תפריט עמוד

סין: ההר עטוף הענן

טיול יום מבייג'ין אל הר יאנג מנג, שהדרך לפסגתו חושפת נופים מרהיבים, סלעים עצומים ואוויר צלול - לא דבר של מה בך באזור זה של סין. מי שרוצה להישאר בלילה ייהנה מהמוני כוכבים נוצצים

עם ההגעה לקילומטר v-80 מצפון לבייג'ינג נגלה ההר עטוף הענן (YunMengShan) כמו ציור טבע עתיק מימי שושלת טאנג החדשנית. ממש על הגבול שבין נפת הואי-רואו (HuaiRou) לנפת מי-יון (MiYun), שוכן ההר, שהוא למעשה שרשרת הרים רחבים, שפסגותיהם מכוסות בערפילי עננים רוב ימות השנה. ההר המפורסם הפך לא מכבר לשמורת טבע, אשר מציעה עשרות שבילים נוחים להליכה, ברובה תלולה. השמורה מכוסה בלמעלה ממאה סוגים שונים של עצים, שמאדימים כמעט כולם עם בוא הסתיו, תקופה מומלצת במיוחד לטיול פה. ברי המזל יוכלו להבחין בצבאים ביישניים מקפצים ממרחק – עוד עדות לכך שיש עדיין חיי בר בשטח המוניציפאלי של העירייה השנייה בגודלה בסין.

נופים משתנים וזיכרונות מהעבר
הטיפוס לעבר פסגת ההר, בגובה 1,414 מ', תלול למדי, אבל עם האנרגיה הנכונה ניתן לסיימו בהליכה נינוחה של חמש שעות. ביום בהיר במיוחד אפשר לראות את פרברי העיר בייג'ינג
מהפסגה. הדרך היא גולת הכותרת של הטיול. הנוף המשתנה מכל עמדת תצפית הוא תזכורת לתפיסה שביסודות הגינון הסיני: מחול של סלעים ומים, נוף סטטי ודומם, התגרות החלקי בשלם, משחקי צל ואור ותחושה של אפסיות האדם, של אינסוף הרמוני. המסלול עטוף בתחושה של ניקיון ובריאות, שאינן אופייניות למציאות הסינית העירונית של מחסור חמור במים וזיהום שווה ערך לעישון 70 סיגריות ביום (כך לפחות טוענים המחמירים). מפתה לסטות מעת לעת מהמסלול כדי לרכון מעל המים הצוננים ולצנן את הפנים הלוהטות. גשרים קטנים ונביעות נסתרות מעוררים תמיהה, ובולדרים ענקיים מחורצים מפתים לנסות לטפס עליהם. אח, אילו אבנים יכלו לספר כמה טוב היה כאן פעם ואיך התנהלו המהלכים הנועזים בעבר הרחוק.

בתקופת המדינות הלוחמות, בין המאות החמישית והשלישית לפני הספירה, ממש לפני שקם המאחד הגדול של סין השלמה צ'ין שה חואנג-די, (הנודע בקברו המפואר בס'יאן), חי על הר זה אחד האסטרטגים הדגולים בהיסטוריה של סין הקיסרית. גוי גו זי (Gui Gu Zi) הוא שלימד והכשיר לקרב את מצביאי התקופה הבולטים, ממש בין מרבצי הסלע שעל ההר עטוף הענן. אפשר להקים אוהל בשטח המיועד לכך בלב השמורה (השומרים בכניסה ישמחו להורות את הדרך למתחם הקמפינג), להדליק מדורה לעת ערב, לספר סיפורי מלחמה ואגדות סיניות עתיקות או פשוט ליהנות מים של כוכבים, שנותרו בגדר זיכרון רחוק למי שגר בבייג'ין. במתחם אפשר למצוא מבני עץ להתגוננות מפני תנאי מזג אוויר לא נוחים וכן עצים להקמת מדורה. למי שמעדיף קירות על פני דפנות בד צפויה חוויה משעשעת בצורת לינה מחוץ לפתח השמורה באחד מבתי המלון הצנועים בסגנון סיני פרברי, שבדרך כלל גדושים בתיירות פנים.

מידע מעשי
דרכי הגעה: קו 936 מתחנת דונג-ג'י-מן ( DongZhiMen) מוביל ישר אל השמורה – ציינו את יעדכם בפני הנהג. בדרך שימו לב לחלקי החומה הסינית הגדולה המבצבצים לאורך משעלי פסגות ההרים.
קל יחסית למצוא את השמורה בנסיעה ברכב: נוסעים מעבר לטבעת השישית לכיוון צפון, עוקבים אחר השילוט לעיירה הואי-רואו (שהיא גם בירת הנפה על שמה היא קרויה), ומהכיכר המרכזית עוקבים אחר השילוט לכביש 111 עד הכניסה לשמורה. קחו עמכם את שם היעד ושמות היעדים שבדרך בסינית וכמובן בתעתיק פין-יין.
מחיר: בתמורה לדמי תשלום גבוהים יחסים של 36 יואן (קרוב ל-20 שקלים) אפשר ליהנות מביקור בהר, פרט לעונת החורף אז השמורה סגורה למבקרים.

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.