תפריט עמוד

סמינר מסע אחר לסנט פטרסבורג

טיול לימודי מיוחד של מסע אחר לסנט פטרסבורג, אחת הערים היפות והמעניינות בעולם. מפיוטר עד פוטין ודוסטוייבסקי גם - העיר הצארית והאישים שעשו אותה

טיול לימודי מיוחד לסנט פטרסבורג: העיר האגדית שהיתה יותר ממאתיים שנים בירת רוסיה, ובמהלך שלוש מאות שנותיה (ועוד קצת) החליפה ארבע פעמים את שמה.

סנט פטרסבורג, אחת הערים היפות בעולם, לא צמחה, כערים אחרות, לאיטה, כתחנת מסחר לגדת נהר כמו פריז או לונדון, כששכונה מצטרפת לשכונה לאורך עשורים ומאות. היא זינקה בבת אחת, שיגיון של גדול השליטים בהיסטוריה הרוסית, פיוטר הגדול. אך הבונה הגדולה של העיר הייתה דווקא אישה – יקתרינה הגדולה. וכדרך השליטים הרוסים – המחיר לא שיחק תפקיד ובעיניים מערביות היה בלתי נתפס במונחי חיי אדם, סבל ואומללות. לימים היא תדע תקופה נוראה בהרבה: במלחמת העולם השנייה. אז הטילו הנאצים מצור על לנינגרד – כפי שנקראה אז. יותר ממיליון וחצי רוסים מתו במצור, בשיאו מתו 6,000 רוסים מדי יום ברעב.

ההיסטוריה הרוסית נכתבה כאן בארמונות הצארים, ההיסטוריה הסובייטית התחילה כאן, בהסתערות על ארמון החורף.

אך סנט פטרבורג אינה רק פוליטיקה שטופת דם ותפארת: היא גם פושקין, דוסטוייבסקי, צ'ייקובסקי, רחמנינוב, שוסטקוביץ' – יוצרי התרבות הרוסית בשיאה שחיו בעיר, נשמו אותה, כתבו אותה, הלחינו אותה.

האנשים המנהלים את רוסיה כיום – הנשיא פוטין, ראש הממשלה מדבדב הם אנשי לנינגרד, שהפכה שוב לסנט פטרבורג.

בסמינר נסייר באחת הערים היפות בעולם, נתוודע לאישים השזורים בה, לאירועים שהתרחשו בה ונבין טוב יותר את ההיסטוריה הרוסית, הנשמה הרוסית.


מרכז סנט פטרסבורג, אחת הערים היפות בעולם

המסלול:

יום 1: תל אביב – סנט פטרסבורג
נטוס בטיסת אחר הצהרים מתל אביב לסנט פטרסבורג. העברה למלון.
לינה: סנט פטרסבורג

יום 2: המרכז ההיסטורי, פרוספקט נייבסקי, הארמון והגנים, בית הכנסת הגדול, מצודת פיטר ופול ושייט תעלות
נצא לסיור הכרות ראשון עם העיר אשר נוסדה בידי ה"צאר" פטר הגדול. כאן נוכל לחוש את "אירופה" שברוסיה, ברמת התכנון ובסגנון הבנייה. בזכות גשריה ותעלותיה "הודבקו" לעיר הכינויים פאריס, ונציה או אמסטרדם של הצפון. נסייר ב"לב" ההיסטורי של העיר, המכלול המכונה פרוספקט נייבסקי ובסמוך לו נראה את כיכר הארמון בו נמצא ארמון החורף המהמם. נשלב גם הליכה קצרה בגנים המרהיבים שמסביב . נבקר בבית הכנסת הגדול, שבקרבתו נערך המפגש המרגש בין גולדה מאיר ויהודי העיר בעידן " מסך הברזל".

