תפריט עמוד

סמינר הולנד – אמנות, תרבות וארכיטקטורה

טיול עומק מיוחד להולנד בדגש אמנות עכשווית. החל מאמסטרדם - עיר קוסמופוליטית השומרת על אופי אינטימי, היכרות עם אדריכלות עבר והווה, גלריות מודרניות ומתחמים אלטרנטיביים, וגם ביקורים מחוץ לאמסטרדם – האג, הארלם ודלפט

מדריכה: מיכל שמיר

בתכנית:

• אמסטרדם – המטרופולין הקוסמופוליטי השומר על אופיו האינטימי
• מרכז האומנות העכשווית התוססת של אירופה – סצנה חשובה ומרגשת
• אדריכלות בעבר ובהווה
• גלריות מודרניות ומתחמים אלטרנטיביים – עיצוב ואמנות שימושית
• ביקורים מחוץ לאמסטרדם – האג, הארלם ודלפט. ישן מול חדש

מצד אחד מטרופולין קוסמופוליטי עצום המנקז אליו אנשים וטיפוסים מכל העולם ומצד שני עיר שמצליחה לשמור על אופייה האינטימי ברחובותיה הקטנים והמקסימים, ותושביה החביבים המדוושים על אפנייהם בנחת ובשלווה. כל אלו רק יעצימו את חווית הביקור שלנו שהפעם הוא בדגש אמנות וארכיטקטורה. בשנים האחרונות אמסטרדם מהווה מרכז מרתק לאמנות עכשווית אוונגרדית ותוססת המארחת אמנים מכל אירופה, לצד אמני העבר המפורסמים והמסורת המפוארת רבת השנים, נבנתה באמסטרדם בשנים האחרונות סצנת אמנות עכשווית חשובה, עליה נשים דגש בטיולנו זה.

זה לא מכבר נפתח מחדש מוזיאון הסטליק לאמנות מודרנית ועכשווית על מבנהו המשופץ חלליו המרווחים ואוספיו המרתקים. נבקר בגלריות מודרניות בחללים ובמתחמים אלטרנטיביים המציגים עיצוב ואמנות שימושית. נלמד על הארכיטקטורה בעיר בעבר ובהווה: החל מהכפר הקטן מימי הביניים השוכן בליבה של אמסטרדם (Begijnhof ) וכלה במבנים המיוחדים ועוצרי הנשימה של בנק ING והשיפוץ המרשים של ככר מגנה (Magna Plaza).

נצא מאמסטרדם לביקורים בהארלם, דלפט והאג בהם נחווה מפגש אמנותי של ישן מול חדש. נלון 4 לילות באמסטרדם.
משך הטיול: 5 ימים


תעלה במרכז אמסטדם. העיר הגדולה מצליחה לשמור על אופי אינטימי

המסלול:

ימים 3-1: אמסטרדם
נטוס בטיסת בוקר מתל-אביב לאמסטרדם. לאחר ההתארגנות במלון נצא לסיור הכרות בעיר. ביומיים וחצי הבאים נסייר באמסטרדם. נבקר באזוריה השונים של העיר ובאתריה, נשוט בתעלותיה ונסייר לאורכן, ובעיקר נבקר במוזיאונים החשובים שלה. ברייקסמוזיאום נעקוב בעיקר אחרי השתלשלותה של האמנות ההולנדית במאות ה- 16 וה- 17. נראה בין היתר את יצירותיהם של ורמיר, פראנס האלס, יאן סטיין, ראיסדאל וכמובן רמברנדט . במוזיאון ואן-גוך נראה את יצירות האמן שנשמרו באוספו של אחיו תיאו, וכן מיצירות בני תקופתו. במוזיאון סטדליק לאמנות מודרנית נראה את האוסף המגוון הכולל יצירות של פיקאסו, מאטיס ומאלביץ', אסכולת "דה סטייל" ובראשה מונדריאן, ורבים אחרים. נבקר גם בבית רמברנדט שם מוצגים רבים מרישומיו ומתצריביו. נבקר בגלריות עכשוויות ומיוחדות: annetgelnik gallery, Fons welter gallery, Torch gallery, בחללים ומתחמים אלטרנטיביים המציגים עיצוב ואמנות שימושית. נבקר בכפר הקטן מימי הביניים השוכן בליבה של אמסטרדם Begijnhof, נראה את המבנים המיוחדים ועוצרי הנשימה של הבנק ING ונלמד את השיפוץ המרשים של Magna Plaza.
לינה: באמסטרדם

יום 4: הארלם, דלפט
נצא מאמסטרדם להארלם (Haarlem), שהרובע הניו יורקי קרוי על שמה, נערוך סיור קצר בעיר ונבקר במוזיאון פראנס האלס, השוכן בבית האבות שבו בילה האמן את שנותיו האחרונות., יצירות של אמנים הולנדים נוספים וכן "חדרים תקופתיים" משוחזרים. נמשיך לדלפט (Delft), העיר שכמעט ולא השתנתה מהמאה ה-17, על רחובותיה תעלותיה והכנסיות היפות, נכיר את תעשיית החרסינות הכחולות והמיוחדות ונסייר שם בעקבות ורמיר, עם הספר נערה עם עגיל פנינה. לעת ערב נשוב לאמסטרדם.
לינה: באמסטרדם


דלפט. העיר שכמעט לא השתנתה מאז המאה ה-17

יום 5: האג
נצא מאמסטרדם להאג. נסייר בעיר ונבקר במוזיאון מאוריצהייס – לשעבר ביתו של הרוזן מאוריץ, המכיל את אוסף האמנות המלכותי. בין היתר נראה שם את נערה עם עגיל פנינה ונוף דלפט של ורמיר, השיעור באנטומיה של רמברנדט ועוד. נמשיך לחמנטמוסיאום – המוזיאון העירוני, השוכן בבניין מעניין ובו מוצגת אמנות מודרנית. שם נראה את האוסף הגדול ביותר בנמצא של ציורי פיט מונדריאן. נמשיך ל"פנורמה של מסדאך" – ציור אימפרסיוניסטי פנורמי בגודל 120מ' היוצר אשליית מציאות מדהימה ולעת ערב ניסע לשדה התעופה של אמסטרדם לטיסתנו חזרה ארצה.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.