תפריט עמוד

ניו יורק היא אחת הערים המדהימות והמסחררות לא רק בארצות הברית, אלא בעולם כולו. לא פלא, אם כן, שאי אפשר להספיק לראות או לעשות הכל בביקור ראשון – וגם לא בשני ובשלישי. הנה, על קצה המזלג, כמה מהדברים שתמצאו בעיר הגדולה – מאתרים מרכזיים ועד לקניות. אבל מעבר לריצה מאטרקציה לאטרקציה, כדאי גם לעצור מדי פעם, לשבת בבית קפה מקומי בוילאג' או בבר קטן בסוהו, לעצור בגלריה בטריבקה, לקנות קנולי מתוק בליטלי איטלי, להתענג על קערה של מרק איטריות בצ'ינטאון, ולהתמסר לקצב החיים המיוחד של ניו יורק. תמיד אפשר לראות עוד כמה דברים בביקור הבא, ובזה שאחריו.

מדריך מסע אחר לניו יורק

אתרים מרכזיים בניו יורק

כיכר טיימס
מפגש רחובות 42 וברודווי נחשב לליבה של מנהטן. באזור זה שוכנים כמה מאולמות התיאטרון הטובים בעיר. הכיכר מפורסמת בזכות השלטים המוארים הענקיים סביבה.

פסל החירות
הפסל שניצב על אי קטן מול מנהטן משמש כסמל של העיר. גובה הפסל 93 מטר. האתר למבקרים שהגיעו במעבורת והמבקרים יכולים לטפס ל"כתר" שמספק תצפית רחבה על הנמל. בבסיס יש מוזיאון, נגיש באמצעות מעלית, המציג את היסטוריית הפסל. בשנת 1986 עבר הפסל שיפוצים ב-70 מיליון דולר, והחליפו את הלפיד בלפיד מזהב 24 קרט.
אתר אינטרנט


פסל החירות. הסמל של העיר

הסנטרל פארק
הפארק הכי מפורסם בעולם. מלבן מדויק בלב מנהטן, על הקרקע היקרה בעולם. אורכו 4 ק"מ. בפארק מתקיימות המון פעילויות ספורט, בילוי ותרבות. מבקרים רבים נוסעים בו בכרכרה רתומה לסוסים.

בניין אמפייר סטייט
פעם זה היה הבניין הכי גבוה בעולם. מאז נפילת מגדלי התאומים שב האמפייר סטייט לשמש כבניין הגבוה במנהטן. יש בו 102 קומות והקומה העליונה מעניקה תצפית נהדרת על העיר. אסור להחמיץ.
אתר אינטרנט

מוזיאון הטבע
מפגש הרחובות 79 וסנטרל פארק ווסט. אחד המוזיאונים הכי חשובים בעיר ולבטח הכי מהנה לילדים. מוצגים בו שלד לווייתן, שחזורי דינוזאורים והוא מכיל את הפלנטריום החדיש בו יש תצוגות על כוכבי היקום.
אתר המוזיאון


דגם של דינוזאור במוזיאון הטבע

המוזיאון לאמנות מודרנית
המוזיאון מוכר בכינוי MOMA. נחשב לאתר חובה למבקרים במנהטן. התצוגה נוחה מאוד לצפייה וכוללת אוסף מדהים של כל האמנים החשובים בתקופתנו.
הכתובת: 11 West 53 Street, between Fifth and Sixth avenues
טלפון: 212-7089400
אתר המוזיאון

מוזיאון המטרופוליטן
המוזיאון מציג אמנות קלאסית, אומנות עתיקה, אומנות אסיאיתית, אוקיאנית, אפריקנית, איסלמית ומודרנית. אוסף האומנות המצרית העתיקה כולל מקדש מצרי אשר הובא בשלמותו ממצרים- מקדש דנדור. המוזיאון מציג חדרים שעוצבו על ידי האדריכל פרנק לויד רייט וכן אוסף גדול של כלי נשק ושיריון.
כתובת: 1000 Fifth Avenue at 82nd Street
אתר המוזיאון