נמשיך למצודת "פיטר ופול" שנבנתה על ידי פטר הגדול וממוקמת באחת מהנקודות היפות ביותר בעיר ליד מפגש נהר "נייבה הגדול" ו"נייבה הקטן ולעת ערב שייט תעלות שיאפשר לכם ליהנות מיופייה וקסמה של העיר מזווית אחרת. נשוב למלון לארוחת ערב.
לינה סנט פטרסבורג
ארוחת ערב במלון


על גדול נהר הנייבה ניצבים בניינים מרשימים להפליא

יום 3: העיירה פושקין וארמון קתרינה
ניסע לעיירה פושקין שבעבר נקראה צרסקו סלו (Tsarskoe Selo) ובתקופה הסובייטית שונה שמה כאות הוקרה למשורר. נבקר בארמון קתרינה המעוצב בסגנון ניאו קלאסי (כולל חדר הענבר המיוחד) ובפארק המרהיב שסביב לו. אחר הצהרים נשוב לסנט פטרסבורג להמשך הסיור.
לינה:  סנט פטרסבורג
ארוחת ערב במלון


ארמון קתרינה בעיירה פושקין

יום 4: מוזיאון הרמיטאג', הספינה אורורה, כנסיית הדמים, בית הכנסת
נתחיל בביקור במוזיאון הגדול ביותר ברוסיה ואחד החשובים בעולם, מוזיאון הרמיטאג'. כאן נוכל ליהנות הן מיפי הבניין, שנבנה כארמון, ממנו שלטו ה"צארים" במשך כ- 150 שנה והן מגודל היצירות והאוצרות המוצגים בו. לצד אוספי אומנות נדירים, של תרבויות עתיקות ופרימיטיביות וממצאים ארכיאולוגיים רבים ניתן למצוא יצירות קלאסיות של גדולי הציירים: ליאונרדו דה וינצ'י, רפאל, טיציאן, רמברנדט, רנואר, מנה ועוד. נבקר באונייה "אורורה" שאנשי ציוותה נתנו את האות לראשיתה של המהפכה ששינתה את פני רוסיה והעולם. נמשיך לכנסיית הדמים בעלת הארכיטקטורה המיוחדת ונבקר בבית הכנסת היהודי לפני שנשוב למלוננו.
בלילה: סיור בן שעתיים באוטובוס במהלכו נראה את פתיחת הגשרים על נהר הנייבה.
לינה: סנט פטרסבורג
ארוחת ערב במלון


מוזיאון ההרמיטאג', אחד המוזיאונים החשובים בעולם

יום 5: פטרהוף, קתדרלת סנט אייזיק מופע פולקלור
היום נשוט ברחפת אל ארמון הקיץ המרהיב פטרהוף הנמצא מחוץ לעיר. לאורך מפרץ פינלנד היפה לכשעצמו, במרחק של כ- 29 ק"מ מהעיר בנה לעצמו פטר הגדול בקתה צנועה שעם השנים הפכה לארמון מפואר דוגמת הארמונות של ורסאי ליד פאריס ושנברון ליד וינה. הארמון טובל בגני ירק מתוכננים ומסוגננים ההופכים את הביקור במקום לחוויה בלתי נשכחת. נשוב לסנט פטרסבורג ונבקר בקתדראלת סנט. אייזיק המתייחדת בעמודי הגרניט המרשימים ושילוב ציורי התקרה (פרסקו), הפסיפסים והשיש הצבעוני. בערב נצא יחדיו למופע פולקלור באחר מהארמונות בעיר.
לינה: סנט פטרסבורג
מופע פולקלור וארוחת ערב

יום 6: ארמון יוספוב, וטיסה מסנט פטרסבורג לתל אביב
לפרידה מהעיר המיוחדת הזו , נערוך ביקור בארמון משפחת יוסופוב בו נרצח הכומר רב המעללים רספוטין. באם יתאפשר, נשמע קונצרט בארמון ונותיר זמן למעט שוטטות עצמית וקניות ברחוב המרכזי נייבסקי. בלילה העברה לשדה התעופה וטיסה חזרה לתל אביב. הנחיתה ביום המחרת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.