תפריט עמוד

נשים סקייטריות? העידן החדש

לעומת גלישת גלים או גלישת רוח, שניהם ענפי ספורט בהם נשים עסקו פחות או יותר מהימים הראשונים, בסקייטבורד, ענף ספורט אגרסיבי שכולל לא מעט נפילות כואבות ומכות יבשות, הנשים לא גילו התלהבות רבה

ליאור צלרינג | צילום: Roberta Osborne

אולם זה לא היה רק ההיבט הטכני שהרחיק את הנשים, אלא גם ההיבט החברתי של להסתובב כל היום ברחובות, להירדף על ידי שומרים ולהידחף לכל מיני הופעות פאנק. לא משהו נחמד לבחורות צעירות, מה גם שרוב הסקייטרים לא היוו בכלל תחרות לגולשים החסונים והשזופים.

אז מה השתנה? הסקייטבורד השתנה, הסקייטבורד עבר משולי החברה למרכז החברה, בעוד טוני הוק ושות' נותנים לו מראה אתלטי, נקי ומסודר בניגוד לימים שבהם הנרי רולינס מ"בלאק פלאג" פרסם צירים של סקייטבורדים והלך מכות במועדונים עם דווין פיטרס וחבורתו.
המעבר של סקייטבורד למיינסטרים גרם לנשים לוותר על הנוחות של הגלים ולעבור לבטון הקר. האמת, המעבר היה ארוך אבל לא רע בכלל, את הקרדיט הראשון למחליקה אישה, עלי לתת לקרבת' ברנסייד, שם לא מוכר למרבית הסקייטרים הצעירים, אולם היא הייתה המחליקה המקצועית הראשונה אי שם בסוף שנות השמונים ותחילת שנות התשעים.
קרבת' הייתה לבד, לא הייתה עוד בחורה שהחליקה מקצועית חוץ ממנה, אבל היא שלטה! ונסעה ורט טוב, אפילו טוב מאוד. אחרי קרבת' הייתה דממה בגזרה הנשית להרבה שנים.

בחמש השנים האחרונות נערות צעירות גילו את נפלאות הסקייטבורד ויחד עם התדמית היותר "קולית" ונקייה של הענף הן מצאו שאפשר לנסוע על סקייטבורד וליהנות. אחת מהחלוצות של הדור החדש הייתה אליסה סטרימר, מחליקת סטריט לא רעה בכלל, שהייתה מספר אחת בתחרויות נשים במשך כמה שנים. היא בהחלט הצליחה להעלות את המודעות של הסקייטבורד לנשים והיוותה מודל לצעירות הרבות שהיום מחליקות ומתחרות. ממשיכת דרכה הישירה (שגם גזלה ממנה את המיקום) היא ונסה טורס, צעירה מקליפורניה (אלא מה), שמספונסרת על ידי חברת אלמנט.
גם עולם המותגים עלה על טרנד הסקייטריות, ולא איחר לצאת בקולקציות שונות לנשים. רוקסי הוותיקה שכבר כבשה את עולם הגלישה נכנסה גם לביגוד לסקייטריות ו"גלוב" פיתחה את מותג הנעליים "גלז" במיוחד בשביל נשים סקייטריות.

ומה העתיד צופה להן? בגלישת גלים וגלישת רוח, יש נשים שגולשות ברמה גבוהה ביותר, את חלקן אפשר להשוות לגברים ברמת הביצועים, וגם ברולרבלייד יש בהחלט מחליקות לא רעות בכלל.
בסקייטבורד יש עלייה ברמה כל הזמן, אולם נראה כי ייקח קצת יותר זמן עד שנראה את הכישרון שיגרום לנו להשתאות.

בסך הכול הבחורות נוסעות טוב מאוד, אבל כמו בכל דבר גם פה זה עניין של מאגר הכישרונות שנכנס לענף, ובסקייטבורד אנחנו רק בתחילת הדרך…
ומה עם ישראל? לא ידוע מה קורה בישראל, אבל אולי מתישהו יהיה כדאי לעשות מקצה ניסיון גם לנשים…

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.