תפריט עמוד

ניקרגואה: האתרים שלא כדאי להחמיץ

עם הרי געש, אגמים, יערות עננים, מפלים, ערים קולוניאליות ושפע של פעילויות אתגר, ניקרגואה היא אחת מהמדינות המרתקות במרכז אמריקה. למרות כל אלה, היא עדיין נותרה אותנטית ולא ממוסחרת, עם פחות מטיילים משכנתה המפורסמת קוסטה ריקה. כדאי לטייל בה בהקדם, לפני שזה ישתנה

ניקרגואה היא אחת המדינות המפתיעות של מרכז אמריקה. זוהי המדינה הגדולה ביותר במרכז אמריקה בשטחה והדלילה ביותר מבחינת האוכלוסייה, יש בה יערות גשם, הרי געש וחופים יפהפים, לצד ערים קולוניאליות שמורות היטב. עם זאת, מלחמת אזרחים מתמשכת, עוני ואסונות טבע מנעו מניקרגואה להפוך לקוסטה ריקה הבאה. אבל כל זה מתחיל להשתנות: בשנים האחרונות ניקרגואה הופכת ליותר בטוחה ומזמינה והמטיילים מתחילים לגלות אותה. מי שיגיע לכאן יגלה מדינה ששומרת על אופייה האותנטי, לא עמוסה במטיילים וגם המחירים בה עדיין נוחים. במהלך טיול בניקרגואה אפשר ליהנות מפעילויות רבות בטבע: טרקים, רכיבה על אופניים ועל סוסים, שייט קיאקים, גלישת גלים, טיפוס על הרי געש, אומגות והרשימה עוד ארוכה. אז מה כדאי לראות ולעשות בניקרגואה? הנה כמה המלצות:

גרנדה

גרנדה (Granada) היא העיר השלישית בגודלה בניקרגואה ואחת היפות שבהן. מטיילים רבים בוחרים בה כנקודת מוצא לטיולים, בשל מיקומה, כשעה וחצי נסיעה מעיר הבירה, מנגואה. גרנדה היא ההתיישבות הקולוניאלית הספרדית הראשונה בניקרגואה, והבתים הקולוניאליים הצבעוניים שבה נשתמרו באופן מוצלח. במהלך השהות בעיר, מומלץ לשבת בבית קפה בכיכר המרכזית, ללכת לאיבוד בסמטאות הצרות, ליהנות מהבתים הססגוניים ולצאת לטיול רומנטי בכרכרה רתומה לסוס.

אדריכלות קולוניאלית בגרנדה, היפה בערי ניקרגואה | צילומים: שאטרסטוק

לאון

לאון (Leon), העיר השנייה בגודלה בניקרגואה, ובירת המדינה לשעבר, שוכנת על גדות נהר צ'יקיטו, כתשעים ק"מ מצפון-מערב לבירה מנגואה. העיר הקולוניאלית שנוסדה במאה ה-16 גדושה באוסף מרשים של מבנים היסטוריים ופנינים ארכיטקטוניות, והיא פחות תיירותית מגרנדה. ציורי קיר וגרפיטי על קירות הבתים מעידים על מלחמת האזרחים שהשתוללה פה עד לפני כמה שנים. לאון נחשבת לבירה האינטלקטואלית של ניקרגואה ולביתה של האוניברסיטה הלאומית, ויש בה גם כמה מוזיאונים מצוינים.

הקתדרלה של לאון

הקתדרלה של לאון | צילום: Chrispictures / Shutterstock.com

לגונה דה אפויו

לגונה דה אפויו (Laguna de Apoyo) הסמוכה לבירה מנגואה, היא אגם געשי עצום ויפהפה. אפשר לחתור באגם בקיאק, לדוג ולשחות בו, ואפילו לעסוק בגלישת רוח.

לגונה דה אפויו, אגם געשי יפהפה

לגונה דה אפויו, אגם געשי יפהפה

שמורת וולקן מסאיה

בפארק הלאומי וולקן מסאיה (Parque Nacional Volcán Masaya), אשר הכובשים הספרדים כינוהו "שערי הגיהנום", תמצאו את הרי הגעש הנגישים ביותר במדינה. בפארק יש שני הרי געש, מסאיה (Masaya) ונינדירי (Nindirí), שביחד יש להם חמישה לועות געשיים. לוע סנטיאגו הוא הפעיל ביותר, ואפשר לצפות בלוע המעשן ובזרמי לבה אדומים. בפארק יש כמה מסלולי טיול מסומנים, במרביתם ההליכה מותרת רק בליווי מדריך. מפסגת הר מסאיה, בגובה 632 מטר, יש תצפית עוצרת נשימה על הפארק, על אגם מסאיה ועל העיר מסאיה.

