תפריט עמוד

נפילה ממטוסים

1
נניח שאתם טסים בטיסת שכר, ובאמצע הדרך מתרחשת תקלה והמטוס שלכם מתפרק באוויר.

2
לשמחתכם, זה לא מוכרח להיות סוף הטיול. רבים שרדו נפילות חופשיות, ביניהם גולש האוויר הבריטי מייקל הולמס, שבדצמבר האחרון לא הצליח לפתוח אף אחד מהמצנחים שלו ונפל 3,962 מטרים, אל תוך שיח אוכמניות גדול בניו זילנד. הוא יצא מהאירוע בקרסול שבור וריאה מנוקבת. ניצול ידוע אחר הוא הקלע הבריטי ניק אלקמייד שב- 1944 קפץ ממטוסו הבוער, 5 וחצי קילומטרים מעל ערבות השלג שליד ברלין. כיאות לבריטי, נפילתו הואטה על די עץ מחט שעמד מעל שיח. הוא נקע את רגלו ולפי האגדה נשאר במקום ועישן עד העברתו לידי הגסטאפו.

הנופלת החופשית הידועה בעולם היא הדיילת ושיאנית גינס אסנה וולוויץ', 56, שב- 1972 פוצץ בדלן קרואטי את טיסת ג'אט איירוויס שבה עבדה. וולוויץ' היתה הניצולה היחידה מההתרסקות. המחלצים מצאו אותה חסרת הכרה, עדיין חגורה לכסאה, בתוך ערימת פלדה שהיתה חלקו האחורי של המטוס. את נפילתה, מגובה עשרה קילומטר ריככו המדרונות המושלגים שמעל לכפר הצ'כי סרבקה קמינצ'י.

והופה: הנה אתם. ומה עכשיו? | צילום: Laura Hadden – cc-by
3
עכשיו תורכם. בלי להיכנס לפיזיקה ניוטונית, נקודת המוצא שלכם היא נפילה במהירות 590 קמ"ש, כשאתם עדיין על הכסא (או כשהוא עליכם) אם תפתחו את חגורת הבטיחות ותפעלו נכון תוכלו להאט את מהירותכם לכ-200 קמ"ש ולהסיט את מקום הפגיעה בקרקע ברדיוס של שלושה-ארבעה קילומטרים בנפילה ממטוס מצוי.

4
השיטה של צנחנים להאט את עצמם היא תחילה “להישכב” באוויר על הבטן, לפרוש את ידיהם קדימה ולהרים אותן מעל לראש, ולקפל את רגליהם, כאילו הם מנסים לתפוס אותן עם הידיים.

5
הצלחתם? כעת, גופכם הוא המטוס ואתם הטייס. על מנת לפנות ימינה, הנמיכו את חלקו הימני של גופכם. על מנת לפנות שמאלה, הנמיכו את החלק השמאלי. כדי להתקדם קדימה בצעו עם ידיכם תנועת שחייה – והעבירו אותן לצדי הגוף.

6
זה הזמן להתבונן מטה, ולהגות בשני דברים: “עצים”, ואם יש לכם מזל אז גם ”שלג”. אם אתם נופלים אל תוך עיר, נסו את הפארק, הקאנטרי קלאב, מגרשי גולף, מבנים עם גג זכוכית או, בלית ברירה, מגרש חניה של אוטובוסים או של חברת ליסינג מצליחה.

כך או אחרת זה לא יהיה נעים. לשם המחשת כוח פגיעתכם בקרקע, דמיינו את עצמכם ממתינים לרכבת התחתית של לונדון במקום הלא נכון.

כי יש, בסופו של דבר, שני צדדים שאפשר לחכות בהם לרכבת. מיינד דה גאפ. | צילום: J RAWLS – cc-by
7
בשעה טובה הגעתם לקרקע, או לפני האוקיינוס. בעודכם באוויר יצבו את גופכם לתנוחת עמידה, כשהעקבים מובלטים כלפי מטה. היכונו לקפץ מפני הקרקע בחזרה לאוויר, ולסוכך בידיכם על ראשכם.

8
אל תנסו לקפוץ ראש לתוך האוקיינוס.

9
מבנה שנודע במספרן הרב של הנפילות ממנו הוא מגדל אייפל בפריז. האתר שימש מוקד משיכה למתאבדים וצנחנים חובבים-מדי מכל העולם. אחת ההתאבדויות הראשונות במקום היתה של פועל דפוס פריזאי, שבשנת 1891 תלה את עצמו מפיגומי המגדל במחאה על הקמתו, שמכערת את פני העיר. במכתב ההתאבדות שלו הוא הוריש את בגדיו לאדריכל גוסטב אייפל.

10
גם החייט האוסטרי פרנץ רייכלט חב את פרסומו למגדל אייפל. בנקודת הדקה ועשרים שניות שבסרטון הזה, אפשר לראות את רייכלט קופץ מהקומה הראשונה במגדל, כדי לבחון את יעילות המצנח הבייתי שהמציא. הנתיחה שלאחר המוות העלתה כי הוא מת עוד לפני שפגע בקרקע – ככל הנראה מפחד. חרף הפגנת החולשה הזו, הפך רייכלט, אי אז בשנת 1912, למבשר תרבות הג'ק-אס
.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.