תפריט עמוד

1. החומה הגדולה
אורך החומה הסינית הגדולה כ-6,700 ק"מ והיא נבנתה במשך יותר מ-2,000 שנים במקטעים שונים, כשהאחרון שבהם נבנה בזמן שושלת מינג (לאחר 1368). בנית החומה החלה בשל הרצון להגן על סין מצפון, והקיסר צ'ין (Qin), שאיחד את סין, חיבר את המקטעים השונים לכדי חומה אחת בזמן שלטונו (221-207 לפנה"ס). מבייג'ינג ניתן להגיע בקלות לחלק המפורסם ביותר בחומה שנקרא בדלינג (BaDaLing), אולם יש מקומות נוספים, מתויירים פחות. ניתן לעשות מסלולי הליכה על החומה.

החומה הגדולה של סין | צילומים: שאטרסטוק

החומה הגדולה של סין | צילומים: שאטרסטוק

2. העיר האסורה בבייג'ינג
העיר היתה אסורה לכניסה למי שאינם ממשפחת המלוכה או שלא באו בתפקיד או עניין פורמאלי. היא נבנתה בבייג'ינג בתחילת המאה ה-15 ושימשה את שושלות מינג (Ming) וצ'ינג (Qing). בעיר, הבנויה אולמות-אולמות, קיבלו הקיסרים את פניות העם וניהלו את השלטון. לעיר האסורה ארבעה שערים והיא מוקפת חומה וחפיר מלא מים. רוב המבנים כיום משוחזרים, או חדשים יחסית (המאה ה-18 ואילך) בגלל שרפות רבות שהיו במקום. אפשר לשכור במקום מדריך שמע, המותאם למסלול שמתחיל מן השער הדרומי ומסתיים בשער הצפוני.

העיר האסורה בבייג'ין

העיר האסורה בבייג'ין


3. חיילי הטרקוטה בשיאן

איכרים שחפרו באר בשנת 1974 הם שגילו את האתר המדהים הזה כ-30 ק"מ מחוץ לעיר שיאן (Xian), בירת מחוז שא'אנסי (ShaanXi). זהו קברו של קיסר סין הראשון, צ'ין שה חואנגדי (QinShiHuangDi), שעל שמו קרויה סין. מדובר באחוזת קבר תת-קרקעית עצומה (מעל 50 קמ"ר) שחלקה לא נחפר עדיין. בחפירות התגלה צבא של חיילי חרס, מלווים בסוסים וכמה מרכבות מתכת. החיילים, מעל 6,000 במספר, עוצבו תוך התחשבות בפרטי-פרטים כמו תסרוקות, ביגוד ואמצעי לחימה, ועל חלקם ניתן לראות שרידי צבע. במקום הוקם מוזיאון בו ניתן לראות את הממצאים ולראות תמונות מתהליך החפירה של צבא דומם זה.
חיילי הטרקוטה בשיאן

חיילי הטרקוטה בשיאן | צילום: DnDavis / Shutterstock.com


4. ארמון הקיץ בבייג'ינג

ארמון הקיץ שוכן בתוך גבולות העיר בייג'ינג ומהווה עדות למקום הבילוי של המשפחה הקיסרית בחודשי הקיץ. הקיסרית האלמנה, צישי (CiXi), שיפצה את הארמון בשנת 1888 לאחר שנהרס בימי מרד האופיום. יש האומרים שהשתמשה בכסף שנועד לבנות צי מודרני לסין. לאחר שנהרס שוב ב-1900, חזרה הקיסרית ושיפצה ב-1902 את מה שבעיניה סימל את הפאר הקיסרי, ובו ניהלה את אורח החיים הקיסרי בחודשי הקיץ. בארמון זה גם כלאה את בנה הקיסר במעצר בית של 10 שנים עד מותו בשנת 1908. הקיסרית מתה יום אחריו והארמון נזנח שוב עד לשיפוץ מאסיבי ב-1949. בגן נמצא מסדרון באורך 728 מטרים המעוטר בכ-800 ציורים.
ארמון הקיץ בבייג'ין

ארמון הקיץ בבייג'ין


5. ארמון הפוטאלה בלהסה

מקום מושבו המקורי של הדלאי-לאמה בלהסה, בירת טיבט. הארמון שוכן בגובה 3,700 מ' מעל פני הים ובנוי מ-13 קומות. הפוטאלה בנוי מארמון לבן ששימש למגורים וארמון אדום ששימש לפולחן והוא מלא פסלים, ציורי קיר ועוד. בארמון נמצאות גם סטופות הקבורה של חלק מהדלאי-לאמות. את המבנה הנוכחי החלו לבנות ב-1645 והבניה נמשכה כ-50 שנה. הארמון מלא תמיד בעולי רגל העוברים מחדר לחדר, מביאים מנחות ומוסיפים חמאת יאק לנרות הבוערים. מגג הארמון נשקף נוף של העיר להסה.
ארמון הפןטאלה בלהסה

ארמון הפןטאלה בלהסה


6. טיילת הבונד בשנחאי

הטיילת המשתרעת לאורך הנהר בעיר שנחאי מספקת למטייל בה תחושה של עבר ועתיד גם יחד. מצדה האחד מבני עסקים ששימשו את הזרים הרבים ששכנו בעיר לאחר מלחמות האופיום, כאשר נפתחו הנמלים בסין לאניות שהגיעו מן המערב, ועבורם היה הבונד מעין וול-סטריט, מרכז למסחר. מנגד, המבנה הבולט בקו הרקיע הוא מגדל הטלוויזיה של שנחאי ולצדו מבנים נוספים בעיצוב מודרני. כיום ניתן לעבור לצדו השני של הנהר ברכב באמצעות מנהרות, וכן באמצעות חשמלית קטנה, ושווה לעשות זאת בשביל הנוף הנשקף מראש מגדל הטלוויזיה, והאקווריום הגדול שנמצאים בצד השני.

