תפריט עמוד

נמיביה – ארץ האוצרות הקורצים

מה אנחנו יודעים על המדינה בקצה הדרומי של אפריקה? מהו כוח המשיכה שלה, מהם האוצרות הגדולים שלה ומהן הבעיות שמטרידות את תושביה?

רק שני מיליון בני אדם חיים בנמיביה, מדינה ששטחה יותר מ-800 אלף קילומטרים רבועים – פי ארבעים משטח ישראל. תוחלת החיים בנמיביה נמוכה- כ-42 שנים, והידבקות באיידס נחשבת לאחת הבעיות הגדולות שמעיבות על החיים בה, אבל כל אלה מתגמדים לעומת האוצרות העצומים שיש לנמיביה להציע. 

המדינה בקצה אפריקה זכתה לעצמאות ולהכרה רק בשנת 1990. מחצבים הם האוצר הבולט ביותר של נמיביה. כריית מחצבים מהווה עשרים אחוזים מן הכלכלה המקומית. 

היא נחשבת לאחת מיצואניות היהלומים הגדולות בעולם. נמיביה היא היצואנית הרביעית באפריקה של מינרלים והספקית החמישית בגודלה בעולם של אורניום. כמו כן כורים בשטחה כמויות גדולות של כסף ומתכות יקרות נסופות.
למרות שהמכרות מעסיקים רק שלושה אחוזים מכוח העבודה במדינה הם הכוח המניע את הכלכלה המקומית. עובדה זו בולטת במיוחד לנוכח נתון נוסף – מחצית מאוכלוסיית נמיביה נזקק לסובסידות ממשלתיות כדי להמשיך ולעסוק בחקלאות מקומית. 

נמיביה מייבאת בדרךך כלל מחצית מכמויות התבואה שלה ובשנות בצורת אפילו יותר. 

נתונים רבים של האו"ם מציגים את נמיביה כמדינה המובילה בעולם בתחום אחד: חלוקה לא שוויונית של ההכנסות – לצד עשירים מופלגים שקשורים לכריית היהלומים יש במדינה עניים רבים מאוד. יותר משליש מן האוכלוסייה בנמיביה חי מדולר אחד ליום. כמעט שני שלישים מן האוכלוסייה במדינה מתקיימים משני דולר ליום. 

בתחום הנסיעות והתיירות נחשבת נמיביה למדינה מרתקת במיוחד. יש בה כמה שמורות טבע חשובות ומעניינות ובשנים האחרונות התפתח בה מאוד תחום טיולי הספארי.
 
תעודת זהות נמיביה »

המדריך המלא לנמיביה »

ביקור בנמיביה » 

סרטון – מסע אל פילי מדבר נמיב עם דנדן ולילך בולוטין:

לקריאה נוספת:

נמיביה: אפריקה שונה לגמרי
נמיביה: אפריקה שונה לגמרי
נמיביה מזמנת בעיקר מפגש עם הנופים והתרבויות של אפריקה, יותר מאשר עם בעלי חיים וספארי. בצפון המדינה חי שבט ההימבה, שבנותיו מושחות את גופן באדמה אדומה, …
גיורא לוין  
 

 

הרצאת וידאו: נמיביה - טבע ותרבויות

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.