תפריט עמוד

סודות תאילנדים – תאילנד שלא הכרתם

גם מחוץ לבנגקוק, קו סמוי ופוקט יש לתאילנד הרבה מה להציע. המלצות לאזורי טיול, שמורות טבע, שווקים, כפרי דייגים ואיים קסומים שעדיין לא נתגלו על ידי המוני התיירים

בשנים האחרונות נראה שכולם נוסעים לתאילנד. המקום שעד לפני עשרים שנה היה נחלתם הבלעדית של תרמילאים, הפך ליעד פופולרי בקרב כל שכבות האוכלוסייה – מאנשי עסקים, דרך זוגות בירח דבש ועד למשפחות. רבים מוותיקי תאילנד מדברים בגעגועים על הימים בהם קו סמוי וקו פנגן היו איים בתוליים, בלי מלונות פאר, בלי סניפים של רשתות מזון מהיר ובלי מוכרים שמדברים עברית. אבל גם בתאילנד אפשר עדיין למצוא מקומות בתוליים שמשמרים את הקסם של תאילנד של פעם. אספנו המלצות לכמה מקומות שעדיין נותרו מחוץ למסלול התיירים השחוק במדינה, חלקם עדיין לא מתויירים כלל, אחרים כבר החלו להתגלות ולכן כדאי להגיע אליהם בהקדם.

צפון – מזרח תאילנד
טבע, מקדשים ותרבות באיסן
אזור איסן (Isan), שכולל את 19 המחוזות של צפון-מזרח תאילנד, נותר בגדר סוד כמוס עבור מטיילים רבים (וגם עבור לא מעט תאילנדים), למרות שמדובר בחבל הארץ הגדול ביותר בתאילנד. מרבית המטיילים שמגיעים לצפון תאילנד מתמקדים באזור צ'יאנג מאי וצ'יאנג ראי, ומרבית הישראלים שמעו על איסן בעיקר כי זהו המקום ממנו מגיעים רובם המוחלט של העובדים הזרים מתאילנד לישראל.


מנופי מחוז איסן. למרות גודלו, הוא פחות מוכר לתיירים |
צילום: Rev Stan, flickr

בשל גודלו העצום של האזור, יש לו המון מה להציע: מנהר המקונג שזורם בשטחו ומהווה את הגבול בין תאילנד לבין לאוס, דרך יערות הגשם הבתוליים, מפלי המים השוצפים ושדות האורז ועד למקדשים העתיקים ולכפרים המסורתיים. זהו אזור כפרי ברובו, עם קצב חיים אחר, רגוע להפליא. רק מעטים מתושבי האזור מדברים אנגלית, מה שעשוי להקשות על המטיילים באזור, אבל קבלת הפנים החמה והלבבית של התושבים הנחמדים להפליא מפצה על כך.

כדאי להקדיש לאזור תקופה ארוכה כדי לגלות את כל מה שיש לו להציע. הנה כמה אטרקציות מומלצות באיסן, מתוך רבות:

הפארק הלאומי קאו יאי (Khao Yai) – זהו הפארק הלאומי השני בגודלו בתאילנד, והראשון בתאילנד שהוכרז כפארק לאומי. בשטח הפארק יש יערות ירוקי עד שמהווים את ביתם של למעלה מ-3,000 מיני צמחים, 320 מינים של ציפורים ומינים רבים של בעלי חיים בהם דב שחור אסיאתי, פילים, טיגריסים, קופים, צבאים, חזירי בר ועוד. בנוסף, יש בפארק פסגות ירוקות, למעלה מחמישים קילומטר של מסלולי הליכה ואינספור מפלים מרהיבים ביופיים בגבהים שונים. ביוני ויולי אפשר ליהנות מפריחה נהדרת של סחלבים.


מפלים בפארק הלאומי קאו יאי | צילום: Cris Huh, GFDL

מקדשי פימאיי (Prasat Hin Phimai) – בליבה של העיירה המנומנמת פימאיי שוכנים המקדשים האלה, שהם המקדשים החשובים ביותר של האימפריה הקמרית מחוץ לקמבודיה. רבים משווים את המקדשים, שנבנו במאה ה-12, למקדשי אנגקור וואט, ואף כי יש בכך מן ההגזמה, עדיין מדובר במקדשים מרשימים שכדאי לבקר בהם, במיוחד אם אין בכוונתכם להגיע גם לקמבודיה.


