תפריט עמוד

סוגי ויזות ליוון – כל האפשרויות

כבר עשורים שהישראלים בוחרים ביוון כיעד מועדף. בין אם הם נוהרים אליה כמוקד תיירות מושך, יעד השקעות נדל"ן משתלם או אפילו כמרכז חיים חדש ומרגש - אין ספק שישנן סיבות רבות לכך שישנם מבקרים ישראלים כה רבים במדינה. ההיסטוריה העשירה, הנופים המרהיבים והתרבות התוססת, לצד הזדמנויות ההשקעה המזמינות שמציעה הממשלה היוונית למשקיעים זרים, הם רק כמה מהסיבות למגמה הזו. כדי ליהנות מכל הטוב הזה, יהיה עלינו לדאוג לסידורי שהייה מתאימים

כבר עשורים שהישראלים בוחרים ביוון כיעד מועדף. בין אם הם נוהרים אליה כמוקד תיירות מושך, יעד השקעות נדל"ן משתלם או אפילו כמרכז חיים חדש ומרגש – אין ספק שישנן סיבות רבות לכך שישנם מבקרים ישראלים כה רבים במדינה. ההיסטוריה העשירה, הנופים המרהיבים והתרבות התוססת, לצד הזדמנויות ההשקעה המזמינות שמציעה הממשלה היוונית למשקיעים זרים, הם רק כמה מהסיבות למגמה הזו. כדי ליהנות מכל הטוב הזה, יהיה עלינו לדאוג לסידורי שהייה מתאימים.

נכון להיום, ישראלים יכולים לבקר ביוון ללא ויזה עד שלושה חודשים. עם זאת, ההתפתחויות האחרונות בנוגע להטמעת מערכת המידע והרשאות הנסיעה האירופית (Etias) עשויות לשנות את תנאי ההסדר הזה. ככל שתקופת השהות ביוון ללא ויזה תתקצר לאחר יישום תוכנית Etias, ייתכן שנצטרך להרגל למציאות חדשה. האי הים תיכוני שהיה עבורנו עד לאחרונה יעד זמין ופשוט, עשוי לדרוש מאיתנו להוציא ויזה כדי שנוכל להפיק ממנו את מרב ההזדמנויות. אז בין אם התעניינת בביצוע השקעות נדל"ן ביוון או אם סתם תכננת חופשה ארוכה באזור, כאן נעבור על פני הוויזות השונות העומדות לרשות ישראלים המעוניינים לבקר או להתגורר ביוון.

מהי Etias וכיצד תשפיע המערכת על מדיניות הביקורים ביוון?

מערכת המידע והרשאות הנסיעה האירופית, או Etias (European Travel Information and Authorization System) היא מערכת אישורי נסיעות אלקטרונית המיושמת כעת על ידי האיחוד האירופי. בדומה לתוכנית ESTA האמריקאית, מטרת התוכנית היא להעלות את רף האבטחה וביקורת ההגירה בקרב כלל הנוסעים הנכנסים לאזור הסכם שנגן, לרבות יוון ושלל מדינות אירופיות נוספות. המערכת תדרוש כעת מאזרחי מדינות הפטורות מוויזה ליוון ובתוכן ישראל, להנפיק אישור אלקטרוני לפני יציאתם כדי לסנן סיכונים ביטחוניים. על ישראלים המתכננים נסיעה ליוון להתעדכן בתהליך יישום המערכת ולהתעדכן אודות הדרישות הספציפיות ותנאי התוכנית. ככל שתנאי Etias יגבילו את זמן השהייה או את הפעולות שנורשה לבצע ביוון כמבקרים, ייתכן מאוד שיהיה עלינו להנפיק ויזה לפני הנסיעה.

ויזת איחוד משפחות ליוון

ויזת איחוד משפחות מיועדת עבור ישראלים עם בני משפחה מדרגה ראשונה המתגוררים ביוון כחוק, כגון בני/ות זוג, הורים וילדים. הוויזה נועדה, כשמה כן היא, לאחד בין משפחות ולאפשר לבני משפחה להתגורר יחד כחוק ביוון. כדי לקבל את הוויזה, יהיה עלינו לספק מסמכים המוכיחים את הקרבה המשפחתית והוכחת יכולת הכנסה. ברוב המקרים, ויזת איחוד משפחות תקפה לתקופה של עד שנה וניתן לחדשה לאחר תקופה זו.

ויזת עבודה ביוון

עבור ישראלים המחפשים הזדמנויות תעסוקה ביוון, ויזת עבודה היא האפשרות המתאימה ביותר. הוויזה מאפשרת לקבל שכר ממעסיקים יווניים כחוק. כדי לקבל ויזת עבודה, יהיה עלינו להציג הצעת עבודה ממעסיק יווני שישמש כנותן חסות. כמו כן, על המעסיק לספק הוכחה לכך שאין מועמד מתאים ביוון או במדינה אחרת מהאיחוד האירופי הזמין לביצוע התפקיד. לרוב, ויזות עבודה מונפקות עבור ענף ספציפי בלבד ותוקפן חל רק למשך תקופת חוזה ההעסקה שנחתם.

ויזת סטודנט ליוון

סטודנטים ישראלים המעוניינים ללמוד ביוון רשאים להגיש בקשה לוויזת סטודנט. ויזה זו מאפשרת לאנשים להירשם למוסדות לימוד והכשרה ביוון, בין אם מדובר בתואר אוניברסיטאי או קורס מקצועי קצר מועד. המועמדים נדרשים לספק הוכחת קבלה למוסד לימודים יווני מוכר, הוכחה ליכולת פרנסה או משאבים כספיים שיכסו את מחייתם וביטוח בריאות. ויזת הסטודנט תקפה למשך תוכנית הלימודים בלבד.

ויזת זהב ליוון

תוכנית ויזת הזהב היא אופציה אטרקטיבית עבור ישראלים המעוניינים להשקיע ביוון ולהשיג תושבות. התוכנית הייחודית הזו מאפשרת לאזרחים שאינם מהאיחוד האירופי לקבל ויזת תושבות על ידי השקעה בנדל"ן יווני. עד כה, עמד רף ההשקעות המינימלי הנדרש על 250,000 אירו. באוגוסט הקרוב, יעלה הרף ל-500,000 אירו. מדובר באחת מהתוכניות עם רף ההשקעות הנמוך ביותר באיחוד. ויזה זהב ביוון מאפשרת תושבות לחמש שנים ותנועה חופשית בכל אזור הסכם שנגן. בנוסף, תמיד אפשר לחדש את הוויזה ואף להגיש בהמשך בקשה לאזרחות.

כעת, כאשר מדיניות הנסיעות באיחוד האירופי משנה את פניה, חשוב יותר מאי פעם לוודא שאנו ערוכים לקראת הנסיעה הבאה שלנו ליוון. ככל שמדובר ביותר מקפיצה קטנה מעבר לים, מומלץ לבחון מקרוב את האופציות השונות לוויזה ולקבל החלטה מושכלת.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.