שייט באגם בסנטרל פארק
מסעדות מומלצות בניו יורק

'Mighty Quinn' היא מסעדת ברביקיו מצוינת שלה כמה סניפים ברחבי העיר. הבשרים משובחים וטעימים להפליא, המנות גדולות וגם התוספות והסלטים מצוינים. האווירה טובה והשירות מצוין.
כתובת: 103Second Avenue, איסט וילג'
טלפון: 212-6773733
אתר המסעדה

Nobu סניף הדגל של מסעדת היוקרה של השף נוביוקי מצואיש שלה סניפים בכל העולם. התפריט יפני עם טוויסט והשפעות דרום אמריקאיות. אפשר ליהנות כאן מסושי בר מצוין, סשימי ומנות ייחודיות נוספות.
כתובת: 105Hudson Street
טלפון: 212-2190500

Balthazar היא מוסד ותיק, ידוע ומכובד – ברסרי צרפתי קלאסי עם אוכל משובח ואווירה פריזאית מושלמת.
כתובת: 80Spring St
טלפון: 212-9651414
אתר המסעדה


הפיצה של לומברדי'ס. האם זו הפיצה הטובה בעיר?

Lombardi's נחשבת לפיצרייה הטובה בניו יורק לדעת רבים. דבר אחד לא נתון לויכוח – זו הפיצרייה הותיקה בניו יורק, והיא נמצאת בעיר מאז 1905. הפיצה, מהזן הדקיק, נאפית בתנור פחמים.
כתובת: 32Spring St
טלפון: 212-9417994
אתר אינטרנט

Uncle Boons היא מסעדה תאילנדית קטנה ונהדרת ברחוב ספרינג. התפריט יצירתי ואותנטי ואת המנות שתמצאו כאן לא תמצאו בשום מקום אחר.
כתובת: 7Spring Street
טלפון: 646-3706650
אתר המסעדה

לינה מומלצת בניו יורק

Mansfield הוא מלון בוטיק מעוצב ומסוגנן השוכן במבנה היסטורי בן למעלה ממאה שנה, מרוהט בסגנון קולוניאלי ומעוטר ביצירות אמנות רבות. החדרים כוללים מכשירי וידאו וסי.די, ובמלון ספרייה של סרטים, ספרים ודיסקים, בר ובופה.
כתובת: 12West 44th St
אתר אינטרנט

אופציות הלינה הזולות בניו יורק מועטות ביותר, ואחד הפתרונות האפשריים למי שמגיע לעיר לתקופה ארוכה הוא לינה בבתי דירות שבהם המחירים סבירים יחסית. אחד כזה הוא Chelsmore Apartments, בית דירות בבעלות ישראלית, המספק מגורים לחודש או יותר בדירות מרוהטות למשעי (כולל מטבח). המיקום, בלב צ'לסי, מצוין.
כתובת: 205W 15Th St
אתר אינטרנט

Blue Moon Hotel הוא מלון בוטיק ברמה של ארבעה כוכבים בלואר איסט סייד של מנהטן. 22 החדרים גדולים בהשוואה לסטנדרט הניו יורקי, וכל אחד מהם קרוי על שם של סלבריטי משנות ה-30-20.
כתובת: 100 Orchard Street
אתר אינטרנט

Gershwin Hotel – בית המלון המיוחד הזה ניחן בסטייל אקלקטי עם זיקה חזקה לאמנותו של אנדי וורהול. החדרים נקיים ובהירים ומעוצבים בסגנון מודרני. צוות המלון נעים ומסביר פנים.
כתובת: 7East 27th st
אתר אינטרנט
Larchmont Hotel הוא מלון בסגנון אירופי באזור שקט בגריניץ' וויליג'. במלון 53 חדרים נעימים, ללא חדרי אמבטיה. בכל קומה יש שני חדרי אמבטיה משותפים ומטבח אחד – הכל נקי ורענן.
כתובת: 27West 11th St

בילויים בניו יורק

תיאטרון בברודווי
כשמבקרים בניו יורק חייבים לצפות לפחות בהצגת תיאטרון אחת, וברודווי, בירת התיאטרון של העולם, היא המקום המתאים ביותר לעשות זאת. בברודווי מוצגות בעיקר הפקות יקרות, פעמים רבות ראוותניות, עם כוכבים גדולים. בין הלהיטים הפופולריים אפשר למנות את "פנטום האופרה", "מרשעת", "שיקגו", "מטילדה" ועוד רבים וטובים. חובבי התיאטרון שמחפשים חוויה קצת פחות מסחרית מוזמנים לצפות בהצגות "אוף ברודווי" וחובבי התיאטרון הניסיוני ימצאו את מבוקשם ב"אוף-אוף ברודווי".