מקדשי פימאיי, שיש המשווים אותם למקדשי אנגקור וואט בקמבודיה | צילום: Buzz Hoffman, flickr

צ'יאנג קאן (Chiang Khan) – אם העיירה המקסימה הזו היתה שוכנת במקום אחר, היא בוודאי היתה הופכת במהרה למושבת תרמילאים, אבל בשל מיקומה מגיעים אליה רק תיירים מעטים והיא נותרה שלווה ולא ממוסחרת. העיירה שוכנת על גדות המקונג, ומספקת תצפית נפלאה על הנהר ועל ההרים שבלאוס, מעבר לגבול. אין הרבה מה לעשות בצ'יאנג קאן, רק לחוות את חיי הכפר הרגועים של איסן, וזו סיבה מספקת להגיע למקום. בעיירה יש מבחר מפתיע של מקומות לינה זולים.


ילדים מהעיירה צ'יאנג קאן על גדת נהר המקונג | צילום: Kit Johnson, flickr

נונג קאי (Nong Khai) – עיר רגועה ששוכנת על גדת המקונג, בסמוך לגבול עם לאוס, שמציעה מעבר למדינה השכנה דרך גשר הידידות שמחבר בין שתי המדינות. בעיר ובסביבתה יש כמה אטרקציות, כמו גן הפסלים הסוריאליסטי, ואפשר גם לצאת לשיט בנהר בין כפרי האזור. נונג קאי היא גם מקום מוצלח לקנות בו מזכרות ועבודות יד.

מרכז תאילנד והאזור שמדרום לבנגקוק
השוק הצף של אמפווה
כמעט כל התיירים בבנגקוק מגיעים לשוק הצף דמנואן סדואק (Damnoen Saduak), מה שהופך אותו לממוסחר למדי ופוגם באותנטיות של החוויה. במרחק של 70 קילומטר ממערב לבנגקוק נמצאת העיירה השלווה אמפווה (Amphawa) ובה נמצא שוק צף מקסים והרבה פחות מתויר. אמנם בשנים האחרונות יותר ויותר תיירים מגלים את השוק הזה אבל למרות זאת הוא מצליח לשמור על אווירה אותנטית והרוב המכריע של המבקרים בו הם מקומיים שעורכים בו קניות. השוק הצף של אמפווה פועל בסופי שבוע, בימים שישי עד ראשון, כשעיקר הפעילות היא בשעות אחר הצהריים והערב. על גדות הנהר יש חנויות שמציעות למכירה מזכרות, עבודות יד, צעצועים, בגדים, תכשיטים ועוד; לצד מסעדות ובתי קפה.


השוק הצף באמפווה. הסירות השטות בנהר מציעות למכירה פירות, ירקות,
מוצרי מזון ותבשילים | צילום:
Chrissy H, flickr

בנהר צפות סירות שבהן מציעים למכירה, בנוסף לפירות, ירקות ושאר מוצרי מזון, גם קפה, שייקים ותבשילים שמכינים במקום לעיני הסועדים, כמו אטריות, דגים ופירות ים. באזור אמפווה יש עוד כמה אטרקציות מעניינות. בשעות הערב, למשל, אפשר להצטרף לשייט צפייה בגחליליות. ניתן להגיע למקום במסגרת טיול יום בבנגקוק אך אם אינכם לחוצים בזמן כדי להישאר במקום לפחות ללילה אחד (יש באזור צימרים רבים בבתי עץ ממש על שפת הנהר) ולספוג את האווירה.

חופים וצוקים דרמטיים בפרצ'ואפ קירי קאן
מחוז פרצ'ואפ קירי קאן (Prachuap Khiri Khan) שוכן במרכז תאילנד, כ-240 קילומטר מדרום לבנגקוק. במחוז נמצאת עיירת הנופש הפופולרית הואה הין (Huah Hin), אבל מרבית התיירים מגיעים רק אליה וממעטים לבקר בפנינים האחרות של האזור.

