תפריט עמוד

סופי שבוע נושאיים – תרבות והנאה

סופי שבוע נושאיים הם דרך נהדרת לבלות בסוף שבוע חורפי. שילוב של לינה במלון מצוין עם ארוחות מפנקות, הרצאות מרתקות של טובי המרצים, מופעים מוזיקליים מגוונים, סיורים ואווירה חברית ואינטלקטואלית. הטוב שבכל העולמות

איך אתם מעבירים את סוף השבוע שלכם? ברביצה עצלה על הספה? בהשלמת שעות שינה? בבילוי משפחתי בצימר? אולי בישיבה נינוחה במסעדה עם חברים? כל הדרכים הללו טובות ונעימות, אבל יש לנו הצעה למשהו אחר לגמרי, דרך לשלב את הטוב שבכל העולמות: סופי שבוע של חוויה תרבותית הכוללים אירוח בבתי מלון מצוינים, מופעי מוזיקה, הרצאות בנושאי תרבות ייחודיים, הנאה קולינרית ואם לא די בכל אלה – גם אווירה חברתית אינטלקטואלית. איך אפשר להספיק את כל אלה בסוף שבוע אחד? אפשר גם אפשר. ברעות קשרי תרבות מציעים לקראת החורף שלושה סופי שבוע מחממים ומרתקים, הכוללים הרצאות, מופעים מוזיקליים, סיורים וארוחות עשירות ומפנקות. הנה טעימה משלושה סופי שבוע חורפיים, שלא כדאי להחמיץ:

נצרות בנצרת

לקראת חג המולד, מסע בעקבות הנצרות עם הדמויות, האירועים, הצלילים והתעלומות – והכל במקום שבו החלה הדת הנפוצה בעולם. סוף השבוע מתקיים במלון גולדן קראון בנצרת וכולל הרצאות מרתקות, מופעי מוזיקה מלהיבים וסיורים רגליים בעיר, הלובשת חג בתקופה זו של השנה.


חלון ויטראז' בכנסייה

בין ההרצאות שיתקיימו בסוף השבוע הזה, "לידתו, מותו ותחייתו של ישוע מנצרת", "מישו לפאלוס – בין יהדות לנצרות", "מדוע לנצרות לוגיקה משל עצמה" ועוד. בין ההרצאות משולבים מופעים מוזיקליים מרוממי רוח, דוגמת הקונצרט "הרמוניות של קדושה ושל חול", יצירות מופת מהמאות ה-17 וה-18, שנכתבו על ידי באך, ויוואלדי, מוצרט ואחרים; ה"מיסה קריאולה" של המלחין הארגנטינאי אריאל רמירז, מופע גוספל של איריס ועופר פורטוגלי ועוד. הסיורים הרגליים לוקחים לאתרים המרכזיים בעיר, ובראשם כנסיית הבשורה.

ללמוד על הנצרות במקום שבה ישוע נולד

המסעות הגדולים בהיסטוריה
סקרנות, תעוזה ואומץ עומדים במרכז סיפורי המסעות הגדולים ששינו את העולם. בסוף השבוע המיוחד הזה, עורכים המשתתפים מסע בן שלושה ימים אל המסעות הגדולים ששינו את מהלך ההיסטוריה – מסעות גיאוגרפיים חוצי יבשות, מסעות ספרותיים ומסעות מוזיקליים. מיציאת מצרים דרך המסע אל הקוטב ועד מסע בין כוכבים – בסוף השבוע הזה מחכות לכם תגליות מסעירות.


פסל של קולומבוס

בין ההרצאות במהלך סוף השבוע: "יציאת מצרים – הסיפור שלא היה" – על אפוס יציאת מצרים ועל מקומו של הסיפור באמונה היהודית המתגבשת; "מסע בעקבות שקלטון לקוטב הדרומי" – על מסע של משלחת ישראלית בעקבות מסעו משנת 1914 של שקלטון לאנטארקטיקה; "בחיפוש אחר הנעלם הגדול – המסעות הגדולים בקולנוע" – כיצד המסעות הגדולים שימשו השראה ליוצרי קולנוע בעולם והרצאות מרתקות נוספות. בין החומרים העיוניים המרתקים משולבים מופעי מוזיקה חוצי עולם, דוגמת "מהמציאות לעולם הדמיון", מסע מוזיקלי אל מבחר יצירות מופת קלאסיות, בהשתתפות המאסטרו גיל שוחט וזמרת הסופרן הדר עטרי; "Country Roads", שירים שחצו את האוקיינוס, מדבלין לנאשוויל, מלונדון למלבורן; מסע ממזרח למערב עם הזמרת טילדה רג'ואן ששרה שנסונים, שירים בלאדינו, שירים יווניים, שירים עבריים ועוד.


מפת עולם עתיקה

סוף שבוע מהסרטים
חובה לחובבי קולנוע: הצצה אל מאחורי הקלעים של האמנות השביעית. סוף שבוע מיוחד שעוסק ביצירות מופת קולנועיות, הבמאים הגדולים, מוזיקה מהסרטים והרגעים המרגשים בתולדות הקולנוע.


השלט המפורסם על הגבעות שמעל הוליווד

בין ההרצאות שינתנו בסוף השבוע: "סוד הקסם הקולנועי", הרצאה של יהודה סתיו, מבקר הקולנוע של ידיעות אחרונות, שיעמוד על שלושת הכלים המרכזיים בשפה הקולנועית – צילום, עריכה ופס קול – וכיצד הם מעוררים רגשות ונוגעים בלב ובמחשבה; "שייקספיר בהוליווד", מבקר הקולנוע ניסים דיין על הקשר בין התיאטרון לקולנוע; "מצ'פלין ועד הארטיסט", הבמאי והתסריטאי, אלון גור אריה, ילווה את הקומיקאים הגדולים של הקולנוע – צ'רלי צ'פלין, באסטר קיטון, לורל והארדי ואחרים.

הצד המוזיקלי קשור אף הוא לעולם הקולנוע, מהמופע "החיים היפים" שכולל נעימות שליוו סרטים גדולים, דרך "בין קזבלן לשוטר אזולאי", עם שירים אהובים מסרטים ישראליים, ועד המופע "שירים מהסרטים" שמביא כמה מהשירים הגדולים של מחזות זמר הוליוודיים.

– כתבה פרסומית – 


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.