תפריט עמוד

סין: נחנכה הרכבת המהירה הארוכה בעולם

קו הרכבת המהירה הארוך בעולם נחנך בסין. המסילה מחברת בין בייג'ינג לעיר גואנגג'ואו (Guangzhou) בדרום סין – מרחק של כ-2,300 ק"מ. הרכבת, שנוסעת במהירות של 300 קמ"ש, עושה את המרחק בין שתי הערים בשמונה שעות, 12 שעות פחות מהזמן שארכה הנסיעה עד כה. הקו החדש, שחלקים ממנו פעלו אולם רק עתה הוא נפתח לכל אורכו, עובר דרך 28 ערים בשישה מחוזות. מחיר כרטיס לצד אחד מתחיל ב-140 דולר למחלקה רגילה ומגיע ל-470 דולר למחלקה ראשונה.

לרכבת המהירה הזאת יש תפקיד חשוב בהקלת העומס התחבורתי בסין, אבל יותר מזה – השלטון נזקק לה כדי להיחלץ מהדימוי הבעייתי של הרכבות המהירות במדינה. תאונות קטלניות וקשיים כלכליים העיבו על התוכניות לחבר חלקים נרחבים מסין ברשת של רכבות מהירות. כעת מקווים כי הצלחת הקו החדש והארוך יעודד גורמים פרטיים להשקיע בפרויקטים תחבורתיים בעתיד.


נסיעה ברכבת המהירה הארוכה בעולם, בין בייג'ינג לגואנגג'ואו

חשוב לציין כי הקו בין בייג'ינג לגואנגג'ואו אינו הארוך ביותר בעולם, אפילו לא בסין. ייחודו, כאמור, בכך שהרכבת העוברת עליו היא רכבת חדשנית ומהירה, שמקצרת מאוד את משך הנסיעה. מסילת הרכבת הארוכה בעולם מחברת בין מוסקבה לוולדיסטוק, ואורכה 9259 ק"מ, אבל הנסיעה בין שני היעדים אורכת לא פחות משבעה ימים. עוד מסילה ארוכה במיוחד היא זאת המחברת בין מוסקבה לבייג'ינג, דרך מונגוליה – 7,826 ק"מ שאותם הרכבת עוברת בחמישה ימים. גם סין עצמה מתגאה בכמה ממסילות הרכבת הארוכות בעולם. בין השאר, רכבת המחברת בין דרום סין ללהסה, בירת טיבט, נמתחת לאורך של כמעט 5,000 ק"מ ובדרכה היא מטפסת לגבהים אדירים של יותר מ-5,000 מ'!

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.