תפריט עמוד
מטבע האירו חזק, הדולר פחות, ויש דילים טובים לניו יורק. נחתת בשדה התעופה, לקחת מונית למרכז מנהטן, ועכשיו עליך להתחיל להסתדר בכוחות עצמך. צריך מפה, כלי עזר בסיסי המשמש מטיילים זה אלפי שנים. עד לא מזמן, מפה היתה דף נייר גדול שעליו מסומנים כבישים, רבעים, לשכות מידע לתיירים וכדומה. למרות יעילותה, סובלת מפת הנייר המסורתית מחיסרון משמעותי: היא קבועה. היא לא יכולה להשתנות בדיוק על פי צרכיך הספציפיים ולספק רק את סוג המידע הדרוש לך באותו רגע. למשל, להציג רק בתי קולנוע. או גני שעשועים לילדים. או מכוני עיסוי.
בשנים האחרונות פותחו תוכנות שונות למחשבי כף יד, אשר מספקות מפה אינטראקטיבית: אפשר לבחור בה סוג מידע מסוים, המפה מגיבה במהירות ומספקת אותו בהתאם. המפות האלקטרוניות מכילות כמות גדולה של אינפורמציה – תחנות דלק, מקומות בילוי, מסעדות ועוד – אשר מוצגת על פי בחירת המטייל. אבל למרות היתרון הברור, ההפעלה של המערכת מסורבלת מעט והמסך הקטן אינו מאפשר ממשק נוח וקל לשימוש.

המפה בנויה משלוש "שכבות", המשולבות בלוח אחד: 1. מפת רחובות 2. מפת קווי אוטובוס ורכבת תחתית 3. מפת שכונות, פארקים ואתרי תיירות מרכזיים

רעיון חדש ומעניין, המבוסס על תעתוע של העין, מציע שילוב בין הנוחות של מפת הנייר ובין היכולת האינטראקטיבית של המפות האלקטרוניות. הפיתוח, פרי מוחם הקודח של אנשי החברה האמריקאית "Urban Mapping", מבוסס על כך שכל מפה היא למעשה שילוב של כמה מפות שונות, המכילות כל אחת מידע שונה. אלפי עדשות קטנטנות המצפות את המפה יוצרות אשליה אופטית שמדובר במפה אחת, אשר מתחלפת כאשר משנים את זווית הצפייה בה (עיקרון המזכיר מעט שלטי חוצות, אשר מבט בהם מזוויות שונות יוצר את האשליה שהתמונה בשלט מתחלפת).
המפה, המעוצבת להפליא, עשויה מלוח פלסטי דק וגמיש למדי, והיא מתקפלת. מבט על המפה מזווית ישרה מספק את מפת רחובות מנהטן. הטיה קלה של המפה מעבירה אותנו למפה של קווי אוטובוס ורכבת תחתית. רוצים לדעת איפה צ'יינה טאון או מרכז רוקפלר? – הטו את המפה בזווית אחרת, וקבלו מפת שכונות, פארקים ואתרי תיירות מרכזיים.

כל שכבה מציעה מידע שונה. אלפי עדשות קטנטנות מצפות את המפה ויוצרות אשליה אופטית שמדובר במפה אחת, אשר מתחלפת כאשר משנים את זווית הצפייה

החברה פיתחה עד עתה מפה של אזור מנהטן בלבד, אולם מפות נוספות צפויות להיתווסף בעתיד. "המשתמשים אוהבים את המפה", מדווחים אנשי צוות הפיתוח. "חלקם אמנם מתקשים מעט כאשר הם אוחזים בה בפעם הראשונה, אך כבר אחרי כמה דקות הם משתמשים בה בקלות רבה".

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.