טיילת הבונד בשנחאי

טיילת הבונד בשנחאי


7. אזור גווילין

נופי הקרסט של אזור גווילין במחוז גואנגסי (GuangXi) שבמזרח סין ידועים למרחוק. הצורות המגוונות והמזדקרות של ההרים זכו לכינוים סיניים כמו "גבעת המכחול" או "גבעות קרב התרנגולים". כשהוא זורם בעיר, מהווה נהר הלי (Li) מוקד משיכה, בעיקר לשייט בכיוון העיירה יאנגשואו (Yangshuo) שהפכה מוקד משיכה לתיירים. על אף כמות התיירים, מהווה יאנגשואו פינת חמד שמשמשת גם נקודת יציאה לטיולים באזור ברכב, באופניים וברגל. משם גם ניתן להגיע ללונגשנג (LongSheng), שם ניתן לראות את טרסות האורז במורד ההרים.
נופי הקארסט של גווילין

נופי הקארסט של גווילין


8. שמורת ג'יודז'אי גואו (JiuZhaiGou)

שמורת ג'יודז'אי גואו היא שמורת טבע מרהיבה השוכנת בצפון מחוז סצ'ואן (SiChuan). השמורה החלה להוות מוקד משיכה לתיירות פנים וחוץ בשנות ה-70 של המאה הקודמת, אך עדיין מהווה מקום קשה להגעה ורוב מסלולי התיירים פוסחים עליה. ניתן לטייל בשמורה ברגל, או להשתמש בקווי האוטובוס הפנימיים שבה. בשטח השמורה יש כמה כפרים טיבטיים, וכל העובדים בה לובשים את התלבושת המסורתית. מפלי מים, אגמים בהם המים צלולים ובעלי צבעים מרהיבים, ושפע צמחיה הופכים את השמורה למקום ששווה להגיע אליו!
שמורת גיוזאיגואו בסצ'ואן

שמורת גיוזאיגואו בסצ'ואן

9. ההרים הקדושים

עבור המטייל הממוצע מהווים ההרים הקדושים בסין מפלט מן הערים ההומות, וביקור בכל אחד מהם הוא חוויה מיוחדת. הר אמי (EmeiShan) נמצא במחוז סצ'ואן, והוא אחד מארבעת ההרים הקדושים בסין. על מדרונותיו נבנו מקדשים רבים במהלך השנים, וכ-20 מהם פעילים עד היום. המקום מושך מטיילים רבים, תיירים ומקומיים. מומלץ לצפות בשקיעה או בזריחה מעל הפסגה. ההרים האחרים הם הר ווטאי (WuTaiShani), הר פוטואו (PuTuoShan), והר ג'יוחואה (JiuHuaShan).
מנזר באמי שאן

מנזר באמי שאן


10. מערות בודהיסטיות

בסין יש כמה אתרים ובהם מערות בודהיסטיות אותן מעטרים ציורים ופסלים. על הידועות שבהן נמנות מערות דון-חואנג (DunHuang) שבמחוז גאנסו (GanSu) ומערות יונגאנג (YunGang) שבמחוז שאנסי ((ShanXi. בשני המקומות נחצבו עשרות מערות ובהן פסלי בודהא ודמויות נוספות בגדלים שונים, וכן ציורים. באחת המערות בדון-חואנג התגלתה ספרייה בודהיסטית שבה מעל 50,000 טקסטים שהוחבאו שם ככל הנראה ע" נזירים במאה ה-11.

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסין

סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג
סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג

לכאורה, בניין בנק אוף צ'יינה הוא עוד גורד שחקים בקו הרקיע של הונג קונג, אבל מאחורי תכנון הבניין ובנייתו מסתתר סיפור מרתק, עמוס בניגודים בין מזרח למערב, בין עבר לעתיד, בין מודרניות למסורת, בין תקווה לחופש למציאות העכשווית

נסיעה למזרח אסיה בצל הווירוס הסיני
נסיעה למזרח אסיה בצל הווירוס הסיני

מספר הנדבקים בווירוס הקורונה הסיני עולה גם בזמן שבו אתם קוראים את הכתבה הזאת, וכך גם מספר השאלות והתהיות. בצל האיום הבריאותי, טל רשף, יועץ עסקי בשווקים במזרח אסיה, שופך אור על המצב בסין ולא יכול שלא לדאוג ...

באיזו שנת חיה נולדתי? מזלות סיניים
באיזו שנת חיה נולדתי? מזלות סיניים

סוס, ארנב או קוף? רגישות, נאמנות או ערמומיות? בלוח השנה הסיני כל שנה מיוצגת על ידי בעל חיים אחר - אלו הם המזלות הסיניים. לכל בעל חיים יש אופי ותכונות ייחודיות, שמשתקפות גם באנשים שנולדו באותה שנה. בדקו ...