תפריט עמוד

סמינר מטייל – לאורך התמזה באנגליה עם דני קרמן

מסע מיוחד לאורך התמזה, בעקבות הספרות האנגלית, יפגיש אותנו עם שיאי התרבות והספרות הממוקמים בנופים עירוניים ובכפרים, מהיפים ביותר שיש. נכיר את חיי הנפש של אנשי הרוח בעבר ובמיוחד של אלו שחיו בתקופה הוויקטוריאנית

דני קרמן וטלי ירון מובילים הקיץ מסע מיוחד לאורך התמזה, בעקבות "שלושה בסירה אחת" והספרות האנגלית.

לונדון עושה "מתיחת פנים" לקראת האולימפיאדה וזאת מבלי להרוס את שכיות החמדה שאוצרות בקרבן את ההיסטוריה והספרות שכל תרבות המערב נשענת עליהן. טיול בן 6 ימים יפגיש אותנו עם שיאי התרבות והספרות הממוקמים בנופים עירוניים ובכפרים, מהיפים ביותר שיש. נכיר את חיי הנפש של אנשי הרוח בעבר ובמיוחד של אלו שחיו בתקופה הוויקטוריאנית.

ביומיים הראשונים נטייל לאורך התמזה מקינגסטון (Kingston) שבדרום מערב לונדון עד אוקספורד (Oxford). הטיול יתבצע ברכב, ברגל ובשייט. במרכז הטיול יעמוד ספרו של ג'רום ק. ג'רום "שלושה בסירה אחת". ג'רום, כמו דני קרמן, היה מאוהב בתמזה וההומור היחיד במינו שלו שופך אור חדש על הנופים שנראה. במהלך הטיול נפגוש גם את ספרו של קנת גרהאם הרוח בערבי הנחל ונלך שבי אחרי יפי המקומות שבהם הוא מתרחש כמו גם הכפרים הנסתרים שבהם גר. בהמשך נטייל באוקספורד ובלונדון הספרותית ונפגוש סופרים ומשוררים נוספים כאוסקר ווילד, ה.ג'. ולס, אגתה כריסטי ועוד. בחלק מהערבים ירצו דני קרמן וטלי ירון על סופרים וספרים.


נהר התמזה בקינגסטון, בדרום-מערב לונדון

דומים היינו לשלושה אבירים, שעלו מתוך אגדה עתיקת יומין, צולחים ביעף אגם מכושף ואפוף מסתורין ומבקיעים דרכם אל תוך ממלכת הדמדומים הנעלמת – אל מחוז זריחת השמש הגדולה.
לא הבקענו אל תוך ממלכת הדמדומים, אלא אל תוך אותה סירה בה ישבו שלושת הדייגים הקשישים. (מתוך "שלושה בסירה אחת")

המסלול:

יום 1: תל אביב – לונדון, מלוטון לוולינגטון
נטוס מתל אביב ללונדון וננחת בשדה התעופה של לוטון. ניסע לביתו של ג'ורג' ברנרד שו (Shaw's Corner) ב- Ayot St Lawrence , שם, בביתן הקיץ שאהב, כתב שו את פיגמליון. נמשיך דרך העיירה הנחמדה סנט אולבנס להיי וויקומב (High Wycombe) בה נמצאת האחוזה של ד'יזראלי היהודי (המומר) שפרט לכך שהיה ראש ממשלה, היה בצעירותו תקוות הספרות האנגלית. באחוזה זו היתה ממוקמת מפקדת המודיעין בזמן מלחמת העולם השניה. נמשיך לעיירה וולינגפורד (Wallingford).
לינה: וולינגפורד או באחת מעיירות האזור. ארוחת ערב במלון


היי וויקומב. כאן נמצאת אחוזתו של ראש הממשלה לשעבר ד'יזראלי

יום 2: לאורך התמזה עד אוקספורד
עם בוקר נצא להנלי (Henley) היפיפייה שהיא מרכז שייט הנהרות העולמי ונבקר במוזיאון שבו תצוגה חמודה של הספר "הרוח בערבי הנחל". נמשיך לעיירה מארלו (Marlow) ונלך בעקבות המשורר פרסי ביש שלי. נראה את הפאב שבו כתב ג'רום חלק מ-3 בסירה אחת. משם נעבור בשורה של כפרים המתחרים ביניהם על תואר הכפר היפה של התמזה: קוקהאם (Cookham), הארלי, סונינג (Soning), פנברון, שם גר וגם מת קנת גראהם, גורינג (Goring) וסטריטלי (Stretley) שהיו מרכז בילוי בתקופה הוויקטוריאנית לבוהמה הלונדונית, בלוברי, קליפטן המפדן בו נבקר בפאב "ברלי מו" שג'רום אהב במיוחד ובצדק, יולם, הכפר העלום שבו קבור ג'רום. נעקוב אחרי השלושה מהסירה שחנו בכל אחד מהם ונלך גם בעקבות קנת גראהם והרוח בערבי הנחל.
לינה: וולינגפורד או אחת מעיירות האזור. ארוחת ערב במלון

