תפריט עמוד

סיביר: ספארי אופנועי שלג בהרי אלטאי

ספארי אופנועי שלג בהרי אלטאי שבדרום סיביר מציע חווית שטח יוצאת דופן לחובבי אתגר והרפתקאות: מרחבים מושלגים אינסופיים, נופי בראשית שיד אדם לא נגעה בהם, הרים מרשימים, מפלים ואגמים קפואים, ויערות מהאגדות, עם דובים ושועלים

שקט. שקט עמוק ומדהים, מהסוג שאפשרי רק במקום שאין בו כבישים, מכוניות, מפעלים, כפרים או אנשים. מסביב רואים רק נופים מושלגים וטבע בראשיתי מפעים. זה מה שמחכה למי שירחיק בעיצומו של החורף להרי אלטאי בדרום סיביר. והדובדבן שבקצפת עבור חובבי אתגר והרפתקאות הוא בדרך הטיול בנופים הבתוליים הללו: ספארי אופנועי שלג, עם בישולים בשטח ולינה בבקתות ציידים בלב יערות עבותים.

לחצו כאן וצאו לספארי אופנועי שלג בהרי אלטאי>>


טבע בראשיתי בהרי אלטאי. בלי כבישים או מקומות יישוב

הרי אלטאי, הגבוהים ביותר בסיביר עם פסגות שמתנשאות לגובה של 4,000 מ' ויותר, נמצאים במפגש הגבול של רוסיה עם סין, מונגוליה וקזחסטן. האזור משופע בנופים אלפיניים ובנופי טייגה, עם שלל נהרות ואגמים, יערות מחטניים ובעלי חיים רבים, בהם דובים, זאבים, שועלים, איילים, עופות דורסים ועוד. בלב הנופים המפעימים האלה ניתנת הזדמנות יוצאת דופן לחובבי אקסטרים והרפתקנים: נהיגה באופנועי שלג במישורים המושלגים ובמורדות ההרים, המאפשרת לחוות את השטח כפי שהוא, בלי הפרעות מהעולם המתועש. את הלילות מעבירים בבקתות עץ פשוטות, הארוחות מבושלות על אש פתוחה, ומראה שמי הלילה המנוקדים באינספור כוכבים מנצנצים לא יישכח במהרה.


ספארי אופנועי שלג עובר במעברי הרים וביערות עבותים מכוסים בשלג

כדי להגיע לסוף העולם הזה מתחילים בטיסה למוסקבה, ומשם בטיסת המשך לברנאול, בירת רפובליקת אלטאי. מכאן נוסעים לגורנו אלטאיסק, פוגשים את המדריך (הדובר אנגלית) ולומדים לתפעל את אופנוע השלג. אחרי תרגולים ונסיעת מבחן מתחיל הכיף האמיתי: ארבעה ימים של רכיבת שטח מלהיבה.

המסע עובר דרך כרי מרעה אלפיניים מכוסים שלג ואגמים קפואים, מטפסת למעברי הרים בגובה של יותר מ-2,000 מ', משם נשקף המרהיב של הרי אלטאי: רכסים לבנים, אגמים חבויים בין ההרים, מורדות ההרים מכוסים בעצי ארז ובאורנים.

במהלך הימים הבאים נוסעים דרך עמק יפהפה עם תשעה אגמים ומבקרים במערות עמוקות ומרתקות. בדרך חזרה לאגמי קרקול עוברים ליד מה שנראה מרחוק כטירה מימי הביניים – למעשה אלו ערימות של סלעים המכונות "הטירות של רוחות ההרים" בשל צורתן המיוחדת.


חורף סיבירי. הכי רחוק מהחורף הישראלי המוכר

אחרי ארבעה ימים בשטח, נפרדים מאופנועי השלג וחוזרים בדרך ההפוכה: מברנאול למוסקבה, ומשם בחזרה הביתה, אל החורף הישראלי, שלא מזכיר בדבר את החורף הסיבירי המושלג שזה עתה חוויתם.

לחצו כאן וצאו לספארי אופנועי שלג בהרי אלטאי>>

___

הכתבה באדיבות ALTAI Tours


סנט פטרסבורג בחורף

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסיביר

טיול בקמצ'טקה – בין הרי געש, יערות ודובים
טיול בקמצ'טקה – בין הרי געש, יערות ודובים

חצי האי קמצ'טקה, במזרח רוסיה, הוא גן עדן לצלמים ולחובבי טבע. הרים מושלגים, הרי געש פעילים, יערות ירוקים ויערות מפוחמים שנשרפו בהתפרצויות געשיות, ובעיקר כמות אדירה של דובים. הצלם איציק בן מלכי חזר מקמצ'טקה עם אלפי תמונות ורצון ...

אגם בייקל – הפנינה הכחולה של סיביר
אגם בייקל – הפנינה הכחולה של סיביר

כשחושבים על סיביר עולות בדמיון תמונות של ערבות קפואות, יללות זאבים וגולאגים, אבל המציאות התגלתה כהפוכה: בחוץ שררו 30 מעלות (מעל האפס), הנופים קושטו בפריחות קיץ וכלבי ים ביישניים, היחידים בעולם שאינם חיים בים, רבצו על סלע. מסע ...

סרטון: חורף במקום הקר בעולם
סרטון: חורף במקום הקר בעולם

איך חיים במקום שבו בחודש ינואר הטמפרטורה הממוצעת היא מינוס 46.4 מעלות? מה קורה לכביסה שנשארת תלויה בחוץ? ואיך נוהגים על הכבישים הקפואים? ביקור חורפי במקום הקר בעולם