הלוע המעשן של הר הגעש מסאיה

הלוע המעשן של הר הגעש מסאיה

שמורת מירפלור

שמורת מירפלור (Miraflor) היא אחת השמורות היפות והמגוונות בניקרגואה. יש בה שלושה אזורי אקלים שונים, יער עננים סבוך, מפלים, מערות, אגמים, נחלים, שטחי מרעה ושדות. השמורה מפורסמת ביותר מ-200 מיני סחלבים, שמנקדים אותה בשלל צבעים והופכים אותה לאחד מאזורי גידול הסחלבים העשירים בעולם. ביחד עם מאות מינים של ציפורים טרופיות מתקבלת תחושה של גן עדן קסום. בשטח השמורה יש מטעי קפה והרבה חוות חקלאיות, שבחלקן אפשר ללון, כך שהטיול כאן מהווה הזדמנות לא רק לראות את הטבע, אלא גם להיפגש עם המקומיים. בשמורה יש הרבה מסלולי הליכה ברמות קושי שונות ואפשר גם לגלות את נפלאות האזור בטיול סוסים.

יער הגשם בשמורת מירפלור

יער הגשם בשמורת מירפלור

אגם ניקרגואה והאי אומטפה

אגם ניקרגואה הוא האגם הגדול ביותר במרכז אמריקה, והוא מנוקד במאות איים שתורמים ליופיו. המיוחד מבין האיים הללו הוא אומפטה (Ometepe), שנוצר על ידי שני הרי געש מרשימים שהתחברו ויצרו אי אחד. הר קונספסיון הוא הגבוה והפעיל מבין השניים, בפסגתו של הר מדרס יש אגם געשי ולמרגלותיו מפל יפה שנופל לאורך קיר תלול. ניתן לטפס על שני ההרים. בנוסף, האי מציע שלל חוויות כמו רכיבה על אופניים, שייט קיאקים ועוד הרפתקאות.

הר הגעש אומפטה, אשר סביבו צמחייה סבוכה

הר הגעש קונספסיון באי אומפטה

הר הגעש סרו נגרו

סרו נגרו (Cerro Negro) הוא אחד מהרי הגעש הצעירים בעולם. זהו הר געש פעיל, שמדרונותיו מכוסים בחול וולקני  שחור. החול הזה הופך את ההר לפופולרי במיוחד בקרב מטיילים חובבי ריגושים, המנצלים את הנתונים הטבעיים של ההר לגלישת חולות במהירות מסחררת של עד 100 קמ"ש. זהו אחד מאתרי הגלישה הוולקנית הטובים בעולם והוא מופיע ברשימת החלומות של מטיילים הרפתקנים רבים.

גלישה במורדות הר הגעש סרו נגרו

גלישה במורדות הר הגעש סרו נגרו | צילום: Matyas Rehak Shutterstock.com

סן חואן דל סור

ניקרגואה תברכה בחופים נפלאים, ואחת מעיירות החוף הפופולריות ביותר היא סן חואן דל סור (San juan del Sur). יש בה חופים יפהפיים, שרבים מהם מתאימים לגלישת גלים. במרבית החופים בעיר תוכלו לשכור גלשן ואם מעולם לא גלשת, תוכלו גם לקבל שיעורי גלישה. סן חואן דל סור היא גם חביבת התרמילאים, ויש בה כמה הוסטלים טובים והרבה ברים זולים. בעיירה נמצא פסל ישו הגואל, השני בגודלו בעולם, אחרי הפסל של ברזיל. הפסל ניצב בראש גבעה תלולה, והנוף של מפרץ סן חואן הנשקף מראשה מצדיק בהחלט את מאמץ הטיפוס.

פסל ישו הגואל בעיירה סן חואן דל סור

פסל ישו הגואל בעיירה סן חואן דל סור

איי התירס

אחרי שביקרתם בערים קולוניאליות, טיפסתם ביערות גשם וגלשתם במורד הרי געש, מגיע הזמן לקצת מנוחה. המקום הטוב ביותר לעשות זאת הוא איי התירס, שמרוחקים כשבעים ק"מ מחופי ניקרגואה, בים הקריבי. בשני האיים, האי הקטן והאי הגדול, יש חופים זהובים ועטורי דקלי עם מים צלולים. האי הגדול מפותח יותר, עם בתי מלון גדולים והרבה מסעדות, האי הקטן יותר רגוע, עם בתי הארחה זולים, מה שהופך אותו אטרקטיבי לתרמילאים. באיזה אי שלא תבחרו, תוכלו ליהנות משחייה, צלילה, שנורקלינג או פשוט לרבוץ על החוף עם ספר טוב.

אי התירס הגדול. חופיים חלומיים לשפת הים הקריבי

אי התירס הגדול. חופיים חלומיים לשפת הים הקריבי

גלריית תמונות מניקרגואה >>

מפת ניקרגואה:

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.