את האופנועים ויוצאים לדרך. ואיזו דרך! אופנועי השלג עוברים על פני מרחבים פתוחים, בין יערות ודרך עמקים קטנים וכפרים ציוריים – והכל בנוף לבן ומרהיב. בערב חוזרים אל המלון כדי להתחמם ולצבור כוח לקראת חוויות היום הבא, שאף הוא נעשה באופנועי שלג.

אופנועי שלג בגאורגיה. מסלול מאתגר וקשוח

היום הרביעי נפתח בטיפוס באופנועי השלג אל עבר תצפית יפה, שממנה יורדים בציר יערנים העובר בלבו של יער עבות – אם פוגשים בדרך את כורתי העצים המקומיים, יש סיכוי טוב שתקבלו הזמנה להצטרף לכוסית משקה חריף ומחמם קרביים. ממשיכים בנהיגה במעלה ההר לגובה של 2,000 מטר, וחוצים את קו הרכס. מכאן גולשים מטה אל עבר אגם טבצקורי הקפוא בחלקו ואל נוף נהדר של פסגות ההרים הלבנות.

הרכיבה לא פשוטה ומאצת את כל השרירים, אבל הנופים המרהיבים שנשקפים לאורך הדרך מפצים על כך. מפעם לפעם, כשהגוף זקוק למנוחה ולארוחה טובה, מבקרים בבתיהם של המקומיים מכניסי האורחים.  זו ההזדמנות לערוך היכרות עם המטבח הגאורגי ומאכליו הנהדרים, בהם חצ'אפורי, חינקלי, לוביאני וגם בשר על האש. לצד האוכל לא נפקד מקומם של המוזיקה והריקודים המסורתיים.

נופי הקווקז המושלגים מלווים את המטיילים

ביומו האחרון של הטיול נפרדים מאופנועי השלג וחוזרים לג'יפים, איתם נוסעים, דרך נופים קסומים לבירה טביליסי. אחרי כמה ימים של טבע ונופים מגיע הזמן לחוויה עירונית. אחרי תצפית על העיר וביקור באתריה החשובים, כולל בית הכנסת המרכזי של העיר, אפשר לבקר בשווקים, לקנות מזכרות ולהתחיל להיפרד מהמדינה המדהימה הזאת, שנכנסת ללב כל של מי שמטייל בה.

לחצו להגדלה

כתבה פרסומית

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.