בירת המחוז היא העיר פרצ'ואפ קירי קאן, ששוכנת מדרום לעיירת הנופש הפופולרית הואה הין. האווירה במקום מזכירה כפר דייגים שליו, עם סירות דייגים צבעוניות ששטות במי הנהר, יותר מאשר עיר גדולה. רק מעט מערביים מגיעים לעיר ויש בה אווירה אותנטית להפליא, והרבה מסעדות מצוינות שמגישות דגים ופירות ים טריים. האתר המעניין ביותר בעיר הוא מקדש הקופים (Wat Thammikaram), ששוכן מצפון לעיר. במקדש ובקרבתו חיים קופים רבים, והמיקום בראש גבעה מבטיח נוף נפלא על האזור כולו. מפרצ'ופא קירי קאן אפשר לנסוע, ברכב או באופניים, לאחד מהחופים היפים שבסביבה, כמו חוף או מאנאו (Ao Manao). מדובר באחד מהמפרצים היפים ביותר בתאילנד. המפרץ מוקף בגבעות והחוף חולי, לבן ורך, עם מים רדודים וצלולים להפליא.


צוקים דרמטיים ומי טורקיז בחוף או מאנאו | צילום: chaiyawat p, flickr

אתר נוסף שאין להחמיצו באזור הוא הפארק הלאומי קאו סאם רוי יוט (Khao Sam Roi Yot), שלמרות שטחו הקטן הוא פארק יפהפה ומגוון להפליא. פירוש שמו של הפארק הוא "ההר עם 300 הפסגות", ושמו ניתן לו בשל ההרים הירוקים שבטיפוס אליהם נשקף נוף נפלא, ובשל צוקי אבן הגיר שמזדקרים מן החוף. בפארק יש חופים יפים עם חול לבן ורך, מערות, ביצות ובריכות מים מתוקים, עולם החי כולל קופי לנגור, קופי מקוק, נמיות, דרבנים, וכ-300 מינים של ציפורים.

דרום תאילנד והאיים
האיים של מחוז טראנג
מחוז טראנג (Trang) נמצא בדרום תאילנד, בסמוך לגבול עם מלזיה. האזור היבשתי מיוער ברובו וכולל מסלולי הליכה נפלאים רבים בלב היער שמובילים למפלים יפים. לא כדאי להחמיץ ביקור בכפר הדייגים האט יאו (Hat Yao), שמצידו האחד ים טורקיז צלול עם עולם תת מימי עשיר, ומצידו השני צוקי אבן גיר דרמטיים. בכפר יש כמה חופים נפלאים.

בנוסף לאזור היבשתי כולל מחוז טראנג גם 46 איים שפזורים בים אנדמן. חלק מהאיים האלה מתויירים במידה ויש בהם תשתיות תיירות נוחות, אבל אף אחד מהם לא עמוס וממוסחר, ואין בהם את ההמולה שאשר לראות לעיתים בפוקט ובקראבי שמצפון.

הנה כמה איים בטראנג שכדאי לבקר בהם:

קו מוק (Ko Muk) – זהו אחד מאיים היותר מפותחים באזור. יש בו חופים יפים, עם אפשרויות שנירקול מעניינות ומגוון אפשרויות לינה. האטרקציה המרכזית באי היא Tham Morakot – מערת האמרלד. זוהי מעין מנהרה חצובה באבן גיר ששחייה דרכה (בחשיכה מוחלטת בחלק מהדרך) מובילה ללגונה קטנה, מקסימה ומוקפת צוקים.


חוף בקו ליפה. כל מה שצריך בחופשה | צילום: Alexey Sidorenko, flickr

באי יש שלושה חופים עיקריים, שמרוחקים כרבע שעה הליכה זה מזה. החוף המרכזי הוא פטאייה (Pattaya), שאין כל קשר בינו לבין עיר הנופש ההמונית שידועה לשמצה בתיירות המין שבה. זהו חוף עם חול רך ומים צלולים, הרבה מסעדות וברים, מלונות וחדרים להשכרה, ואפשרויות שנירקול מצוינות ממש ליד החוף. החופים השכנים, הט צ'או לי (Hat Chao Ley) והט פרמונג (Hat Pramong) הם חופים רגועים יותר, עם אווירה רגועה ותנאי שנירקול מצוינים. בחוף הט פרמונג אפשר ליהנות מלינה בבקתות בסיסיות על החוף ולהרגיש כמו בתאילנד של לפני עשרים שנה. בסמוך לקו ליפה יש כמה איים זעירים ולא מיושבים שאליהם ניתן להגיע בשייט בסירות מסורתיות.

האי קו ליפה הוא גן עדן לחובבי צלילה. הוא מהווה חלק מהשמורה הימית טרוטאו (Tarutau), שמורכבת מ-51 איים בים אנדמן, שחלקם מכוסים ביערות גשם סבוכים. במים של האיים חיים דולפינים, מנטות, כרישים, ומגוון עצום של דגים טרופיים.

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.