הרדיו סיטי מיוזיק הול מקושט לקראת חג המולד
הופעות מוזיקה
אם אתם רוצים לראות את הכוכבים הגדולים באמת כדי לבדוק מי מופיע ברדיו סיטי מיוזיק הול (1260 6th Ave at 50th St, טלפון: 212-2474777). מדובר באחד האולמות המפורסמים ביותר בעולם ורשימת הכוכבים שמופיעים בו מאוד מרשימה. אתר אינטרנט
להופעות ג'אז כדאי ללכת לבלו נוט – (131 West 3rd St between MacDougal St & 6th Ave, טלפון: 212-4758592). המועדון הוא אחד ממועדוני הג'אז החשובים והמפורסמים בעולם, והוא מארח את כל השמות הגדולים בתחום. אתר המועדון

קניות בניו יורק

Bloomingdale's
אחד מבתי הכלבו המפורסמים בעולם. אפשר למצוא כאן כמעט כל דבר – אופנה, קוסמטיקה, תיקים, רהיטים ופרטי מעצבים. לא חייבים לקנות, רבים באים רק להתרשם.
כתובת: 59th Street and Lexington Avenue
טלפון: 212-7052000
אתר אינטרנט

Woodbury Common
אמנם לא בניו יורק אלא במרחק שעה נסיעה מהעיר, אבל רבים מגיעים ממרחקים בשביל לקנות באאוטלט הזה שמציע מותגים במחירי מציאה. בין המותגים שניתן למצוא כאן – ארמאני, שאנל, דיור ופראדה, וגם מותגים עממים יותר כמו נייק ואדידס. הקניון הוא מרחב קניות ענקי בסגנון כפרי, וסביבו הרים מיוערים מה שנותן קצת תחושה של יום טיול.
כתובת: Outlets, Central Valley, New York
טלפון: 1800-6318405
אתר אינטרנט

לקריאה נוספת:

ניו יורק – מדריך לעיר הגדולה עם קטנטנים

חשבתם שניו יורק הענקית והמסחררת מתאימה רק למבוגרים? טעיתם. ילדים בכל הגילים ימצאו כאן שפע של פעילויות, אטרקציות ואתרים מרתקים

הצילומים בכתבה: Sue Waters, gigi_nyc, Fernando ST, shamam, Aaron Landry

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מניו יורק

ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן
ניו יורק: השכונות הכי שוות מחוץ למנהטן

מנהטן הוא אחד הרבעים המסעירים בעולם, אבל בשנים האחרונות גם הרבעים ברוקלין, קווינס וברונקס נמצאים בפריחה ומציעים מוזיאונים משובחים, גלריות לאמנות, אמנות רחוב, פארקים ירוקים, חנויות תקליטים ווינטג', בתי קפה והמון מסעדות מצוינות, והכל באווירה מקומית ובמחירים הרבה ...

בתי הקפה הכי שווים בניו יורק
בתי הקפה הכי שווים בניו יורק

תשכחו מהדימוי המוכר של קפה אמריקאי דלוח, תתעלמו ממאות סניפי סטארבקס הפזורים ברחבי ניו יורק. במקום זה, קבלו המלצות לבתי קפה ניו יורקים נהדרים, שבכל אחד מהם תיהנו מחוויית קפה איכותית במיוחד

המסעדות הכי משתלמות בניו יורק
המסעדות הכי משתלמות בניו יורק

ניו יורק מציעה מבחר כמעט אינסופי של מסעדות, ממסעדות אתניות מכל סוגי המטבחים ועד מסעדות ביסטרו טרנדיות. חלקן זולות ולא בהכרח איכותיות, באחרות תשלמו הון עתק. כדי שלא תיפלו בסעיף האיכות או המחיר, קבלו המלצות למסעדות ניו יורקיות ...