יום 3: אוקספורד, לונדון
קשה למצוא מתחרים ליופיה המיוחד של אוקספורד. נעבור בדרך מפותלת שבה נראה כמעט את כל הקולג'ים של אוניברסיטת אוקספורד ונכנס לכמה מהם. נבקר בעיקר בקרייסט צ'רץ שהיה ביתם של כמה סופרים ומשוררים אבל בעיקר ביתו של לואיס קרול ושל אליס הילדה לה נכתב ספר הילדים הידוע בעולם; במודלן קולג' שם למדו גם אוסקר וויילד וגם בוזי אהובו. נראה את פסלי הגגות "הגרגוילס" שאליס אהבה לפחד מהם ובווסטר-קולג' נראה את הגן הנעלם ששימש כנראה השראה לתיאור הגן ב"אליס בארץ הפלאות". נשמע הסברים על האדריכלות המיוחדת של "עיר המגדלים" ונשתה כוס בירה (או קולה) בפאב שבו היה קורא ק.ס. לואיס לחבריו את האריה, המכשפה וארון הבגדים ממש אותו הפאב שטולקין מחבר "ההוביט" היה יושב בו. לעת ערב ניסע ללונדון.
לינה: לונדון


אוקספורד. קשה למצוא מתחרים ליופיה המיוחד

יום 4: לונדון בעקבות סופרים
הסיור הרגלי שבמהלכו "נפגוש" עשרות סופרים מכל קשת הספרות האנגלית לדורותיה יתחיל בתחנת צ'רינג-קרוס. נעבור במקומות בהם התגוררו היינריך היינה, בנג'מין פרנקלין ורודיארד קיפלינג. נכנס לבית היין של גורדון שנראה כמו מערה מוארת ואין דומה לו בכל לונדון , נגיע לסומרסט האוס ואם הזמן יאפשר, נכנס גם למוזיאון קורטולד המיוחד שבו מצוי, בין השאר, אוסף נפלא של האימפרסיוניזם הצרפתי. נכנס לאיזור הטמפל שלדעת רבים הוא המקום היפה ביותר בלונדון ובו הוצגה הבכורה של הלילה ה-12 של שקספיר. נמשיך משם לביתו של סמיואל ג'ונסון האיש שאחראי על המילון האנגלי ועל אין ספור אמרות שנונות. נפקוד את הפאב יה-צ'שר צ'יז שיותר מכל פאב אחר בעולם היה אהוב על סופרים מאנגליה ומהעולם. נעבור ליד כנסיית סנט פול ומשם לאזור גריי פראיירז שם פעל התיאטרון הידוע של שקספיר (שבימיו היה חשוב יותר מהגלוב) ונראה את המקום שבו קנה שקספיר בית. נעבור את גשר המילניום ונסיים במוזיאון הטייט מודרן.
לינה: לונדון


אחד מהשלטים המפורסמים של רחוב לומברד בלונדון

יום 5: לונדון הספרותית
ביום הזה נטייל (ברגל) בעיקר בסיטי ומן העבר השני באזור הדרומי הסאת'ווק (Southwark). גם היום נפגוש עשרות שמות ובהם דיקנס, שקספיר, אלכסנדר פופ, ט.ס. אליוט, ג'ון קיטס וג'פרי צ'וסר. נתחיל בתחנת בנק וברחוב לומברד עם שלטי הברזל המפורסמים שלו נראה את המקום שבו היה צ'ארלס דיקנס הצעיר מבלה את לילותיו מתחת לחלונה של אהבותו מרי בינדל. נגיע לשוק לידנהול, השוק הויקטוריאני היפה ביותר בלונדון שעומד על חורבות הפורום הרומאי. נגיע למונומנט ולמקום שבו התפרצה השריפה הגדולה ב 1666. נחצה את גשר לונדון, הגשר הראשון בעיר ונשמע את הסיפורים הרבים שקשורים בו. בעבר הדרומי של הנהר נכנס לכנסיית סאתק שבה היה יושב שקספיר ושם קבור אחיו. נכנס אל הג'ורג' הפאב היחיד שנשאר בתחומי לונדון מהימים שהפאבים היו בתי מלון שבהם החליפו מרכבות וסוסים, פאב "דיקנסי" ידוע. נראה את המקום שבו כתב צ'וסר את סיפורי קנטרברי, נראה את שרידי המרשלסי בית הסוהר שבו היה כלוא אביו של דיקנס ונסיים ב"איזור של שקספיר" ובסיור בגלוב החדש.
לינה: לונדון

יום 6: לונדון – תל אביב
נשלים סיורנו הספרותי/אמנותי בלונדון, נותיר מעט זמן לשוטטות עצמית לפני שניסע לשדה התעופה לטיסתנו חזרה ארצה.

לקריאה נוספת – ראו את כתבתו של דני קרמן:

לאורך נהר התמזה - אגרוף של שלווה
לאורך נהר התמזה – אגרוף של שלווה
התיאורים הספרותיים והנופים הממשיים מתמזגים באופן מושלב בטיול לאורך נהר התמזה, בין לונדון לאוקספורד, בעקבות שני ספרים נפלאים: "שלושה בסירה אחת" ו"הרוח …
דני קרמן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.